انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

نخستین جشنواره فیلمسازان مستقل «افق نو»

ه گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از روابط‌ عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قصد دارد تا با مشارکت معاونت بین‌الملل سازمان سینمایی جمهوری اسلامی ایران، نخستین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمسازان مستقل را تحت عنوان «افق نو»، در حوزه سیاسی ـ اجتماعی و با شعار «به سوی عدالت» برگزار کند.

این جشنواره با عنایت به تحولات عظیم بین‌المللی و گسترش موج بیداری جهانی در اروپا، آمریکا و کشورهای اسلامی و از دریچه دوربین فیلمسازان مستند، همزمان با سالروز ولادت حضرت بقیه‌الله اعظم(عج) و روز جهانی مستضعفین و طی روزهای دهم تا پانزدهم تیرماه 1391 در تهران برگزار خواهد شد.

بر پایه این گزارش، بخش اصلی جشنواره افق نو، شامل تولیدات کوتاه و نیمه‌بلند (تا 52 دقیقه) و بلند (بالاتر از 60 دقیقه) می‌شود که در دو سطح «ملی» و «بین‌المللی» به نمایش عمومی در خواهند آمد.

مهلت:25 اردیبهشت ماه 1391

بخش مسابقه ملی، ویژه تولیدات داخلی با نگاهی به «مسائل سیاسی ـ اجتماعی» و «تحولات بین‌المللی» بوده و بخش مسابقه بین‌الملل نیز مواردی چون «تحولات جهان اسلام» و «تحولات بین‌المللی در اروپا و آسیا» را شامل می‌شود.

این گزارش می‌افزاید که موضوعات جشنواره بین‌المللی «افق نو» به این شرح است؛ جنبش جهانی تسخیر وال استریت، جنبش‌های بیداری در کشورهای اسلامی، حرکت‌های سیاسی ـ اجتماعی در اروپا و آمریکا، بحران اقتصادی در اروپا و آمریکا، نقش لابی‌های صهیونیستی در بحران‌های اروپا و آمریکا، معرفی چهره‌های سیاسی مبارز علیه صهیونیسم بین‌الملل و امپریالیسم جهانی، مقاومت و پایداری در مقابل اشغالگران، مقاومت اسلامی بر ضد رژیم صهیونیستی، تهدیدات جنگ علیه ایران و جنبش‌های ضد جنگ، 34 سال انقلاب اسلامی ایران، ایران هراسی و اسلام هراسی، جهان بسوی عدالت پایدار، جهان بدون صهیونیسم، جهان بدون تروریسم و سلاح هسته‌ای.

در این خبر آمده؛ عموم تهیه‌کنندگان و فیلمسازان حداکثر تا تاریخ 25 اردیبهشت ماه 1391 فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره به نشانی: تهران، خیابان سهروردی‌شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول ارسال کنند. ضمن اینکه فرم شرکت در جشنواره «اُفق نو» نیز به زودی منتشر و روی سایت www.cinematajrobi.ir قرار خواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد