انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

بازی در سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

فیلم های داستانی راه یافته به بخش مسابقه سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مسعود اطیابی، رضا ایرانمنش، حبیب ا.. بهمنی، پناه برخدا رضایی، سامان سالور  و  داریوش غریب زاده شش کارگردان، تهیه کننده، مدرس و فیلمساز به عنوان اعضای هیئت انتخاب مسابقه ملی سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران  در بخش داستانی پس از بازبینی 1072 اثر کوتاه که بیش از یک ماه به طول انجامید در دو گروه ، 115 اثر از 113 فیلمساز فیلم داستانی را  برای  بخش مسابقه انتخاب و معرفی کردند.

 

 فیلم های راه یافته به بخش مسابقه بر اساس حروف الفبا به شرح زیر اعلام شده اند:

بازی ساخته احسان مظاهری از برازجان، به رنگ زندگی ساخته داود جلیلی از قم، بهشت کجاست... ساخته فاطمه قدیری نژادیان از تهران، نقطه آبی کمرنگ ساخته کیوان تقیه از دشتستان، پاسخ به پیغام ساخته محمدرضا دهستانی از اردکان، پرواز در شب ساخته قاسم شیشه گری از تهران، پشت دیوار شیشه ای ساخته اردلان ملک زاده از تهران، پنجره ساخته محمد حسن محمودی از شیراز، تصمیم ساخته حسام ایرانشاهی از همدان، تکامل یک تداوم ساخته سجاد زارع از کرمان، تهران، خانی آباد، 1366 ساخته سید عماد حسینی ازتهران، جاده فرعی ساخته محمد نصیری از تهران، جاده ها ما را نمی شناسند ساخته بهروز اسراری از بوکان، جنگ یا صلح ساخته کیوان سروری از سنندج، چراغی که فراموش شد ساخته سید مهدی سادات کیائی از بندر ترکمن، چند ثانیه دغدغه مشترک ساخته حامد امیری از اصفهان، چند طبقه پایین تر ساخته وحید قاضی میرسعید از تهران، چند قدم مانده به... ساخته عباس آرام مهر از اصفهان، حباب آبی ساخته فرشاد خوشبخت از اصفهان، حس شیرین ساخته عبدالرضا هدایت پنا از دزفول، حس کودکانه ساخته علیرضا حاجیان از خمینی شهر، حس مصنوعی ساخته فریبا نجفی از شیراز، حنانه ساخته داریوش غذبانی از تهران، خاک خاکستری ساخته بهنام اسداللهی از اردبیل، خاکستر و باد ساخته زانیار عزیزی از سنندج، خوب کادر می کند ساخته براتعلی اسدی از بجنورد، داستان لیلا ساخته مینا رحمتی از تهران، در جاده ساخته مجید پیل افکن از تهران، درخت رویا ساخته علیرضا محزون لیچائی از آستانه اشرفیه، درس ساخته مهدی بوستانی شهربابکی از تهران،خیلی دور خیلی نزدیک ساخته محمد حمزه ای از تهران دریچه ساخته مرضیه کمالوندی از خرم آباد، دزدی ساخته محمد فراهانی از تهران، دوربین مدرسه و چند روایت معتبر از کلاس سوم ب و هر آینه ساخته محمد صادقی از مشهد، دوستی برای دوستم ساخته سرکوت محمدی از سنندج، دیگر عضوها را نماند قرار... ساخته ابوطالب مطلبی از کاشان، دیوار به دیوار ساخته جواد حبیب پور از تهران، روایت ناتمام مهدی نرگس و ماهی های عید و شفیره ساخته معصومه قوامی ، 

ادامه مطلب ...

دومین جشنواره فیلم اولی با تولید دو فیلم در دفتر برازجان به کار خود پایان داد

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر برازجان طبق برنامه ریزی های به عمل آمده بین هنرجویان و هنرمندان این دفتر جشنواره فیلم اولی که همزمان با سایر دفاتر از16 شهریورماه آغاز شده بود، عصر دیروز به کار خود پایان داد.

آقای شهرام سلیمی فرد به عنوان سرپرست انجمن سینمای جوان برازجان در تشریح برگزاری جشنواره، با اعلام اینکه از یک ماه قبل و همزمان با مشخص شدن عدم برگزاری جشنواره به صورت متمرکز برنامه ریزی ها برای برگزاری هرچه با شکوه تر این جشنواره در دفتر برازجان آغاز گردید.

در این جشن و جشنواره علاوه بر نمایش فیلم های شرکت کننده در بخش مسابقه که با استقبال خوبی نیز از سوی شهروندان روبرو گردید شاهد تشکیل کارگاه های "نگارش طرح مستند" با حضور"آقای نصیر درویشوند"و کارگاه "اصول تصویربرداری با دوربین های DSL" با حضور"نوید مهیمنیان" که از مدرسین و پیشکسوتان این عرصه و انجمن هستند بودیم.

همچنین در این جشنواره و در سانسی ویژه تولیدات هنرجویان این دفتر به نمایش درآمده و توسط "آقای امیر کاویانپور" که از منتقدین و مدرسین انجمن می باشند مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در پایان هدایایی به هنرجویان فیلمساز و مدرسین برگزیده تعلق گرفت.

اما مهمترین بخش جشنواره که همزمان با اتمام جشنواره در سایر دفاتر آغاز شد، هماهنگی تولید دو فیلم کوتاه با حضور هنرجویان فارغ التحصیلی بود که در طی سه روز زیر نظر"آقای نوید مهیمنیان" صورت گرفت.

در این کارگاه آموزشی-تولیدی که با تعامل هنرجویان و آقای نوید مهیمنیان مراحل تصویربرداری دو فیلم کوتاه "مثل یک کابوس"و"جشن تولد" به اتمام رسید.

فعالیتها و اخبار تازه از دفتر برازجان

حضور در جشنواره بین المللی عکس رژان:

جشنواره بین‌المللی عکس «رژان» حرکتی است مستقل که با رویکرد تبدیل مفاهیم ذهنی به قاب تصویر، آغاز شده است.

در این جشنواره هر سال یک موضوع که مصداق عینی به ظاهر شفافی ندارد و از نظرگاه‌های گوناگونی می‌توان به آن نگریست به رقابت گذاشته می‌شود و عکاسان می‌توانند براساس خلاقیت‌های فردی‌شان، در هر ژانر و گونه‌ای این موضوع را به قاب تصویر برند. و اما عکاس فعال این دفتر خانم فاطمه جرجم توانست با تک عکس زیبای خود با عنوان انعکاس به این جشنواره راه یابد. گفتنی ست افتتاحیه نمایشگاه این جشنواره 12 شهریور ماه برگزار خواهد شد.  

حضور در جشنواره ملی فیلم کار:

فیلم جلا به کارگردانی آقای حمید علیزاده از فیلمنامه نویسان و کارگردانان این دفتر از دیگر موفقیت های هنرمندان عزیز می باشد. این جشنواره 31 شهریور ماه در تهران برگزار خواهد شد. 

 

جشنواره فیلم اولی ها:

هنرجویان فعال و علاقه مند این دفتر توانستند با 4 اثر در بین 70 اثر انتخاب شده در دومین جشنواره فیلم اولی ها حضور داشته باشند. آقایان عقیل جماعتی با فیلم شاید وقتی دیگر/احسان مظاهری با فیلم بازی/امید توانا با فیلم کلینکس و فیلم مستند وسوسه های مشترک کاری از خانم محدثه زارعی از آثار انتخابی در این جشنواره می باشد.لازم به ذکر است که این جشنواره            د رتاریخ 16 لغایت 19 شهریور ماه همزمان در تمامی دفاتر سراسر کشور برگزار می گردد.

همچنین اعضاء و هنرمندان این دفتر در حین برگزاری این جشنواره و برپایی کارگاه های آموزشی مناسب فعالانه  در تدارک  تولید یک فیلم کوتاه با همکاری اساتید کارگاه های آموزشی می باشند. 

 

آموزش:

 دفتر برازجان در تابستان امسال با حضور هنرجویان علاقه مند در رشته عکاسی فعالانه همچون قبل مشغول به امر آموزش می باشد.مدرس این دوره جناب آقای کیان پور و هنرجویانش شادابی و طراوت را در این روزهای گرم به سینمای جوان برازجان هدیه داده اند.

اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی و هنری آئین شهروندی در برازجان

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوان برازجان جشنواره آئین شهروندی که با منظور بالا بردن سطح آگاهی و تحقق مشارکت شهروندان و مدیریت شهری برای ارتقای محیط زندگی در چشم انداز توسعه پایدار و تقویت حس تعلق شهروندان به مکان و شهر محل زندگی خود از طریق پیوند و ارتباط عینی و ذهنی با محیط شهری و شناخت ویژگی ها و ارزشها و زیبایی آن با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان برگزار گردید.

آقای شهرام سلیمی فرد سرپرست انجمن سینمای جوان و دبیر اجرایی جشنواره ، اظهار داشتند جشنواره حاصل تلاش های یکساله بوده است که به همت شورای اسلامی شهر برازجان ، شهرداری و انجمن سینمای جوان برازجان برگزار گردید است.

ایشان در ادامه بیان داشتند با توجه به استقبال هنرمندان شهرستان شاهد حضور نود شرکت کننده با بیش از سیصد اثر در این جشنواره بوده ایم.

آقای کریم حسین آبادی نیز که به عنوان شهردار شهر برازجان در این مراسم حضور داشت بیان داشتند که در هر جامعه پیشرویی هنرمندان آن جامعه باعث دوام و پیشرفت هرجامعه می گردد و اذعان داشت با تکیه بر ذوق و خلاقیت هنرمندان می توان جامعه ایی پیشرو و طلایه دار داشت.

ایشان همچنین به بهره گیری هنرمندان در عرصه های عمرانی و زیباسازی شهر نیز تاکید نموده اند. 

این جشنواره  که با همت شهرداری و انجمن سینمای جوان برازجان برگزار گردید در 9 بخش با عناوین: فیلم/عکس/داستان کوتاه/حجم/نقاشی/شعر/کارکاتور/طراحی و نقاشی دیواری در تاریخ  01/06/92 با اعلام برگزیدگان در بخش های اعلام شده به کار خود پایان داد.

لازم به ذکر است سرپرست انجمن سینمای جوان برازجان آقای شهرام سلیمی فرد به نمایندگی از تمامی هنرمندان شهر برازجان به پاس تلاشهای صادقانه شهردار محترم در مدت حضورشان در شهرداری و اهمیت و توجه ایشان به هنرمندان شهر لوح یادبودی را تقدیم ایشان نمودند.

ادامه مطلب ...