انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

فراخوان مسابقه عکس “سفر با قطار”

سفر و گردش‌گری، فارغ از هدف سفر(تفریحی، زیارتی، شغلی و …) یکی از ارکان مهم و لاینفک زندگی انسان امروزی تلقی می‌شود. یکی از ارکان مهم سفر، وسیله‌ی سفر است، که در این میان حمل و نقل ریلی به دلیل ویژگی‌های منحصر به‌فرد خویش جایگاهی ویژه دارد. شرکت قطارهای مسافری رجاء به منظور آشنایی هموطنان با اقدامات و دست‌آوردهای این شرکت، ویژگی‌های سفر با قطار، سوق دهی اذهان جامعه به مقوله مسافرت ریلی و همچنین ثبت، گردآوری و بهره‌برداری از آثار هنری، مسابقه عکس را با عنوان “سفر با قطار” از ۱/۱۲/۸۶ تا ۳۰/۶/۸۷ برگزار می‌کند.

محورهای مسابقه

- قطار در گذر زمان
- قطار و خادمان
- قطار و خانواده
- قطار و مسافر
- قطار و طبیعت
- قطار و ایمنی
- قطار وانرژی
- قطار و ایستگاه
- قطار و…



مقررات شرکت در مسابقه

- شرکت تمامی عکاسان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای در این مسابقه آزاد است.
- هر عکاس می تواند ۷ تک عکس و یک مجموعه ۵ الی ۷ تایی ارسال کند.
- آثار می تواند رنگی، سیاه و سفید آنالوگ یا دیجیتال باشد.
- عکس‌ها با فرمت Tiff یا Jpg با رزولوشن ۳۰۰ dpi بر روی سی دی ارسال شود.
- آثار ارسالی بر روی سی دی می‌بایست در یک فولدر و مجموعه عکس ها نیز بطور جداگانه در فولدر دیگر گذاشته شده و شماره ترتیب عکس‌ها مانند نمونه زیر درج گردد: Rahmani ali -1 rahmani ali 2
- برای هر اثر راه یافته به مسابقه مبلغ ۳۰۰۰۰۰ ریال به عنوان حق التألیف به عکاس پرداخت خواهد شد.
- برگزار کننده حق استفاده از عکس‌های منتخب را برای چاپ کتاب- بانک اطلاعات برگزاری نمایشگاه در مکان‌های متعدد، با ذکر نام عکاس را برای خود محفوظ می دارد.
- آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۱/۶/۱۳۸۷ می‌باشد.
- آثار به نشانی:‌ تهران، صندوق پستی ۱۳۶۳-۱۵۸۷۵ ارسال شود. بر روی پاکت ضمن درج نشانی،‌ کدپستی و شماره تلفن فرستنده، عنوان” ویژه مسابقه عکس” نوشته شود.

جوایز مسابقه
بخش ویژه (عکاسان حرفه‌ای)
نفر اول : ۷ سکه بهار آزادی به همراه بلیت رفت و برگشت به مشهد مقدس
نفر دوم : ۵ سکه بهار آزادی به همراه بلیت رفت و برگشت به مشهد مقدس
نفر سوم : ۳ سکه بهار ازادی به همراه بلیت رفت و برگشت به مشهد مقدس

بخش غیر حرفه‌ایی( کلیه علاقمندان)
نفر اول : ۳ سکه بهار آزادی به همراه بلیت رفت و برگشت به مشهد مقدس
نفر دوم : ۲ سکه بهار آزادی به همراه بلیت رفت و برگشت به مشهد مقدس
نفر سوم : ۱ سکه برای آزادی به همراه بلیت رفت و برگشت به مشهد مقدس

اعلام نتایج و مراسم اهدای جوایز

- اسامی افرادی که آثار آنها دریافت می‌شود، در سایت رجاء (www.raja.ir) درج خواهد شد.
- نتایج داوری در ۱۵ مهرماه ۱۳۸۷ اعلام خواهد شد.
- اسامی نفرات برگزیده در سایت رجاء درج خواهد شد، ضمن آنکه با آنان مکاتبه نیز خواهد شد.
مراسم اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه در روز ۱۵ آبان همزمان با سالگرد تأسیس شرکت رجاء برگزار می‌شود.

فراخوان اولین جشنواره سراسری انسان و ترافیک

بدون شک انسان معاصر، خلاق، باهوش و نکته‏ بین است. همانگونه که ما در زندگی روزمره به پوشش، رنگ، دکوراسیون منزل، خودرو و خود اهمیت می‏دهیم و به معرفت ایرانی بودن ارج می نهیم، به چالشها و  راهکارهای برون رفت از آن  نیز واقف هستیم.
امروزه ترافیک به عنوان اصلی ترین دغدغه شهروندان در اغلب ممالک دنیا مطرح است.
در این میان قواعدی چون فاصله ایمنی - خط قرمزها -  علائم و هشدارهای زندگی به ما می‏آموزند که چگونه در ترددها و روابط‏مان حد و مرزی قائل باشیم تا به یک جامعه سالم ارج نهاده و حقوق شهروندی را با احترام پاس بداریم.
از این رو  پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همزمان با هفته ناجا با اهداف گسترش فرهنگ ترافیک و آگاهی شهروندان ازعلل و عوامل دخیل در تصادفات و ترافیک شهری اولین جشنواره سراسری در سه رشته عکس، پوستر و کاریکارتور با موضوع انسان و ترافیک را برگزار می‌کند.

محورهای پیشنهادی:
انسان، حمل نقل و ترافیک
انسان و جاده (راه و علائم)
آلودگی‌های زیست محیطی خودرو
کودک و ترافیک
اخلاق و رفتار در رانندگی
تخلفات رانندگی و تصادفات
انسان و خودرو و تاثیر نقش آن در بروز معضلات ترافیکی

مقررات:
هر شرکت‌کننده می‌تواند آزادانه در یک و یا بخش‏های دیگر (عکس، پوستر، کاریکارتور) شرکت نماید.
عکس: حداقل ۳۰x۲۰وحداکثر ۹۰x۶۰ سانتی متر به صورت فایل برروی سی دی بافرمت JPG یا TIFF و۳۰۰DPI 
پوستر: ۷۰ ۱۰۰x سانتی متر, به صورت فایل برروی سی دی بافرمت Tiff (CMYK) , ۳۰۰ Dpi
کاریکاتور: حداقل ۳۰x۲۰ وحداکثر ۴۰x۳۰ سانتی متر به صورت فایل, برروی سی دی با فرمت JPGیا TIFF و۳۰۰DPI 
هر شرکت کننده می‏تواند دو مجموعه و حداکثر ۸ تک اثر ارائه دهد
تکنیک و شیوه اجرا آثار آزاد می‌باشد
آثار می‏بایست به همراه فرم کامل شده فراخوان و پرینت اثر در قطع ۴A به دبیرخانه ارسال شود (فرم فراخوان از دبیرخانه و وب سایت جشنواره قابل دریافت است)
آثار ارسالی عودت داده نمی‌شود
برگزارکننده حق استفاده از آثارمنتخب برای چاپ کتاب، بانک اطلاعاتی، برگزاری نمایشگاه درمکانهای متعدد و اقلام تبلیغی وفرهنگی باذکر نام صاحب اثر را برای خود محفوظ می دارد
ارسال آثار به منظله قبول شرایط ومقررات است
آثار راه‏یافته به مسابقه در کتاب جشنواره چاپ و یک نسخه به هنرمندان به همراه هدایای  درنظر گرفته شده، اهدا خواهد شد
تصمیم گیری درباره مسائل پیش بینی نشده به عهده برگزارکننده می باشد

داوران بخش عکس:  سیف الله صمدیان، عباس کوثری، بهروز مهری
داوران بخش پوستر:  ابراهیم حقیقی، قباد شیوا، فرشید مثقالی
داوران بخش کاریکاتور: توکا نیستانی، بهرام عظیمی، جواد علیزاده

زمان ارسال آثار:
آخرین زمان تحویل آثار به دبیرخانه هشتم شهریورماه ۱۳۸۷
داوری دهم شهریورماه۱۳۸۷   
زمان برگزاری نمایشگاه همزمان با هفته ناجا (۱۵ تا ۲۲ مهرماه ۱۳۸۷)
محل برگزاری:  شهرک آزمایش (ستاد پلیس راهور ناجا) و خانه هنرمندان ایران
لازم به ذکر است همزمان با هفته ناجا آثار منتخب در محوطه بیرون دانشگاه تهران و در ۳۲ شهر به نمایش گذاشته خواهد شد

جوایز:
در هر بخش جوایز ذیل اهدا خواهد شد:
نفر اول: تندیس جشنواره  و لوح سپاس به همراه  ۱۵ سکه تمام بهارآزادی
نفر دوم: تندیس جشنواره و لوح سپاس به همراه  ۱۰ سکه تمام بهارآزادی
نفر سوم: تندیس جشنواره و لوح سپاس به همراه   ۸ سکه تمام بهارآزادی
نفرچهارم:تندیس جشنواره و لوح سپاس به همراه  ۵  سکه تمام بهارآزادی
نفر پنجم: تندیس جشنواره و لوح سپاس  به همراه ۳ سکه تمام بهارآزادی

برگزارکنندگان:
پلیس راهنمایی ورانندگی نیروی انتظامی ( راهورناجا )
مدیرجشنواره: پژمان نجات تیموری
دبیر جشنواره: مجید سعیدی

دبیرخانه جشنواره:
 تهران ,خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه یازدهم، پلاک ۱۹، واحد ۱۰
تلفن : ۸۸۷۵۸۳۱۲   فکس : ۸۸۷۵۸۳۵۲   همراه : ۰۹۱۲۳۴۹۲۱۹۶

www.ensanvatrafik.com      info@ensanvatrafik.com

دانلوود فرم شرکت در مسابقه

مسابقه عکاس معماری با موضوع «معنویت در معماری»

دفتر آرمان شهر حوزه هنری با همکاری خانه عکاسان ایران، سازمان زیباسازی شهر تهران و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در راستای اهداف خود و به منظور توسعه کمی و کیفی گرایش عکاسی معماری، مستندسازی میراث بصری و تقدیر از آفرینندگان این تصاویر مسابقه عکاسی معماری را با موضوع “معنویت در معماری” برگزار  می کند.

اهداف:
- کنکاش در آثار بجا مانده از معمار معنوی
- بررسی تأثیـر فضای معنوی معماری بر انسـان
- معرفی ارزشهای معنوی موجود در فضاهای معماری
- شناخت و معرفی علل ایجاد محیطی معنوی در کالبد فضا

آیین نامه:
۱- شرکت در این مسابقه برای همه علاقه مندان آزاد است.
۲- هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۱۰ عکس را به دبیرخانه مسابقه ارسال نماید.
۳- عکس ها می تواند اسلاید، دیجیتال و آنالوگ، رنگی و سیاه - سفید باشد.
۴- عکس ها باید تنها با فرمت Jpeg ، کیفیت ، ۳۰۰ dpi  و اندازه ۴۰×۳۰ سانتیمتر و روی CD ارسال شود.
۵- شرکت کنندگان باید فایل عکسها را به همراه نام و نام خانوادگی خود و شماره ردیف با حروف انگلیسی نام گذاری کنند. (مانند Fatemi-01  و Fatemi-02)
6- شرکت کنندگان باید فرم ثبت نام در مسابقه را از سایت  http://www.armanshahr.org/  تهیه کرده و پس از تکمیل بر روی CD ذخیره نمایند. (CD  آثار ارسالی عودت نمی شود.)
۷- به ازای هر اثر برگزیده و  راه یافته به مسابقه مبلغ ۳۰۰,۰۰۰ ریال به عنوان حق التألیف به عکاس اثر پرداخت می شود.
۸- ارسال عکسها توسط شرکت کنندگان به منزله قبول مقررات است.
تصمیم گیری در مورد مسائل پیش بینی نشده بر عهده برگزار کننده بوده و متعاقباً به اطلاع عموم خواهد رسید.
۹- ارسال عکس توسط شرکت کنندگان به منزله اعلام مالکیت عکس است.
در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت کننده مورد نظر از مراحل مسابقه حذف شده و به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
۱۰- به آثاری که پس از مهلت مقرر به دبیرخانه مسابقه ارسال شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۱۱- برگزارکننده مجاز است آثار منتخب را به هر شیوه ای که صلاح بداند در نقاط مختلف اعم از داخل و خارج از کشور به نمایش گذاشته و یا به روشهایی مانند: کتاب، مجله تصویری، برنامه تلویزیونی و . . . با ذکر نام عکاس منتشر سازد و چنانچه این امر منجر به کسب در آمدی شود، برگزارکننده مطابق تعرفه خود هزینه استفاده از عکس را به صاحب اثر پرداخت خواهد کرد.
۱۲- عکس های ارسالی باید مستند بوده و در آنها از هر گونه دستکاری، حک، اصلاح و . . . که جنبه استنادی عکس را مخدوش می نماید پرهیز گردد.
۱۳- برگزارکننده هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب دیدگی ناشی از ارسال نامطلوب ندارد.
۱۴- شرکت کنندگان می بایست بابت ثبت نام و بخشی از هزینه های دبیرخانه ای مبلغ دوازده هزار تومان به شماره حساب  ۳۷۶۷۹-۵۹۵ نزد بانک تجارت، شعبه سمیه غربی کد ۱۸۰  (قابل واریز در کلیه بانکهای تجارت سراسر کشور) واریز نمایند.

هیأت داوری:
- افشین بختیار
- امیر محمد خانی
- سعید محمودی ازناوه

 گاهشمار:- آخرین مهلت شرکت در مسابقه: ۳۰ آبان ماه ۱۳۸۷
- داوری آثار: ۷ آذرماه ۱۳۸۷
- زمان برپایی نمایشگاه: ۱۰ الی ۲۱ آذرماه ۱۳۸۷

جوایز:
- نفر اول: لوح تقدیر به همراه ۶ سکه تمام بهار آزادی
- نفر دوم: لوح تقدیر به همراه ۴ سکه تمام بهار آزادی
- نفر سوم: لوح تقدیر به همراه ۲ سکه تمام بهار آزادی
- اهدای لوح تقدیر و دو نیم سکه بهار آزادی به ۲ عکس برتر از نگاه مخاطبان

آدرس دبیرخانه جشنواره:
تهران- خیابان حافظ - تقاطع خیابان سمیه - حوزه هنری- دفتر آرمان شهر- دبیر خانه مسابقه عکاسی معماری
کد پستی: ۱۵۹۹۷۱۹۵۱۳  - تلفکس: ۳۴ ۶۹ ۸۹ ۸۸

 فرم ثبت نام را از اینجا دانلوود کنید. ( ۱ ) و ( ۲ )

 

برگزیدگان جشنواره بین المللی آخرین منجی

توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی، و آیت الله تسخیری

از برگزیدگان جشنواره بین المللی آخرین منجی، و پیشکسوتان عرصه مهدویت تقدیر شد

در همایش آخرین منجی که با حضور فرهیختگان، اساتید حوزه و دانشگاه، و هنرمندان در سالن همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، از نه اثر برگزیده به طور نمادین، و پنج نفر از پیشکسوتان عرصه مهدویت توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری، آیت الله تسخیری؛ رئیس سازمان تقریب مذاهب و ادیان، حجت الاسلام و المسلمین خاموشی؛ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مهندس واعظی؛ دبیر شورای فرهنگ عمومی، مهندس زارع پور؛ معاون رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر بنیانیان؛ رئیس حوزه هنری استان تهران، و مهندس جعفری؛ مشاور محترم و مدیر کل حوزه ریاست سازمان صدا و سیما تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره بین المللی آخرین منجی در همایش آخرین منجی که با سخنرانی مهندس ضرغامی؛ رئیس سازمان صدا و سیما، و آیت الله هاشمی رفسنجانی؛ رئیس مجلس خبرگان رهبری، برگزار شد،  علاوه بر تقدیر از آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آیت الله وحید خراسانی، و آیت الله امامی کاشانی به عنوان پیش کسوت عرصه مهدویت، حجت الاسلام و المسلمین پور سید آقایی، حجت الاسلام و المسلمین کلباسی، و حجت الاسلام و المسلمین بحر العلوم میر دامادی به عنوان خادمین فرهنگ و ادب انتظار، و دکتر محمد هادی همایون، دکتر غلامرضا گودرزی، و دکتر شفیعی سروستانی به عنوان فرهیختگان حوزه مهدویت، از میان برندگان بخش های مختلف جشنواره به دلیل کمبود وقت به قید قرعه از نه نفر به صورت نمادین تقدیر شد، و توسط دبیر علمی به نمایندگی از هیات داوران جشنواره اعلام شد که سایر برگزیدگان می توانند جوایز خود را از سازمان های متولی بخش های مختلف جشنواره اعلام نمایند.

بنا بر این گزارش اسامی برگزیدگان در بخش های مختلف بدین شرح می باشند:

در بخش مقالات، تندیس، لوح تقدیر و جایزه جشنواره به مقاله محمد رضایی آدریانی به خاطر نگارش مقاله "نسل سلمان" تعلق گرفت.

در بخش پایان نامه تندیس، لوح تقدیر و جایزه جشنواره به پایان نامه عبدالله رزاقی به دلیل دفاع از پایان نامه "اقوام و ملل در حکومت جهانی حضرت مهدی (عج)" تعلق گرفت.

در بخش شعر تندیس، لوح تقدیر، و جایزه جشنواره به نیما فرقه به خاطر شعر حسرت باران، در بخش قطعه ادبی، تندیس، لوح تقدیر و جایزه جشنواره به عبدالرحیم سعیدی راد، و در بخش داستان کوتاه، تندیس، لوح تقدیر، و جایزه جشنواره به سید هانی رضوی تعلق گرفت.

در بخش وبلاگ تندیس، لوح تقدیر و جایزه جشنواره  به وبلاگ Godlike.mihanblog.com ، در بخش سایت به پایگاه اطلاع رسانی رهپویان وصال، در بخش نرم افزارهای چند رسانه ای به نرم افزار بی تاب ظهور، و در بخش نرم افزارهای تلفن همراه به نرم افزار عترت تعلق گرفت.

در بخش فیلم کوتاه تندیس، لوح تقدیر و جایزه جشنواره به فیلم داستانی "در آستانه" ساخته علی بیات، فیلم داستانی عهدیه ساخته علی برومند، و فیلم تجربی نور مقدس تعلق گرفت.

در بخش موسیقی، تندیس، لوح تقدیر، و جایزه جشنواره به کامیبز رحیمی به خاطر قطعه "هارداسان"، حامی شریف به خاطر خوانندگی قطعه "انتظار"، و مرتضی امیری اسفندقه به خاطر اشعارش تعلق گرفت.

در بخش نماهنگ تندیس، لوح تقدیر، و جایزه جشنواره را نماهنگ "سپیده دم" ساخته احمد رضا داوری به خود اختصاص داد.

در کمیته نمایشنامه و فیلم نامه هیچ اثری شایسته تقدیر شناخته نشد.

در بخش ایده ها و طرح های نو تندیس، لوح تقدیر، و جایزه جشنواره به طرح "میدان منجی" از کوثر عیسی زاده تعلق گرفت.

در بخش بین الملل ، تندیس، لوح تقدیر و جایزه جشنواره به دکتر مظفر اقبال از کشور کانادا به خاطر مقاله مسیح یا موعود: پایان تاریخ در تفکر اسلام و غرب، سید محمد تجویدی از ایران به خاطر ایجاد و پشتیبانی سایت اطلاع رسانی امام المهدی به 22 زبان دنیا، و مرتضی احمد لکها مقیم لندن به دلیل ایده ها و طرح های نو برنامه سازی، برگزاری همایش ها و سمینارهای مهدوی در حوزه مهدویت  تر را دکتر مظفر اقبال به خاطر ارایه مقاله مهدویت از آن خود ساخت.

در بخش رسانه ها، تندیس، و لوح تقدیر جشنواره به خبرگزاری ایکنا، روزنامه اعتدال، رادیو جوان، شرکت اطلاع رسانی چهار نسل امواج به دلیل اطلاع رسانی از طریق پیامک، و شرکت سروش مهر آریا به دلیل ارائه بیشترین نرم افزارهای مهدوی و قرآنی تعلق گرفت. همچنین برنامه سلام به عنوان بهترین برنامه تلویزیونی شناخته شده، و شایسته دریافت تندیس، و لوح تقدیر جشنواره شد.

در بخش ستادهای استانی، ستاد استانی خراسان رضوی به عنوان برترین ستاد استانی در شمال و شرق کشور، ستاد استان یزد به عنوان برترین ستاد در جنوب و مرکز کشور، و ستاد استان لرستان به عنوان برترین ستاد در غرب کشور شایسته دریافت تندیس و لوح تقدیر جشنواره شد.  

سایر مقالات شایسته تقدیر عبارتند از: تبیین نقش و جایگاه فعالیت های امور تربیتی مدارس در دستیابی دانش آموزان به فرهنگ انتظار تالیف دکتر مهدی سبحانی، و سارا حسین زاده، انقلاب اسلامی: زمینه ساز حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) نوشته شده توسط سید مهدی طاهری، تاملی در باب ارتباط و ملاقات با امام زمان (عج) تالیف قنبر علی صمدی، بررسی نظریه های مختلف در تشکیل حکومت واحد جهانی به قلم سید اصغر جعفری، تاثیر فرهنگ ظهور در هم زیستی مسالمت آمیز در تمدن جهانی تالیف سید ابوالفضل جعفری نژاد، نگاهی به بازی لرد صلیبی تالیف سید محمد مهدی غمامی، عدالت مهدوی و توسعه سیاسی به قلم اکرم مبارکی، جامع نگری در تبیین مهدویت تالیف فتح الله بخارزادگان، موعود گرایی و صلح و امنیت بین الملل نوشته توسط محمد قاسم عرفانی، مقایسه اندیشه های امام راحل با حکومت مهدوی تالیف سیده زهرا میر طاهری، دو برداشت از انتظار مثبت و منفی به قلم حسین الهی، بررسی مدایح حضرت مهدی (عج) در اشعار فارسی از قرن 4 تا کنون نوشته شده توسط طاهره مسلمی زاده، که این عزیزان جهت دریافت لوح تقدیر و جوایز خود می توانند به بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ مراجعه نمایند.

همچنین سایر آثار ادبی شایسته تقدیر در بخش های مختلف شعر، قطعات ادبی، و داستان کوتاه عبارتند از: اشعار" بهاری که می رسد" از نیما فرقه ، "روشنایی چشم" از محبوبه بزم آرا، "عصاره گل" از غلامرضا بکتاش، داستان های کوتاه "چشمها" از موسوی جهان آبادی، "آخرین نفر" از مهدی قرلی، "فرصت" از مریم صادقیان، هوای جمعه، هوای کریسمس از علی خان مرادی، داستان سیب از محمد حسین ابراهیمی، و قاسم صرافان، و جواد نعیمی نیز در بخش قطعات ادبی شایسته تقدیر شناخته شدند که می توانند جهت دریافت لوح تقدیر و جایزه خود به روزنامه جام جم مراجعه نمایند.

در بخش فیلم کوتاه نیز فیلم های کوتاه پایان دوران، ساخته شده توسط سعید عباسی، وقتی که تو میرسی ساخته شده توسط هادی پور محمدی، دومان آتی تولید مجید فتحی، و باد مرا صدا بزن ساخته شده توسط سید حمید میر حسینی شایسته تقدیر شناخته شدند که می توانند جهت دریافت لوح تقدیر و جوایز خود به انجمن سینمای جوان مراجعه نمایند.

در بخش موسیقی قطعه کرانه تا کرانه و دوست دارم یه روز بیاد شایسته تقدیر شناخته شدند که می توانند به مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما مراجعه نمایند.

در بخش نماهنگ نماهنگ توحید، و نماهنگ انتظار صبح شایسته دریافت لوح تقدیر و جایزه شناخته شدند که می توانند به حوزه هنری استان تهران مراجعه نمایند.

در نهایت در بخش ایده و طرح های نو طرح های اجرای دعای فرج توسط مهدخت غرقی شفیعی، و طرح شخصیت پردازی امام عصر (عج) در فیلم نامه توسط سعید بختیاری شایسته دریافت لوح تقدیر و جایزه شناخته شدند که می توانند به ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور مراجعه نمایند.


مهدی (عج)

هدویت سر بزرگ الهی و معجزه ای از معجزات تاریخ ادیان و انبیا»
 موعود اسلام 

امید به رهایی و سعادت انسان، یکی از کهن ترین آرزوهای مقدس، به ویژه در میان دین باوران بوده است و آنچه در آثار مکتوب ادیان در این باره دیده می شود، همین دغدغه ها و اعتقاد فراگیر و کهن است که در تعالیم پیامبران نیز انعکاس یافته و تایید شده است.در این میان، سنت و عترت پیامبر با تفصیل بی سابقه ای به این موضوع پرداخته اند. از این رو می توان گفت موعود سنت و عترت، شناسنامه ای بس روشن و کارنامه ای به مراتب روشن تر از موعود امت های پیشین دارد. اما امتیاز ویژه روایات اهل بیت و منابع شیعی در این است که بر مقوله غیبت مهدی(عج) توجه بی نظیر و فوق العاده ای شده است تا آنجا که عنوان بسیاری از رساله ها و کتاب هایی که در سده های نخست نوشته شده « کتاب الغیبه » است. بنابراین بسیاری از منابع اهل سنت که به غیبت مهدی موعود اشاره نکرده اند، از ولایت او نیز سخنی به میان نیاورده اند. از این رو می توان گفت که ولادت و غیبت مهدی(عج) از مهم ترین نقاط اختلاف میان کلام شیعی و سنی است. با وجود این می توان براساس روایات مورد وفاق شیعه و اهل سنت به عناصر مشترک بسیاری درباره موعود اسلام دست یافت: لقب او مهدی (راه یافته) است; نامش همنام پیامبر محمدبن عبدالله است; از خاندان پیامبر و از فرزندان فاطمه دخت پیامبر است; در آخر زمان حتی اگر از عمر جهان یک روز بیش نمانده باشد، خداوند آن روز را طولانی خواهد کرد تا او قیام کند و به خلافت برسد، خداوند کار او را یک شبه به سامان می رساند; او زمین را پس از آنکه پر از ظلم و ستم می شود، پر از عدل و داد خواهد ساخت; مردم در پرتو ولایتش به نعمتی بی سابقه دست خواهند یافت و مال را بی حساب و فراوان خواهند بخشید; او از خلفا و امیران دوازده گانه ای است که پیامبر خدا آمدن آنان را پس از خود بشارت داده است.
غیبت مهدی (عج)
با مراجعه به منابع روایی و تاریخی، دانسته می شود که موضوع غیبت، یکی از مهم ترین و دغدغه آمیزترین موضوعات سده های نخست هجری بوده است. سخنان پیامبر و امامان معصوم درباره مهدی و غیبت او، از حدود دویست سال پیش از غیبت کبرا، یعنی از اوایل قرون دوم هجری در صحیفه ها و نوشته های متعددی به همت یاران و شاگردان ائمه گردآوری شده اند. این نوشته ها که به اصول مدونه شهرت یافتند، اساس کتاب های قرن چهارم و پنجم درباره غیب مهدی موعود را تشکیل می دهند. و جالب آنکه عناوین این کتاب ها نیز مانند اصول مدونه، «کتاب الغیبه» است. شیخ صدوق با اشاره به رویای خود که در آن، حضرت مهدی(عج) دستور تالیف کتابی را درباره غیبت می دهد، یادآوری می کند که کتاب وی در اطاعت چنین امری و با تکیه بر همان اصول مدونه تدوین شده است.همزمان و بلکه پیش از تدوین این اصول، شاهد برخی رویدادها و نیز جنبش های مذهبی و سیاسی هستیم که به گونه ای، ریشه در هر دو موضوع غیبت حجت و مهدویت دارند. منابع تاریخی و کتاب های ملل و نحل به رویدادها و تحولاتی از این دست اشاره می کنند که برخی از آنها بیش از دویست سال پیش از ولادت حجت بن الحسن العسکری رخ داده اند.مهدویت و غیبت مهدی در قاموس روایی اهل بیت، از اهمیت بسزایی برخوردار بوده است. هر چند کسانی بر اثر غفلت و بی توجهی به مفاد تفصیلی این روایات، در حیرت و شک افتادند، کسانی نیز از این غفلت سو» استفاده کرده ، سبب اختلاف شدند و همین امر بود که عالمان شیعه و نیز دانشمندان اهل سنت را بر آن داشت تا با تهیه و تدوین رساله ها و کتاب هایی، ابعاد مهدویت را روشن کنند.از جمله مسائلی که در این کتاب ها مورد بحث قرار گرفته، این است که آیا امکان دارد انسانی به مدت طولانی زنده بماند؟ و در صورت اثبات امکان طول عمر، چه رازی در غیبت مهدی موعود نهفته است؟ آنچه ذیلا می آید، مطالبی است که بزرگان در پاسخ به این پرسش ها داده اند و یا در توضیح و تکمیل پاسخ آنان می توان ارائه کرد.
طول عمر مهدی(عج)
از منظر  اهل سنت و شیعه، مهدویت مانند نبوت، از امور غیبی و از اسرار دینی است. ظهور مصلح نجات بخش، موعود بسیاری از ادیان و کتاب های دینی، به ویژه قرآن کریم است نباید سرنوشت دستگاه مهدویت را به روش های محدود علوم گره زد; در عین حال موضوعی چون طول عمر مهدی موعود، از هر سه منظر دین، عقل، و علم قابل دفاع است. امکان طول عمر، بر انان که باورهای خود را به مطالعات علمی و دانش بشری گره می زنند نیز پذیرفتنی است. مشاهدات ساده ما و نیز اطلاعاتی که آگاهانه در اختیار ما نهاده اند، امکان طول عمر را به روشنی اثبات می کند.سید مرتضی در کتاب الامالی، نام و شرح حال شمار بسیاری از دراز عمران را آورده است. در میان آنان به کسانی با عمری حدود 150 تا 300 سال بر می خوریم و بر فرض که عمر طولانی بر خلاف قوانین طبیعی شناخته شده باشد، چنان که پیش از این گفتیم، دستگاه مهدویت از اسرار الهی و معجزه ای از معجزات مکرر تاریخ ادیان و پیامبران است.
راز غیبت مهدی موعود (عج)
در روایتی از امام صادق آمده است که در قائم سنتی از موسی و سنتی از یوسف و سنتی از عیسی و سنتی از محمد است. سنت او از موسی آن است که بیمناک و نگران است، سنت او از یوسف آن است که مانند ناشناخته بودن یوسف در میان برادرانش در میان مردم ناشناخته است. سنت او از عیسی سیاحت و گردشگری است; سنت او از محمد جهاد است. تمثیلی که در این روایت دیده می شود، در حقیقت تبیین فلسفه مهدویت به کمک مثال است. از این روایت دو نکته به دست می آید: نخست آنکه مهدی (عج) ثمره نبوت است ودیگر آنکه داستان مهدی در عصر خود مانند داستان موسی در عصر فرعونیان است. خاطره ولادت او چون موسی در خاطره ها بود که به رغم تدابیر سخت فرعون زمان به دنیا آمد و تا ظهور کبری، مانند موسی برای غیر از شیعیان ناشناخته خواهد بود، چنان که یوسف نیز برای برادرانش ناشناخته بود و سرانجام با شمشیر که سمبل حدید و قدرت است، به عدل و داد قیام خواهد کرد.با تامل در مفاد روایات دیگر، روشن می شود که این روایت تنها به بخشی از اسرار غیبت اشاره کرده است و آن این است که شرایط غیبت مهدی (عج) مانند شرایط غیبت موسی در عصر فرعون است که حتی در دامن فرعون پرورش یافت، اما نبوت و دعوت خود را از بیم فرعونیان به مدت طولانی و تا پس از بازگشت از نزد شعیب به تاخیر انداخت. مفاد برخی از روایات این است که غیبت مهدی (عج) پدیده ای ضروری است که جز باطل گرایان، در آن تردید نمی کنند. راز این غیبت مانند راز غیبت حجت های دیگر خدا پیش از مهدی، تنها پس از ظهور آشکار خواهد شد; چنان که راز و حکمت آنچه خضر نبی انجام داد، از زخمی کردن کشتی و کشتن جوان و بالا بردن دیوار افتاده، تا هنگام جدایی وی از موسی آشکار نشد. آری، غیبت مهدی(عج) پدیده ای است الاهی و سری از اسرار خدا و غیبی از امور غیبی اوست که با علم و ایمان به حکیم بودن او تصدیق می کنیم که افعال او حکیم و استوار است، هر چند رازش بر ما مکشوف نباشد. از این روایت و روایات مشابه دیگر در می یابیم که اولا، غیبت حجج الاهی از سنت های جاری خداست که پیش از مهدی (عج) بارها درباره آنان تکرار شده است; ثانیا، غیبت اولیای الهی جزئی از امور غیبی است که هر خدا باور دینداری باید به آن ایمان داشته باشد، چنان که به امور ناپیدای دیگری چون فرشتگان و جنیان و عذاب قبر و سوال دو فرشته نکیر و منکر در عالم قبر را باید باور کند; ثالثا، راز و حکمت واقعی غیبت مهدی(عج) را تنها خدا می داند و به اولیای الاهی نیز اجازه افشای آن داده نشده است. از این رو برخی از بزرگان شیعه، با تکیه بر مبانی امامت و مهدویت و ولادت مهدی (عج)، تاکید کرده اند که راز غیبت مهدی (عج) مانند راز شماری از حقایق و احکام الاهی مانند بوسیدن حجرالاسود، ناشناخته است. برخی دیگر، غیبت آن حضرت را مانند آیات متشابه قرآن دانستند که چه بسا مدلول ظاهری آنها امور غیر قابل پذیرشی چون جبر و تشبیه است و همگان به این آیات ایمان داریم، در حالی که مدلول واقعی و یقینی آنها را نمی دانیم.