انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

فراخوان دومین جشنواره سراسری عکس گلستانه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری چیلیک، فراخوان دومین جشنواره سراسری عکس گلستانه با شعار و هدف حمایت و نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست خیابانی و یتیم آغاز به کار کرد.

امروز این کودکان بیش از هر زمان دیگر به چشم می‌خورند و در همه معابر، چهارراه‌ها و میادین و دیگر مراکز، ما آن‌ها را می‌بینیم و به چشمانمان نمی‌آوریم، ولی آنها نظاره‌گر ما هستند.

جامعه هنرمندان عکاس سعی دارد با نگاهی عاشقانه این توجه را به نمایش گذاشته و توجه عموم را جلب کند

جشنواره در دو بخش «کودکان خیابانی بی‌سرپرست و بدسرپرست و کودکان کار در سراسر ایران» و «مراکز نگهداری جهت رشد فکری و جسمی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست» برگزار می‌شود.

طبق نظر کارشناسان سازمان بهزیستی کشور، کودکان خیابانی به افراد زیر 18 سال گفته می‌شود که بنا به هر علت به طور دایم یا موقت سرپرست خود را از دست داده و با معرفی مقام قضایی به سازمان بهزیستی سپرده می‌شوند. در بخش عکاسی از مراکز نیز عکس‌هایی با نگاه مثبت به این مراکز مورد نظر است.

این نکته مورد توجه قرار گیرد که به جهت حفظ حقوق انسانی و با احساس مسئولیت دینی و آینده‌نگری نسبت به زندگی آینده کودکان حاضر در مراکز، شایسته‌تر آنست که در هنگام عکاسی تا حد امکان این کودکان مورد شناسایی واقع نشوند.

آخرین مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره سراسری عکس گلستانه 15 اسفندماه اعلام شده است و داوری آثار 20 اسفندماه صورت می‌گیرد. اطلاع رسانی 27 اسفندماه و اختتامیه و اهدای جوایز اردیبهشت 1391 خواهد بود.

دبیر جشنواره فرامرز عامل بردبار و مدیر اجرایی محمد رجایی و هیات داوران شامل مرتضی لطفی، ساعد نیک ذات، کیارنگ علایی، سیدمجتبی خاتمی و مهدی رضوی است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 05118480776 و 05118480777 تماس بگیرند و آثار خود را به نشانی مشهد، سه راه ادبیات، بین ابن سینا 6و4، موسسه خیریه گلستان علی(ع)، دبیرخانه دومین جشنواره سراسری عکس گلستانه ارسال کنند.

یادآوری می‌شود اطلاعات تکمیلی در سایت جشنواره به نشانی www.Aksegolestaneh.com در دسترس عموم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد