انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

برگزاری کارگاه آموزشی فیلمنامه نویسی در برازجان

از سوی انجمن سینمای جوان برازجان و بمنظور ارتقاء سطح آموزش و همچنین تعامل بیشتر هنرجویان و اساتید برای تولید بهتر و ارزشمند فیلم کوتاه یک دوره کارگاه فیلمنامه نویسی با حضور دکتر یوسفیان ۲۵ و ۲۶ دی ماه در سالن اجتماعات این انجمن برگزار گردید.

در این کارگاه دو روزه هنرمندان این انجمن به آموزش اصول پایه فیلمنامه نویسی آشنا شدند.

این کارگاه از سوی انجمن سینمای جوان برازجان و با همکاری ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران٬ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان برگزار گردید.

باقری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان شد.

طی حکمی از سوی شفیعی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر٬ کرم باقری بعنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان منصوب شد.

در جلسه معارفه رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان٬ که در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان برگزار گردید٬ شفیعی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان٬ مهندس مرادی معاون فرمانداری دشتستان و جمعی از هنرمندان و مسئولین انجمن های فرهنگی هنری شهرستان حضور داشتند.

لازم به ذکر است که پس از استعفای رضایی رئیس قبلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان٬ عبدالرسول دانش پژوه بعنوان سرپرست عهده دار انجام وظایف بود که کارنامه خوبی در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری در این فرصت کوتاه بر جای گذاشته است.

جا دارد در این جا به ایشان خسته نباشید و خدا قوت عرض نموده و آرزوی موفقیت نمائیم.

کارگاه فیلمنامه نویسی در برازجان

 انجمن سینمای جوان برازجان در تاریخ سه شنبه ۲۵ و چهارشنبه ۲۶ دی ماه  سال جاری کارگاه تخصصی فیلمنامه نویسی برگزار می کند.

این کارگاه اولین کارگاه تخصصی فیلمنامه نویسی دفتر برازجان در سال جاری می باشد که با حضور اعضاء دفتر و توسط دکتر یوسفیان از اساتید دانشگاه در محل سالن اجتماعات این انجمن برگزار می شود.

 کارگاه فوق بمنظور ارتقاء سطح آموزش و تولید و همچنین تعامل بیشتر هنرجویان و اساتید برای تولید بهتر و ارزشمندتر در زمینه های مختلف می باشد.

این کارگاه با همکاری ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران٬ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان برگزار می شود.

مراسم پایانی مسابقه فرهنگی و هنری دیلم

مدیر کل ارشاد بوشهر : هنر روح جامعه انسانی است  

  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت : هنر روح جامعه انسانی است و هرچه این روح درتلفیق با معنویت پویاتر باشد، جامعه بیش از پیش به رستگاری نزدیک می‌شود.

  نصرالله شفیعی در دومین جشنواره استانی نماز ، جوان و مسجد در شهرستان دیلم بوشهر به جایگاه هنر در ترویج فرهنگ دینی در جوامع انسانی پرداخت و افزود : شکی نیست که آثار زیبا اعم ازشعر، قصه، تصویر وخوشنویسی در جذب جوانان به تعالیم و ارزشهای دینی بسیار اثر گذار است.

  امام جمعه دیلم بوشهر و رییس ستاد جشنواره استانی، نماز، جوانان و مسجد هم گفت: ترویج فرهنگ نماز و تقویت مساجد به‌عنوان پایگاه های دینی جامعه را دربرابر کجروی‌های اجتماعی بیمه می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد گنجی افزود: جوان نمازخوان مسجدی نه تنها خوداز کجروی‌های اجتماعی دوری می‌کند بلکه دوستان خود را به تقوا و دینداری توصیه می‌کند.

وی اظهار داشت :اگر جامعه مملو از چنین جوانانی باشد، دغدغه‌های فرهنگی کاهش می‌یابد و ارزش‌های اسلامی در جامعه غالب می‌شود.

  حجت‌الاسلام گنجی گفت: برای بوجود آوردن چنین فضایی باید هزینه کرد واز هر حرکتی اعم از برگزاری جشنواره‌های دینی و پربارکردن برنامه‌های کانون مساجد که می‌تواند در ترویج فرهنگ نماز و جذب جوانان به مساجد موثر باشد، بهره برد.

   فرماندار دیلم نیز گفت: بزرگان دین مکرر بر آثار نماز در زندگی انسان تاکید کرده‌اند و سلامت جامعه را در سایه برپایی این فریضه الهی دانسته‌اند.

عبدالله ستارپناهی افزود: برگزاری آیین هایی نظیر جشنواره جوان و مسجد نیاز به برنامه‌ریزی گسترده دارد تا همه جوانان از مضامین آن آگاه شوند و با حضور در این آیین ها بیش از پیش با فرهنگ نماز آشنا شوند.

دبیر جشنواره نماز، جوانان و مسجد استان بوشهر گفت:آثار  جمعی از هنرمندان و اندیشمندان این استان که در سه قالب شعر، عکس و پژوهش به جشنواره ارسال شده بود، برتر شناخته شد.

عبدالصمد دشتی رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم  گفت:در این جشنواره که تا پاسی از شب گذشته درمجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) شهرستان دیلم ادامه داشت اندیشمندان و هنرمندان استان بوشهر آثار خود را ارایه کردند.

وی افزود: در این جشنواره که با حضور گسترده مردم و مسوولان استانی و محلی برگزار شد، مهمانانی از شهرستانهای استان خوزستان نیز شرکت داشتند.

یک عضو شورای امور مساجد کشور نیز دراین جشنواره گفت: حضور جوانان در مساجد موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و این پایگاه‌های دینی همواره در همه ابعاد جامعه فعال بوده‌اند.

حجت‌الاسلام تقی قرائتی افزود: مسجد محور همبستگی مسلمانان است و در این مکان مقدس مردم علاوه بر اینکه با خدای خود انس می‌گیرند از اوضاع و احوال یکدیگر و جامعه نیز با خبر می‌شوند.

وی یادآورشد: رزمندگانی که در هشت سال دوران دفاع مقدس از دین و میهن دفاع کردند از مساجد به جبهه‌ها اعزام شدند و این نشانه تاثیر نماز ومسجد در زندگی انسان است.

 

 

 

 

در بخش پایانی جشنواره نمایندگان هیئت داوران در سه بخش شعر ، عکس و کتابخوانی به قرائت بیانیه پرداختند و به شرح ذیل نفرات برتر را معرفی نمودند :

نفرات برتر دومین جشنواره استانی شعر نیایش :

1- سمیه رسولی از ارهرم

2- زهرا بیابانی از دیر

3- روح الله خدامی از دیلم

نفرات برتر اولین دوره مسابقه کتابخوانی راز و نیاز

1- کاظم خلفی از گناوه

2- طاهره خیرخواه از دشتستان

3- محسن قلندری از دشتی

نفرات تقدیری دومین جشنواره عکس قابی از نور چشم

1- معصومه گله گیری

2- جهاد نادریان از انجمن سینمای جوان برازجان

3- هنگامه حقیقت از دیلم

4- مهدی فاضل از انجمن سینمای جوان برازجان

5- زیبا غفارزاده از انجمن سینمای جوان بوشهر

نفرات برتر دومین جشنواره عکس قابی از نور چشم

1- زینب عربی از انجمن سینمای جوان بوشهر

2- سید محمد فاطمی از انجمن سینمای جوان بوشهر

3- فاطمه مندنی از انجمن سینمای جوان برازجان

اولین مسابقه عکس حوادث ترافیکی در استان

 

                                               

شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان در راستای اهداف خود و به منظور توسعه فرهنگ پیشگیری از حوادث و نیز به منظور حمایت از عکاسان خلاق استان٬ نخستین دوره مسابقه عکس حوادث ترافیکی را با همکاری انجمن سینمای جوان برازجان و اداره فرهنگ و ارشااد اسلامی دشتستان برگزار می کند.

در جلسه ای که روز گذشته در محل انجمن سینمای جوان برگزار گردید مقرر شد نخستین دوره مسابقه عکس حوادث ترافیکی در اسفندماه سال جاری در سطح استان بوشهر برگزار گردد.

این مسابقه در دو بخش دوربین های عکاسی آنالوگ و دیجیتال  و دوربین های تلفن همراه برگزار می گردد.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این مسابقه ۵ اسفندماه سال جاری می باشد.

اخبار تکمیلی و فراخوان این مسابقه بزودی منتشر خواهد شد.