انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی مکعب(بخش عکس)

فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی مکعب با هدف ارج نهادن به تلاش‌های خلاقانه هنرمندان در عرصه هنرهای معنوی اعلام شد.

اعلام فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی مکعب با محوریت هنرهای معنوی فراخوان نهمین جشنواره بین‌المللی مکعب با هدف ارج نهادن به تلاش‌های خلاقانه هنرمندان در عرصه هنرهای معنوی اعلام شد.


نهمین جشنواره بین‌المللی مکعب با هدف ارج نهادن به تلاش‌های خلاقانه هنرمندان در عرصه هنرهای معنوی، ایجاد زمینه‌ای مناسب برای حضور همزمان اساتید صاحب‌نام هنر ایران و هنرمندان جوان آغاز به کار می‌کند.
بخش‌های جشنواره :
1.گرافیک(پوستر)، 2.نقاشی (با موضوع آفرینش)، 3.عکاسی (با موضوع بناهای اسلامی) است.
در بخش گرافیک و عکاسی، هنرمندان شرایط و مقررات اعلام شده دبیرخانه و هیئت داوران را به دقت مورد مطالعه قرار بدهند.


قوانین و مقررات:
* آثار باید از سال 1390 به بعد خلق شده باشند و هیچ‌کدام نباید تا کنون در مسابقات و بینال‌ها و ... شرکت داده شده باشند و هنرمند نسبت به چاپ یا شرکت در مسابقات قبل مسئول است.
* هر هنرمند می‌تواند در هر بخش حداکثر سه اثر ارائه کند، شرکت‌کنندگان موظفند آثار خود را به صورت فایل کامپیوتری بر روی CD با فرمت TIFF و دقت 300 dpi به همراه یک فایل متنی مشخصات هر اثر و بیوگرافی هنرمند همراه با پرینت اثر با کیفیت مناسب در قطع A4 به دبیرخانه ارسال کند.
در صورت ناقص بودن فایل‌ها آثار به بخش انتخاب راه نمی‌یابند، آثار ارسالی که به صورت CD و پرینت است، عودت داده نخواهد شد.
* اندازه و قطع آثار ارسالی چون پوسترها در کادر عمودی و افقی 100 در 70 سانتی‌‌متر، نقاشی در قطع آزاد حداکثر وجه بزرگتر 1.5 متر و عکاسی قطع آزاد است،
ارسال آثار به منزله پذیرفته شدن در جشنواره نیست و شرکت در جشنواره به منزله پذیرفتن کلیه شرایط است.


جشنواره بین‌المللی مکعب:
این جشنواره در بخش‌هایی اعم از 1.گرافیک(پوستر)، 2.نقاشی (با موضوع آفرینش)، 3.عکاسی (با موضوع بناهای اسلامی) است.
همچنین هنرمندان خارجی برای ارسال آثار خود باید در سایت جشنواره به نشانیwww.mokab.ir و www.mokaabonline.ir ثبت نام کرده، عضو شوند سپس در قسمت ارسال آثار جشنواره مکعب مشخصات خود را در فرم‌های تعیین شده پر کنند.
ضمنا لازم به ذکر است هنرمندان خارجی باید فایل JPEG آثار خود را با پسوند ZIP فشرده‌سازی کنند به صورتی‌که حجم آثار ارسالی باید حداکثر 2 مگابایت باشد. بعد از انتخاب آثار، اصل آثار درخواست خواهد شد.


تقویم جشنواره:
* علاقه‌مندان از سوم فرودین‌ماه سال 91 تا اول تیرماه سال آینده فرصت دارند تا آثار خود را ارسال کنند. * داوری آثار 15 تیرماه سال 91 برگزار می‌شود
*نمایشگاه نیز مردادماه سال آینده همزمان با ماه مبارک رمضان در نگارخانه ترمه و فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.

مسئول برگزاری جشنواره بین‌المللی مکعب محمدرضا کمره‌ای، ناصر نصیری، مدیر هنری و دبیر بخش گرافیک و زهره عبدی مسئول روابط عمومی این جشنواره هستند.

هنرمندان باید توجه داشته باشند که در بخش گرافیک (پوستر) آثار حتما باید در بردارنده موضوعی باشند که بتواند با مخاطبان رابطه بصری و معنایی ایجاد کند به این معنا که در پوستر‌ها به وجه رسانه‌ای بودن، پیام‌رسانی و کاربردی بودن پوستر‌ها توجه شود.
موضوع پیشنهادی جشنواره مکعب برای بخش پوستر حضور آیه شریفه بسم الله الرحمن الرحیم در باورها عقاید و زندگی روزمره مردم و ادبیات عموم است. با این رویکرد آثاری که صرفا فرم‌هایی زیبا دارند ولی از پیام و معنای قابل دریافت مبرا هستند به جشنواره راه پیدا نخواهند کرد.

در بخش عکاسی هنرمندان باید از آثار معماری دوره‌های مختلف اسلامی عکاسی کرده و به جشنواره ارسال کنند. به عنوان مثال از آثار و ابنیه اسلامی می‌توان به مواردی چون مسجد جامع نایین، آل بویه آرامگاه امیر اسماعیل سامانی بخارا، سامانیان مسجد جامع یزد، تیموری میدان نقش جهان اصفهان، صفویه بازار وکیل شیراز، زندیه قصر خورشید کلات نادری، افشاریه مجموعه بناهای کاشان، مدرسه شهید مطهری تهران، خانه مشروطه تبریز، قاجار گنبد سلطانیه زنجان، مغول گنبد قابوس گنبد، برج لاجیم مازندران، گنبد سرخ مراغه و سلجوقی اشاره کرد.

آدرس دبیرخانه جشنواره: تهران، پل سید خندان، ضلع شمال شرقی ، پلاک 1287 تلفن: 2289883

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد