انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

فراخوان جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان (تاریخ گذشته)

فراخوان و مقررات شرکت در بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اعلام شد.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به نقل از روابط عمومی جشنواره، بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان به منظور تعالی و ارتقای این گونه آثار، توسط بنیاد سینمایی فارابی، استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، از اول تا پنجم تیرماه 1387 با اهداف معرفی و ارزیابی فیلم‌های سینمایی و ویدیویی رسیده از سراسر جهان و تشویق فیلم‌سازان برتر، کمک به ارتقای دانش بصری و سینمایی کودکان و نوجوانان و فراهم آوردن امکان تبادل اندیشه‌ و دیدگاه‌های فیلم‌سازان با یکدیگر و با مخاطبان گوناگون در همدان برگزار می‌شود.
این رویداد در سه بخش: 1-مسابقه فیلم و ویدیو. 2-خارج از مسابقه. 3-نمایش‌های ویژه.
برگزار می‌شود و مسابقه فیلم و ویدیو شامل سینمای بین الملل و ایران (آثار بلند، نیمه بلند و کوتاه) می‌شود.

مسابقه سینمای بین‌الملل یک گروه داوری بین‌المللی مشتمل بر حداقل پنج نفر که اعضای آن را هنرمندان و صاحب‌نظران فعال در عرصه سینمای کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، به‌طور جداگانه، فیلم‌ها و آثار ویدیویی بخش مسابقه را داوری کرده 11پروانه زرین را به برگزیدگان در بخش های زیر اهدا می‌ کنند:
بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم‌ نیمه‌بلند، بهترین فیلم‌ کوتاه، بهترین کارگردانی فیلم بلند، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر کودک و نوجوان، بهترین دستاورد فنی و هنری، بهترین فیلم بلند آسیایی، بهترین اثر ویدیویی بلند، بهترین اثر ویدیویی نیمه‌بلند و بهترین اثر ویدیویی کوتاه.
در این بخش به منظور اعتلا و ارتقای سینمای کودک و نوجوان ممکن است یک جایزه ویژه نیز به مجموعه جوایز افزوده گردد.

مسابقه سینمای ایران یک گروه داوری شامل حداقل پنج نفر از هنرمندان و صاحب‌نظرانی که در زمینه سینمای کودکان و نوجوانان فعالیت دارند، فیلم‌ها و آثار ویدیویی مسابقه سینمای ایران را جداگانه داوری کرده و 11 پروانه زرین در بخش های زیر به برگزیدگان اهدا می‌کند.
بهترین فیلم بلند، بهترین فیلم نیمه‌بلند، بهترین فیلم کوتاه، بهترین کارگردانی فیلم بلند، بهترین فیلمنامه فیلم بلن ، بهترین بازیگر کودک و نوجوان، پروانه زرین جایزه ویژه داوران، بهترین دستاورد فنی و هنری، بهترین اثر ویدیویی بلند، بهترین اثر ویدیویی نیمه‌بلند، بهترین اثر ویدیویی کوتاه.
هیات داوران در خصوص فیلم‌های سینمایی و ویدیویی بلند می‌توانند با توجه به ارزش‌های خاص هنری یا موضوعی، جایزه ویژه‌ای (پروانه زرین) را به بهترین اثر کودکان و نوجوانان اهدا کنند. هر عنوان جایزه در صورتی اهدا خواهد شد که حداقل پنج اثر مربوط، توسط هیات انتخاب برای رقابت برگزیده و اعلام شده باشد.
همچنین یک گروه داوری، متشکل از پانزده کودک و نوجوان از سراسر جهان، جایزه پروانه زرین را به بهترین اثر ویدیویی مسابقه بین‌الملل اهدا می‌کنند. و یک گروه داوری دیگر، متشکل از پنجاه کودک و نوجوان ایرانی، بهترین فیلم مسابقـه سینمای ایران را با اهدای پروانه زرین انتخاب می‌کنند.
در این جشنواره همچنین از طریق مراجعه به آرای تماشاگران، از میان فیلم‌های بخش مسابقه‌ سینمای ایران، به محبوب‌ترین فیلم پروانه زرین اهدا می‌نماید.

بخش خارج از مسابقه
در این بخش فیلم‌ها و آثار ویدیویی، هم ارزش فیلم‌های بخش مسابقه هستند اما به دلیل تمایل فیلم‌ساز و یا اینکه یکی از عوامل اصلی فیلم جزو هیات‌ داوران است با توجه به مقررات در این بخش به نمایش درمی‌آیند.

بخش نمایش‌های ویژه
آثاری با موضوعات 1) مرور یک مکتب یا سبک خاص، 2)ارائه چشم‌انداز جغرافیایی سینمای کودک و نوجوانان ، 3) بزرگداشت یک هنرمند و 4) معرفی فیلم‌های ارزشمند و یا پر مخاطب جهان در این بخش از جشنواره به نمایش در می‌آیند.

جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان آثاری را می پذیرد که 1)- مناسب کودکان و نوجوانان باشد، 2) بیش از سه سال از تولید آنها نگذشته باشد، 3) قبل از تیرماه 1387 در همدان به نمایش درنیامده باشند و یا از شبکه‌های تلویزیونی سراسری و نیز استان همدان پخش نشده باشند، 4) تولیدات در دوره‌های گذشته جشنواره کودک و نوجوان، به نمایش در نیامده باشند.
آثار متقاضی حضور در جشنواره می‌توانند زنده، عروسکی یا پویانمایی باشند و زمان آثار کوتاه و نیمه بلند به ترتیب 30 و 60 دقیقه است.
از هر کشور دو فیلم بلند، سه فیلم نیمه‌بلند و کوتاه برای بخش‌های مختلف مسابقه پذیرفته
می‌شوند و همچنین از هر کشور سه اثر ویدیویی بلند، نیمه‌بلند و کوتاه به بخش‌های مختلف مسابقه راه خواهند یافت.
همچنین کشور میزبان می‌تواند سه فیلم بلند، چهار فیلم نیمه‌بلند و کوتاه و چهار اثر ویدیویی (بلند، نیمه‌بلند و کوتاه) را به بخش‌های مختلف مسابقه عرضه کند.
نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی که تمایل دارند فیلم‌ها و آثار ویدیویی‌ آنها در بخش‌های مختلف جشنواره شرکت کنند باید برگ درخواست شرکت در جشنواره را تکمیل و نسخه‌ای از اثر خود را همراه با عکس صحنه و کارگردان حداکثر تا 10 اردیبهشت‌ماه 1387 به دفتر جشنواره به نشانی: خیابان ولیعصر، بالاتر از باغ فردوس، کوی طوس، نبش کوچه دلبر، پلاک 19، طبقه دوم، (دفترامورجشنواره‌ها) برای بازبینی هیات انتخاب تحویل دهند.
مهلت تحویل کپی فیلم‌های پذیرفته شده در بخش‌های مختلف جشنواره حداکثر تا اول خرداد 1387 است.

جلسه هماهنگی مراسم اختتامیه اولین مسابقه عکس حوادث ترافیکی

بمنظور برگزاری مراسم اختتامیه و  نمایشگاه عکس حوادث ترافیکی جلسه ای با حضور دکتر پور رمضان رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان دشتستان٬ حاجیانی و استادزاده از کارشناسان این مرکز و جهدکار مسئول روابط عمومی انجمن سینمای جوان برازجان در مرکز بهداشت و درمان دشتستان برگزار گردید.

ادامه مطلب ...

جهانی به وسعت ۴ نفر . . .

 

  به کالو رفته ایم ٬ با بر و بچه های دوربین به دست و  با تمام اندوخته های حرفه ای و نیمه حرفه ای مان و با تمام صفا و صمیمیت که روایت کنیم  داستانی از عبدالمحمد شعرانی سرباز معلم پرتلاش جنوبی و مدرسه اش که جهانی است به وسعت ۴ نفر. . .

       

ادامه مطلب ...

گزارش فعالیتهای یکساله انجمن سینمای جوان برازجان در سال ۱۳۸۶

گزارش فعالیت های یکساله انجمن سینمای جوان

دفتر  برازجان در سال 1386

 

v       انتقال وسایل به ساختمان جدیدالاحداث انجمن.

v  ارسال پیام تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو به مسئولان، انتقال وسایل به ساختمان جدیدالاحداث انجمن سینمای جوان .

v       عکاسی از مراسم روز ملی انرژی هسته ای در بوشهر .

v       اعزام 6 نفر از اعضاء دفتر به مناطق جنگی همراه با کاروان راهیان نور.

v       اهداء 13 برگ گواهینامه پایان دوره آموزشی تصویربرداری به فارغ التحصیلان.

v  برگزاری مراسم افتتاح ساختمان انجمن با حضور جناب آقای جعفری جلوه معاون محترم امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، باکیده مدیر عامل محترم انجمن سینمای جوانان ایران و جمع کثیری از مسئولین محلی استان.

 

ادامه مطلب ...

هنرمندان انجمن سینمای جوان برازجان در ایام عید بیکار ننشستند.

همزمان با تعطیلات نوروز هنرمندان فعال انجمن سینمای جوان برازجان بیکار ننشستند.

به گزارش روابط عمومی این انجمن٬ هنرمندان فعال سینمای جوان با برگزاری دو نمایشگاه عکس و تصویربرداری چهار فیلم کوتاه توانستند سال نو را با جدیت آغاز نمایند.

در این ایام دو نمایشگاه تحت عنوان « دیار زیبای من» با موضوع جاذبه های دیدنی استان و «آب و فرهنگ» با موضوع آب در معرض دید عموم قرار گرفت.

«سایه های انتظار» به کارگردانی جهاد نادریان٬«اینجا دور دست» به کارگردانی امید بحرینی٬       « play» به کارگردانی حسن شبانکاره و « آشنای دریا» به کارگردانی راحیل بوستانی فیلمهای کوتاهی بودند که در این ایام به تصویر کشیده شدند.