انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

سال « اتحاد ملی و انسجام اسلامی»

سال 1386 توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی – حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای –  به سال « اتحاد ملی و انسجام اسلامی» نامگذاری شد .

 این نام بر آیندی از نامگذاریهای سالهای اخیر بوده و به عبارت دیگر بیانگر هدف پیامبر اعظم (ص ) ، امام علی (ع ) و سایر پیامبران و معصومانِ  برای دعوت به دین الهی می باشد . به نظر  می رسد  ولی امر انقلاب بنا دارند در پرتو این نامگذاری  فعالیتها و سیاستگذاریهای کلان کشور و حتی سایر دول اسلامی را به سمت یکپارچگی و متحد نمودن ملت ایران و امت اسلامی در سراسر جهان هدایت کرده و آنرا در سال 86 ساماندهی و هدفمند نمایند .

 وظیفه دولتمردان و مدیران اجرایی و فرهنگی نیز آن است که با نصب العین قرار دادن این هدف کلان ، برای کشف راهکارهای اجرایی و عملیاتی نمودن آن نهایت سعی و تلاش خود را به کار بندند .

با مروری بر تاریخ انقلاب ، دهه 1355 تا 1365 را می توان به عنوان درخشان ترین دوره اتحاد ملت ایران دانست  که تحت شعار و رهبری واحد ، همچون مشتی گره شده و به سان اعضای یک پیکر ، در مقابل دشمنان خود ایستاده و علیرغم وجود بحرانهای مختلف ، به پیروزی دست یافتند .

     با بررسی دقیق دوره مذکور و عوامل مؤثر بر اتحاد مردم ایران می توان راهکارهای عملیاتی و اجرایی صحیحی برای سال 86 در راستای تحقق اهداف این شعار محوری پیشنهاد نمود . عمده ترین عوامل مؤثر عبارت بودند از :

 

1-  هدف واحد :  در دوره مذکور شاهد دو هدف اصلی می باشیم که دغدغه همه ایرانیان با تفکرات و قومیتهای متفاوت بوده و همه آنان را برای رسیدن به آن ، دور هم جمع کرده است : تفوق بر طاغوت زمان و رها سازی میهن از چنگ اندازی دشمنان و بالاخره بر پا نمودن حکومتی برخاسته از دل مردم .

2-  همراهی ، همنوایی و همدردی مسؤولان با مردم : رکن مقوِّم اتحاد در سالهای اول انقلاب ، جدا نبودن مسؤولان از توده مردم بود . ، پرهیز از رانت خواری  و مرفه زیستن  و.... از جمله عواملی است که حد فاصل بین مردم و مسؤولان را تعیین می کند . متأسفانه اشرافیت برخی دولتمردان  در پستهای مدیریتی از جمله دلایلی بود که در اواخر دوران دفاع مقدس چهره نمایی کرده بود.

3-   رهبری روحانیون دین مدار : یکی دیگر از عوامل بسیار مؤثر بر اتحاد ملت ایران ، پیروی مردم از روحانیون وارسته ای بود که فارغ از تعلقات و انگیزه های دنیوی ، خود را فدای دین و آرمانهای آن نموده و از هرگونه تلاشی برای هدایت مردم و گسترش اسلام فروگذار نمی کردند . تلاشی که نتیجه آن شکوفایی درخت انصاف ، جوانمردی ، آزادی خواهی ، از جان گذشتگی ، دستگیری از بی نوایان ، رأفت و محبت به همنوع و... بود که به نظر می رسد امروزه باید این نقش پر رنگ تر از گذشته خود را نشان دهد و بر آن تاکید بیشتر شود.

4-  هوشیاری و بیداری مردم در مقابل توطئه های دشمن : مردم ایران همواره خود را در معرض حملات و تهاجمات فرهنگی دشمن دیده و هیچگاه اجازه زمزمه مماشات با شیطان بزرگ وایادی اروپایی خود که امروز شصتمین سالروز اتحاد خود را جشن می گیرند را به کسی نمی دادند . از همین رو باید به جریانات مخفی و پشت پرده ای که در حال رخنه به توده مردم ایران است، توجه وافی مبذول داشت و نطفه تفرقه و نفاق را خشکاند.

5-  توجه ویژه به رهنمودهای پرچمدار انقلاب : قبل و بعد از پیروزی انقلاب ، رهنمودهای امام راحل (ره) به عنوان محور اصلی سیاستگذاری وتعیین خط مشی های کلان نظام مطرح بود رمز و بقای ماندگاری آرمان های انقلاب اسلامی در بازگشت به رهنمون های آن بزرگ مرد تاریخ و هدایت و رهبری رهبر معظم انقلاب است.

  به امید روزی که پرچم سربلندی و آزادگی ایرانیان بر فراز قله های رفیع وحدانیت ، اتحاد و یکپارچکی بر تارک تاریخ بدرخشد.

موفقیت هنرمند برازجانی در نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی مهرمانا

موفقیت هنرمند برازجانی در نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی مهرمانا در تهران

حمید علیزاده یکی ار اعضاء انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر برازجان با شرکت در نخستین جشنواره فیلمنامه نویسی *مهر مانا* توانست جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره را به     مبلغ ۳۰۰۰۰۰۰ ریال از آن خود نماید.

مراسم پایانی این جشنواره همزمان با اجلاس اتحادیه فلیمسازان کشورهای اسلامی در موزه سینما برگزار گردید.

فیلمنامه فوق به موضوع چاووشی در استان بوشهر می پردازد.