انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

فراخوان چهارمین جشنواره سراسری عکس زمان

توانمندی هنر عکاسی در کنار ابزار مدرن، انعکاس و پخش لحظه‌ای آن در ترسیم واقعیتهای زندگانی انسان و تبیین جانمایه‌ها و جوششهای فکری و هنرمندانه، موجب شده است که روز به روز بر اهمیت نقش آن در جهان کنونی افزوده شود. پیام نافذ و فراگیر این هنر، به آسانی از مرزهای زمان و زبان می‌گذرد و در انعکاس زیبایی‌های هستی و زشتی‌ها و بی‌عدالتی‌ها و جلوه‌های گوناگون حیات انسانی، راههای دشوار و ناهموار را به آسانی می‌پیماید؛ از این روست که زمان در عکس و زاویه دید عکاسان به عنوان بخش جدایی ناپذیر تصویرتوجه همگان قرار گرفته و عکاس در عرصه انتقال متعهدانه واقعیات و حقیقت جویی نقشی به سزا یافته است.
زمان با ثبت هر فریم عجین گشته است و نگاه تیزبین عکاسان قدر هر لحظه را در کسری از ثانیه بهتر و زیبا‌تر انعکاس می‌دهد که از بازخورد وجود خویش، مهم‌ترین سرمایه‌اش را به وسیله تاثیر گذار‌ترین ابزار هنری که همانا عکس می‌باشد، زمان را از زاویه دید خود می‌کاوند و به زبان گویای تصویر باز می‌نمایند که زمان همه سرمایه انسان است.
زمان، برای چهارمین بار هنرمندان عکاس کشور را فرا می‌خواند.

این جشنواره در ۲ بخش الف و ب برگزار می‌شود:
الف: انقلاب اسلامی در گذر زمان (انقلاب و تعمیق اعتقادات مردم، انقلاب، ولایت پذیری و ایثار، دستاورد‌های انقلاب، کار و سرمایه ایرانی)
ب: نگاه آزاد و خلاق به مفهوم زمان 

آخرین مهلت ارسال: ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۱

ادامه مطلب ...

جشنواره بین‌المللی عکس «رژان»

جشنواره بین‌المللی عکس «رژان» حرکتی است مستقل که با رویکرد تبدیل مفاهیم ذهنی به قاب تصویر، آغاز شده است.

یعنی هر سال یک موضوع که مصداق عینی به ظاهر شفافی ندارد و از نظرگاه‌های گوناگونی می‌توان به آن نگریست در این جشنواره به رقابت گذاشته می‌شود و عکاسان می‌توانند براساس خلاقیت‌های فردی‌شان، در هر ژانر و گونه‌ای این موضوع را به تصویر تبدیل کنند.

به عبارت دیگر، بر خلاف بیشتر جشنواره‌های عکس که سعی می‌کنند تا به صورت کاملاً هدفمند به عکاس بگویند که چگونه و از چه زاویه‌ای به موضوع مورد نظر نگاه کن؛ در جشنواره موضوعی عکس «روژان» می‌خواهیم از زاویه دید خلاقانه و آزاد عکاسان سراسر جهان، به موضوعی نگاه کنیم که تصویر واحدی هم از آن در ذهن نداریم.

موضوعی که برای نخستین دوره این جشنواره در نظر گرفته شده «گرما» است.

بخش‌های جشنواره

- بخش اصلی با موضوع گرما

- بخش ویژه با موضوع گرما در خانه


- آخرین مهلت ارسال آثار: 2 شهریور ماه 1391

ادامه مطلب ...

ششمین جشنواره عکس "ما می توانیم"

هر ساله در دهه فجر فرصتی پیش می آید تا عملکرد و دستاوردهای ایران مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

هر چند حرکت پرشتاب انقلاب اسلامی با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده، لیکن دستاوردهای درخشانی را در عرصه های مختلف علمی،تکنولوژی و صنعتی به ثبت رسانده است.
خانه عکاسان حوزه هنری در نظر دارد به منظور ثبت و به تصویر کشیدن پشتکار و تلاش مردمان ایرانی و حضور پر شور آنان در عرصه های مختلف زندگی  و تولیدات و کار ایرانی و نقش سازنده آنان در پیشرفت های علمی، صنعتی، اجتماعی، ورزشی و معنوی کشور که جلوه هایی از توانمندی های حاصل شده در دوران 34 ساله انقلاب اسلامی است  ششمین جشنواره عکس ما می توانیم را برگزار کند.



موضوع:

به طور کلی عکس هایی مدنظر برگزار کننده است که نشانه هایی از زندگی، امید، تلاش فردی و جمعی، همکاری و تعاون در پیشرفت های تکنولوژی، صنعتی ، معنوی، اخلاقی ،مادی و تولیدو کار ایرانی یا هر کدام از این موارد به گونه  ای در آن متمایز باشد. این عکس ها با شاخصه موضوع طرح شده می تواند در حوزه های گوناگون عکاسی ارائه شود.

آخرین مهلت ارسال آثار: 1391/8/15

ادامه مطلب ...

نخستین جشنواره ملی عکس کوشا

دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان اولین جشنواره ملی عکس کوشا با عنایت به شعار سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می نماید.

 

موضوعات جشنواره :

1-   تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی

2-   تولید، صنعت، کشاورزی ، اقتصاد و هر آنچه که به کار و تلاش مربوط می شود.

3-    فعالیتهای فرهنگی در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه

آخرین مهلت ارسال آثار 20 مرداد ماه 1391

ادامه مطلب ...

فراخوان ششمین جشنــواره هنرهای تجسمی جوان اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری بخش های مختلف ششمین جشنــواره هنـرجـوان نقاشی و طراحی، خط نقاشی، کاریکاتور،پوستر، تصویر سازی ، حجم،ویدئو آرت و فتو آرت است که شرکت در هر بخش دارای شرایطی به شرح زیر است؛

مقررات شرکت در بخش ویدئو آرت و فتو آرت
شرکت کنندگان در بخش ویدئو آرت و فتو آرت می توانند آثار خود را که حداقل یک اثر با اندازه آزاد و موضوع خانواده ارسال گردد. قابل تذکر است  آثار فتوآرت به صورت CD یا به‌صورت طرح مکتوب (نوع اثر، تشریح موضوع و نحوه اجراء)، و آثار ویدئو آرت به صورت طرح اولیه یا اصل اثر در فایل KMPlayer یا VLC media player یا ...  به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد. همچنین قابل ذکر است : با توجه به محدودیت فضای نمایشگاه آثار ویدئوآرت با تقویم زمانی در سالن مستقل ارائه می‌شود. بنابراین جشنواره از پذیرش طرح‌های ویدئو اینستالیشن معذور است.
شرایط و مقررات جشنواره     
متقاضیان برای شرکت در این دوره از جشنواره می توانند به سایت www.artfest.ir مراجعه و ثبت نام کنند.
1)  حداقل سن متقاضیان شرکت در جشنواره 17 سال و حداکثر سن  30 سال می‌باشد.
2)  لازم است آثار بدون قاب و پاسپارتو به دبیرخانه جشنواره ارائه شود.
3)  آثار مربوط به بخش‌های نقاشی، نقاشی-خط، طراحی، حجم، پوستر و فتوآرت در مرحله اولیه                    به‌صورت پرینت A4  و آثار تصویرسازی، کاریکاتور اصل آثار به دبیرخانه ارسال شود.
4)  آثار ویدئو آرت بصورت طرح اولیه یا اصل اثر در فایل KMPlayer یا VLC media player یا...ارائه گردد .
5)  هر شرکت‌کننده مجاز است حداکثر سه اثر در هر رشته به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید.
6)  علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر در دو رشته اعلام شده شرکت نمایند.
7) تمامی‌آثار ارسالی به‌دبیرخانه توسط هیات‌ انتخاب بررسی‌شده و برای‌شرکت در نمایشگاه انتخاب می‌شوند.
8) آثار راه‌یافته به‌ نمایشگاه در هر رشته توسط هیات‌ داوران مورد بررسی قرارگرفته و آثار برتر، معرفی خواهند شد.
9)  کلیه آثار راه یافته به نمایشگاه در کتاب جشنواره ششم چاپ میشود.
10) به کلیه شرکت‌کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه‌یابد، گواهی شرکت در نمایشگاه ارایه و  یک نسخه از کتاب نمایشگاه اهداء می‌شود.
11)    دبیرخانه جشنواره حق هرگونه استفاده تبلیغاتی و انتشاراتی از آثار ارسالی را برای خود محفوظ می‌دارد.
12)    خسارت های احتمالی به آثار ارسالی تا قبل از تحویل به دفتر دبیرخانه به عهده جشنواره نمی‌باشد.
13)  شرکت‌کنندگان پس‌از پایان‌جشنواره به‌مدت30 روز بادر دست‌داشتن ‌رسید و مراجعه به‌دبیرخانه موظف می‌باشند اثر خود را دریافت ‌دارند، درغیر این‌صورت دبیرخانه هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نگهداری و عودت‌آثار نخواهد داشت.