انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

سومین دوره‌ی مسابقه‌ی فتوژورنالیستی Lumix

سومین دوره‌ی مسابقه‌ی فتوژورنالیستی Lumix ویژه‌ی عکاسان جوان از ۲۴ تا ۲۸ خردادماه ۹۱ با برگزاری نمایشگاه‌های عکس و اهدای جوایز نقدی ارزشمند به میزبانی شهر هانوفر در شمال آلمان برگزار خواهد شد.

مهلت ثبت نام ۱۰اسفندماه اعلام شده است.

شرایط شرکت در این مسابقه‌ی عکس فتوژورنالیستی که به رغم عمر کوتاهش تبدیل به یکی از معتبرترین مسابقات عکاسی اروپا شده است بدین شرح است:
- شرکت در این مسابقه برای عکاسان زیر ۳۵ سال از سراسر جهان آزاد است. مبنای محاسبه‌ی سن عکاسان شرکت‌کننده هم سن آنها در زمان ارسال آثارشان برای مسابقه است.
- هر عکاس باید شخصا با پر کردن فرم مشخصات و ارسال آثارش در این مسابقه شرکت کند و هیچ نهاد یا شخصی نباید به نمایندگی از یک عکاس دیگر برای حضور در مسابقه درخواست ارائه دهد.
- هر عکاس تنها می‌تواند یک مجموعه عکس یا گزارش تصویری یا یک سری عکس که با هم در ارتباط معنایی مشترک باشند برای شرکت در مسابقه ارسال کند. آثار ارسالی باید دارای خصوصیاتی باشند که در قالب تعریف فتوژورنالیسم بگنجند. شایان ذکر است این مسابقه تک عکس نمی‌پذیرد.
- هر مجموعه باید از حداقل ۱۵ فریم و حداکثر ۳۰ فریم تشکیل شده باشد. مجموعه‌های ارسالی می‌توانند پیش از این در مسابقات و نمایشگاه‌های دیگر به نمایش درآمده باشند یا برنده‌ی جوایزی هم شده باشند و از این نظر محدودیتی وجود ندارد.
- هر مجموعه‌ی ارسالی باید تنها به نام یک عکاس باشد و امکان ثبت یک مجموعه عکس به نام بیشتر از یک عکاس وجود ندارد.
- فرم شرکت در جشنواره به صورن آن‌لاین بر روی وب‌سایت مسابقه در دسترس است و آخرین مهلت پرکردن این فرم که به منزله‌ی درخواست شرکت در مسابقه می‌باشد ۱۰ اسفندماه اعلام شده است و عکاسانی که تا این تاریخ فرم شرکت را تکمیل کنند نهایتا تا ۱۵ اسفندماه فرصت دارند تا آثار خود را بر روی سایت مسابقه آپلود نمایند. دقت کنید که فاصله‌ی بین زمان پرکردن فرم و ارسال عکس‌ها نباید بیشتر از ۵ روز باشد.
- عکس‌های ارسالی برای شرکت در داوری باید در اندازه ۴×۶.۵ اینچ ( ۱۰.۱۶×۱۶.۵ سانتیمتر) و با رزولوشن 200 Dpi ارسال شوند.
- هیات داورانی متشکل از هنرگردان‌های عکاسی، استادان دانشگاه هنر و علوم کاربردی هانوفر و فتوژورنالیست‌های بین‌المللی کار داوری آثار را برعهده خواهند داشت و از میان تمام عکس‌های ارسالی نهایتا ۶۰ مجموعه عکس را برای حضور در نمایشگاه پایانی مسابقه برمی‌گزینند.
- هیات داوران این امکان را خواهند داشت تا برطبق تشخیص خود برای قوی‌تر شدن مجموعه‌های ارسالی برخی از فریم‌های مجموعه‌ها را حذف کنند یا ترتیب نمایش فریم‌ها در مجموعه را تغییر دهند.
- به محض انتخاب هر کدام از کار‌ها به عنوان یکی از ۶۰ مجموعه‌ی منتخب، از سوی برگزارکنندگان با عکاس آن مجموعه تماس گرفته خواهد شد.
- سپس تمام عکاسان راه‌یافته به نمایشگاه باید آثار و فایل توضیحات آن را با کیفیت بالا بر روی وب‌سایت آپلود نمایند. پرینت عکس‌ها از روی نسخه‌های آپلودی انجام خواهد شد و پس از پایان نمایشگاه معدوم خواهند شد. تمامی عکس‌ها با هزینه‌ی نهاد برگزارکننده چاپ می‌شوند و نیازی به پرداخت هیچ وجهی از سوی شخص عکاس نیست.
- هیات داوران از میان ۶۰ اثر راه‌یافته به نمایشگاه نهایتا یک مجموعه را به عنوان برنده‌ی اصلی سال ۲۰۱۲ انتخاب خواهد کرد. از عکاس مجموعه‌ی برگزیده با اهدای تندیس ویژه و مبلغ ۱۰ هزار یورو تقدیر به عمل خواهد آمد.
- علاوه بر جایزه‌ی اصلی دو مجموعه‌ هم شایسته‌ی تقدیر شناخته شده و لوح تقدیر و مبلغ ۱۰۰۰ یورو وجه نقد دریافت خواهند کرد.
- تمام ۶۰ مجموعه‌ی برگزیده در کاتالوگ مسابقه به چاپ خواهند رسید و به تمام عکاسانی که آثارشان به این مرحله راه‌یافته یک نسخه اهدا خواهد شد.
- شرکت در این مسابقه از سوی عکاسان به منزله‌ی تایید این نکته است که آنها مالک عکس‌ها تلقی می‌شوند و حقوق عکس‌ها متعلق به نهاد یا شخص سومی نیست. همچنین برگزارکننده‌ی مسابقه حق دارد از میان مجموعه‌ها تک‌فریم‌هایی را به صلاحدید خود برای چاپ بروشور، پوستر یا تبلیغات مربوط به نمایشگاه مورد استفاده قرار دهد.    
- همچنین در کنار این مسابقه یک مسابقه‌ی دیگر هم با فورمت مولتی‌مدیا برگزار می‌شود که عکاسان در صورت تمایل می‌توانند یک مجموعه عکس با موضوع و پرداخت فتوژورنالیستی را به صورت مولتی‌مدیا در زمان حداکثر ۱۰ دقیقه تدوین نمایند و با پرکردن فرم شرکت در این مسابقه و آپلود فایل مولتی‌مدیای خود بر روی وب‌سایت تعیین شده در فراخوان آدرس آن را برای هیات داوران ارسال نمایند. به برترین مولتی‌مدیای تولیدی جایزه‌ای به ارزش ۵ هزار یورو اهدا خواهد شد.

http://www.fotofestival-hannover.de/login.html?&L=1&tx_srfeuserregister_pi1[cmd]=create

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد