انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

جایزه جشنواره بین المللی فیلم رومانی برای فیلم بومرنگ

 
فیلم مستند ایرانی بومرنگ ساخته داریوش غریب زاده جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره بین المللی فیلم رومانی را با عنوان محیط زیست قومیت ها فرهنگ عامه را دریافت کرد .  
 
فیلم مستند ایرانی بومرنگ ساخته داریوش غریب زاده

 

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوان برازجان و به نقل از شبکه خبر، همچنین در این جشنواره نیز پنج فیلم مستند ایرانی دیگر با عنوان مشی و مشیانه ودرخت پارسیک ساخته حسن نقاشی، هفت سلام ساخته مهدی یارمحمدی ماه بر بام و کچه ساخته علیرضا جهانی فر از دیگر آثار تولیدی انجمن سینمای جوانان ایران روی پرده رفت که در میان آنها فیلم مستند ایرانی مشی و مشیانه ساخته حسن نقاشی موفق به کسب جایزه نقدی و دیپلم افتخار شد.  
این موفقیت بزرگ را به این هنرمند هم استانی تبریک می گوییم. 

مراسم افطاری انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر برازجان برگزار شد

 

مراسم افطاری انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر برازجان در تاریخ پنج شنبه ۲۸ شهریورماه  مصادف با ۱۷ ماه مبارک رمضان با حضور شهرام سلیمی فرد سرپرست انجمن و عبدالرسول دانش پژوه معاون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان و ۸۰ نفر از هنرمندان و خانواده هایشان در ساختمان این انجمن برگزار گردید .   

 

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دو دقیقه ای با موضوعات حج و

امور حج و زیارت سازمان صدا و سیما در سال نوآوری و شکوفایی و در راستای گسترش فرهنگ حج ابراهیمی اولین جشنواره فیلم کوتاه 2 دقیقه‌ای حج و زیارت را برگزار می‌نماید. هنرمندان و علاقمندان می توانند آثار خود را در ساختارهای داستانی، مستند، انیمیشن و نماهنگ با این موضوعات زیر به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

1- تبیین مفهوم زیارت شامل فلسفه زیارت، آداب زیارت، آثار زیارت
2- حج و وحدت اسلامی
3- حج و انتظار
4- حج و ولایت
5- حج و نماز
6- اسرار و رموز حج
7- ارائه الگوی زائر نمونه
8- سنت و آداب و رسوم حج گزاری اقوام در مناطق مختلف کشور
9- سنت و آداب و رسوم حج گزاری سایر ملل مسلمان


مقررات جشنواره :

1- حداکثر زمان آثار 2 دقیقه می‌باشد.
2- از نظر تعداد آثار ارسالی محدودیتی وجود ندارد.
3- قطع آثار : بتاکم، دی‌وی‌کم و دی‌وی‌دی می‌باشد ولیکن لازم است بر روی هر کاست یک برنامه ضبط شود.
4- آثاری که توسط بیش از یک کارگردان ساخته شده‌اند فقط یک نفر به نمایندگی از گروه کارگردانی در جشنواره پذیرفته خواهد شد.
5- موضوعات آثار فقط باید در حوزه حج و زیارت تهیه گردد.
6- برای شرکت در جشنواره لازم است همراه آثار 3 قطعه عکس 18*13 از نما و دو قطعه عکس 4*3 از فیلمسازان به دبیرخانه جشنواره ارسال گردد.
7- آثار ارسالی به هیچ عنوان باز گردانده نخواهد شد و به تقاضای شرکت آثاری که مدارک آنها بطور ناقص ارسال گردد اثر داده نخواهد شد.
8- تمام آثار ارسالی خارج از کشور باید زیرنویس انگلیسی داشته باشد.
9- سال تولید آثار در همه قالبها آزاد می‌باشد.
10- نحوه ارسال آثار باید با پست سفارشی بوده و به آدرس صندوق پستی 6688-19395 می‌باشد و می‌بایستی همراه آثار مشخصات، تلفن و ایمیل شرکت‌کنندگان درج شده باشد.


جوایز جشنواره :
به 14 نفر از صاحبان آثار برتر فیش تشرف به عمره مفرده اهداء خواهد شد.
آخرین مهلت ارسال آثار : نیمه اسفندماه سال 1387 (15/12/87)

فراخوان بیست‌و‌هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر

مقــررات بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام شد و بر اساس این مقررات فیلمسازان برای تکمیل و ارائه فرم تقاضای شرکت در جشنواره تا سی‌ام مهر ماه فرصت دارند. 
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در این دوره از جشنواره 40 سیمرغ به برگزیدگان بخش های مختلف اهدا می‌شود.
در این دوره از جشنواره علاوه بر سیمرغ زرین جایزه ویژه سینمای ایران به نگاه ملی، 16 سیمرغ بلورین در بخش سودای سیمرغ ، 7 سیمرغ بلورین در بخش جام جهان نما، 3 سیمرغ در بخش در جست و جوی حقیقت و 3 سیمرغ در بخش جلوه گاه شرق به برگزیدگان اهدا می‌شود.
امسال در بخش نگاه نو، مسابقه فیلم‌های اول و دوم نیز دو سیمرغ بلورین به بهترین فیلم و بهترین کارگردانی اختصاص می‌یابد. همچنین دو سیمرغ بلورین نیز در بخش مرور سینمای ایران توسط دبیرخانه جشنواره به برگزیدگان اهدا خواهد شد.
در جشنواره بیست و هفتم، بخش مسابقه ویدیو سینما (مسابقه آثار ویدیویی بلند) به صورت مستقل برگزار می‌شود و در این بخش دو سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی به برگزیدگان اختصاص خواهد یافت.
دو سیمرغ بلورین نیز در بخش مسابقه آثار مستند و دو سیمرغ بلورین به ترتیب به بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در بخش‌های سینمای ایران و سینمای جهان اهدا خواهد شد.
همچنین در این دوره از جشنواره به مناسبت سی‌امین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به منظور ارج نهادن به کوشش‌های هنرمندان سینمای پس از انقلاب، دبیرخانه جشنواره ضمن نمایش برخی از آثار سینمای انقلاب، طی برگزاری آیینی، از برگزیدگان تجلیل به عمل خواهد آورد.
متن کامل مقررات بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به این شرح است:
بنیاد سینمایی فارابی (وابسته به معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) به مناسبت دهه فجر همزمان با سی امین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را از 12تا 22 بهمن ماه سال 1387 در دو بخش سینمای ایران و سینمای جهان برگزار می‌کند.
الف) سینمای ایران
هدف این بخش، معرفی فیلم های ارزشمند یک سال فیلمسازی در کشور و نیز ارزیابی و تشویق هنرمندان به منظور اعتلای هنر صنعت سینمای ایران است که به شرح ذیل برگزار می‌شود.
1: سودای سیمرغ - مسابقه آثار سینمایی ایران
فیلم‌های سینمایی که تا بهمن ماه 1387 در تهران و هم چنین در دوره های گذشته جشنواره به نمایش در نیامده و از تاریخ تولید آنها بیش از دو سال نگذشته باشد، می‌توانند متقاضی شرکت در این بخش باشند.
هیات داوران شامل حداقل پنج نفر از هنرمندان و صاحب نظران جوایز زیر را اهدا می‌کنند:
• سیمرغ زرین جایزه ویژه سینمای ایران به نگاه ملی (شرقی، دینی، ایرانی)
• سیمرغ بلورین بهترین فیلم
• سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی
• سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه
• سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن نقش اول
• سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد نقش اول
• سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه اقتباسی
• سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری
• سیمرغ بلورین بهترین تدوین
• سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن
• سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن نقش مکمل
• سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد نقش مکمل
• سیمرغ بلورین بهترین صدای فیلم
• سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس
• سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه
• سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی
• سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه
آثار کوتاهی که در بخش‌های رقابتی جشنوراه‌های معتبر داخلی و خارجی شرکت کرده اند می‌توانند متقاضی شرکت در این بخش باشند منوط به اینکه طی 2 سال گذشته به نمایش عمومی و یا در دوره‌های قبلی جشنواره فجر به نمایش در نیامده باشند. مدت زمان آثار مذکور بین 3 تا 15 دقیقه است. فیلم‌های کوتاه سی و پنج میلیمتری از این قاعده مستثنی هستند.
2: مرور سینمای ایران
فیلم‌های این بخش از میان آثاری انتخاب می‌شوند که هم طراز فیلم های بخش مسابقه هستند ولی به دلیل محدودیت در تعداد فیلم ها در این قسمت نمایش داده می‌شوند. دبیرخانه جشنواره با اهدای 2 سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از آثار این بخش تقدیر خواهد کرد.
3: نگاه نو- مسابقه فیلم‌های اول و دوم
هیات داوران مستقلی، آثار اول و دوم فیلمسازان حاضر در بخش‌های مسابقه و مرور سینمای ایران را جداگانه داوری کرده به بهترین فیلم و بهترین کارگردانی سیمرغ بلورین اهدا می‌کنند.
4: ویدئو-سینما (مسابقه آثار ویدیویی بلند)
هیات داوران مستقلی، آثار ویدیویی بلند ایرانی را که تاکنون از تلویزیون پخش نشده باشد مورد ارزیابی قرار داده به بهترین اثر و بهترین کارگردانی سیمرغ بلورین اهدا می‌کنند.
5: مسابقه آثار مستند
آثار مستند نیمه بلند و کوتاه که در بخش‌های رقابتی جشنواره های معتبر داخلی و خارجی شرکت کرده باشند می‌توانند متقاضی حضور در این بخش باشند منوط به آنکه طی 2 سال گذشته و در دوره‌های قبلی جشنواره فجر به نمایش در نیامده باشند. مدت آثار مستند بلند بالاتر از شصت دقیقه، آثار مستند نیمه بلند سی تا شصت دقیقه، آثار مستند کوتاه تا سی دقیقه است. آثار مستند بلند از این قاعده مستثنی هستند.
هیات داوران مستقلی جوایز زیر را به بهترین آثار این بخش اهدا می‌کند:
• سیمرغ بلورین بهترین مستند بلند
• سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند نیمه بلند و کوتاه
6ـ فیلم برگزیده تماشاگران
دبیرخانه جشنواره از طریق مراجعه به آرا تماشاگران، به محبوب ترین فیلم ایرانی حاضر در بخش مسابقه آثار بلند سینمایی «سیمرغ بلورین» اهدا خواهد کرد.
7: راه انبیا - جایزه ویژه بین الادیان
یک گروه داوری بین‌المللی پس از بررسی فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه سینمای ایران جایزه ویژه‌ای را به بهترین فیلم با مضمون گفتگوی بین ادیان و تعالیم مشترک انبیای الهی اهدا می‌کند.
8: جوایز جنبی
سازمان‌ها، نهادها، موسسات دولتی و خصوصی می‌توانند با رعایت ضوابطی که از سوی دبیرخانه اعلام می‌شود، بهترین اثر مسابقه سینمای ایران را انتخاب و به آنها جایزه خود را اهدا کند.
9: مرور سی سال سینمای انقلاب و نکوداشت سه دهه حیات نوین سینمای ایران
به مناسبت سی امین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و به منظور ارج نهادن به کوشش‌های ارزشمند هنرمندان سینما، دبیرخانه جشنواره ضمن مرور برخی از آثار سینمای انقلاب، طی برگزاری آئینی، از خدمات برگزیدگان این حوزه تجلیل به عمل خواهد آورد.
ب) سینمای جهان
هدف از برپایی این بخش، نمایش آثار بین‌المللی است که علاوه بر کمک به ترویج و تعامل فرهنگی بین جوامع، امکان ارزیابی بهتر موقعیت سینمای ایران را در مقایسه با دیگر کشورها فراهم آورده اند.
برنامه های این بخش شامل قسمت‌های زیر است:
1: جام جهان نما - مسابقه سینمای بین الملل
این بخش با هدف شناخت و ارزیابی آن گونه از توانایی ها و ظرفیت‌های انسانی که موقعیت یگانه او را در جهان متمایز می‌سازد، برگزار می‌شود.
جشنواره در این بخش فیلم‌های کوتاه یا پویانمایی (با زمان نمایش سه تا پانزده دقیقه) و بلندی را می‌پذیرد که شرایط زیر را دارا باشد:
- سال تولید آنها از 2006 به بعد باشد.
- در دوره‌های گذشته جشنواره به نمایش در نیامده و پیش از فوریه 2009 در تهران نمایش داده نشده باشند.
- به زبان انگلیسی یا فرانسه و یا دارای زیرنویس به یکی از این دو زبان باشند.
هر کشور می‌تواند حداکثر دو فیلم بلند، سه فیلم کوتاه و ایران سه فیلم بلند و چهار فیلم کوتاه را در این بخش شرکت دهد.
هیات انتخابی که توسط دبیر جشنواره تعیین می‌شود فیلم های متقاضی شرکت در این بخش را بررسی و تعدادی از آنها را برای حضور در مسابقه گزینش می‌کنند.
هیات داوران بین‌المللی شامل حداقل پنج نفر که اعضای آن از میان هنرمندان و صاحب نظران برگزیده خواهند شد، فیلم‌های این بخش را ارزیابی و جوایز زیر را اهدا می‌کنند:
• سیمرغ بلورین بهترین فیلم بلند
• سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران
• سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی
• سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه
• سیمرغ بلورین بهترین بازیگر
• سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری یا فنی
• سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه داستانی
هیات داوران حداقل 48 ساعت قبل از مراسم پایانی، نامزدهای دریافت جوایز را معرفی خواهند کرد.
2: در جستجوی حقیقت - مسابقه سینمای معناگرا
این بخش به منظور توجه به نقش سینما به عنوان رسانه‌ای غنی برای بیان مفاهیم غیر مادی، معنوی و شهودی برگزار می‌شود. از این رو، هر اثری که بتواند مخاطب را به تعالی خصلت‌های انسانی از طریق دستیابی به مفاهیم ارزشمند رهنمون شود، می تواند در این بخش شرکت نماید.
جشنواره در این بخش فیلم هایی را می پذیرد که دارای شرایط زیر باشند:
- سال تولید آنها از 2006 به بعد باشد.
- در دوره‌های گذشته جشنواره به نمایش در نیامده و پیش از فوریه 2009 در تهران نمایش داده نشده باشند.
- به زبان انگلیسی یا فرانسه و یا دارای زیرنویس به یکی از این دو زبان باشند.
فیلم‌های متقاضی این بخش توسط هیات انتخابی که از سوی دبیر تعیین شده اند بررسی و برگزیده می‌شوند. هیات داوران بین‌المللی شامل حداقل سه نفر که اعضای آن از میان هنرمندان و صاحب نظران برگزیده می‌شوند، فیلم‌های این بخش را ارزیابی و جوایز زیر را اهدا می‌کنند:
• سیمرغ بلورین بهترین فیلم (جایزه نقدی)
• سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی (جایزه نقدی)
• سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه (جایزه نقدی)
3: جلوه گاه شرق - مسابقه سینمای آسیا
این بخش به منظور کمک به اعتلا و ارتقای سطح تولیدات سینمای آسیا برگزار می‌شود.
جشنواره در این بخش فیلم‌هایی را می‌پذیرد که شرایط زیر را دارا باشند:
- سال تولید آنها از 2006 به بعد باشد.
- در دوره های گذشته جشنواره به نمایش در نیامده و پیش از فوریه 2009 در تهران نمایش داده نشده باشند.
- به زبان انگلیسی یا فرانسه و یا دارای زیرنویس به یکی از این دو زبان باشند.
هر کشور می‌تواند حداکثر دو فیلم بلند و ایران سه فیلم بلند در این بخش شرکت دهد.
فیلم‌های شرکت کننده توسط هیات انتخابی که از سوی دبیر تعیین می‌شود بررسی و گزینش می‌شوند.
هیات داوران بین‌المللی شامل حداقل پنج نفر که اعضای آن از میان هنرمندان و صاحب نظران برگزیده خواهند شد، فیلم‌های این بخش را ارزیابی کرده جوایز زیر را اهدا می‌کنند.
• سیمرغ بلورین، بهترین فیلم (جایزه نقدی)
• سیمرغ بلورین، بهترین کارگردانی (جایزه نقدی)
• سیمرغ بلورین، بهترین فیلمنامه (جایزه نقدی)
4: جایزه ویژه مصطفی عقاد
جشنواره از میان فیلم‌های حاضر در سه بخش رقابتی بین‌المللی، جایزه ویژه ای را با عنوان فوق به بهترین فیلم با مضمون ایمان و امید اهدا خواهد کرد.
5: خارج از مسابقه
فیلم‌های این بخش معمولا هم طراز فیلم‌های بخش مسابقه هستند و شامل آثاری می‌شوند که:
- به لحاظ مغایرت سال تهیه با مقررات یا محدودیت‌های مربوط به تعداد فیلم‌های بخش مسابقه موفق به حضور در بخش‌های رقابتی نشده‌اند.
- با توجه به رعایت مقررات و به دلیل عضویت یکی از سازندگان فیلم در هیات داوری امکان نمایش در بخش مسابقه را نداشته باشند.
- سازنده فیلم خواستار نمایش اثرش در این بخش شده است.
6: جشنواره جشنواره‌ها
فیلم‌های این بخش از میان فیلم‌های برگزیده‌ای که در جشنواره‌های مختلف جهانی به نمایش در آمده‌اند، انتخاب خواهند شد.
7: نمایش‌های ویژه
برای این بخش دو گروه فیلم های زیر پیش بینی شده‌اند:
- فیلم‌هایی که به مناسبت رویدادهای خاصی در سینما، برگزیده می‌شوند.
- فیلم‌های کوتاه و بلند، اعم از داستانی و یا مستند که به شناخت سینمای یک منطقه و یا سرزمین و روند تحولات فرهنگی و فنی آن می‌پردازد.
8: فیلم برگزیده تماشاگران
جشنواره، از طریق مراجعه به آرای تماشاگران فیلم‌های بخش مسابقه، به محبوب ترین فیلم خارجی جایزه «سیمرغ بلورین» اهدا خواهد کرد.
9: مرور آثار
جشنواره در این بخش به ستایش از کوشش‌های ارزشمند سینماگران برگزیده و نمایش آثار سینمائی برتر جهان، خواهد پرداخت.
مسابقه مواد تبلیغی و اطلاع رسانی سینمای ایران
به منظور اعتلای بخش نمایش هنر ـ صنعت سینمای ایران، مواد تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی فیلم‌ها در زمینه‌های عکس، پوستر، گرافیک محیطی و آنونس و تیزر در این قسمت مورد بررسی و داوری قرار خواهند گرفت و به برترین آثار جوایزی اهدا می‌شود.
آثار ارائه شده به این بخش مربوط به فیلم‌هایی خواهد بود که در فاصله زمانی بیست و ششمین تا بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به نمایش عمومی در آمده باشند.
1: مسابقه عکس فیلم
نحوه ارائه آثار:
- آنالوگ: آثاری که به صورت آنالوگ تهیه شده‌اند ملزم به اسکن تصاویر در فرمت TIF و حداقل 300 DPI در اندازه 45×30 سانتی‌متر و ارائه نسخه چاپی مرغوب در قطع 30×20 سانتی‌متر از هر تصویر است.
- دیجیتال: آثاری که به صورت دیجیتال تهیه شده‌اند لازم است با کیفیت 6 مگاپیکسل و با حداقل300 DPI در فرمت JPG یا TIF همراه با نسخه چاپی مرغوب در قطع 30×20 سانتی‌متر از هر اثر ارسال گردند.
- عکاسان ملزم به ارائه مجموعا شش قطعه عکس شامل چهار قطعه عکس صحنه و دو قطعه عکس پشت صحنه از هر فیلم است.
2: مسابقه پوستر فیلم
نحوه ارائه آثار:
- اندازه پوستر باید حداقل 45×60 و حداکثر 70×100 سانتی‌متر باشد.
- ارایه دو نسخه چاپ افست از پوستر هر فیلم الزامی است.
- ارایه فایل پوستر در فرمت TIF با کیفیت 300DPI در قطع 70×100 سانتی‌متر به همراه پرینت A3 نیز الزامی است.
3: مسابقه گرافیک محیطی فیلم
نحوه ارائه آثار:
- ارایه فایل بردهای تبلیغاتی و سردر سینما در فرمت TIF و با کیفیت 300DPI همراه با پرینت A3 الزامی است.
- حداکثر طول ‌اثر در فایل ارائه شده یکصد سانتی‌متر باشد.
4: مسابقه آنونس و تیزر فیلم
نحوه ارائه آثار:
- آنونسها باید در قطع 35 میلیمتری همراه با نسخه ویدئویی (DVCAM) ارائه شوند.
- تیزرها باید به صورت نسخه ویدیویی (DVCAM) ارائه شوند.
- زمان آنونس و تیزر آزاد است.

مقررات عمومی
1. هر استودیو، سازمان، نهاد و شخصیت حقیقی می تواند هر تعداد فیلمی را که مایل باشد به دبیرخانه جشنواره ارائه دهد.
2. نهادها، سازمان های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی که مایلند فیلم‌های خود را در قسمت‌های مختلف جشنواره شرکت دهند، ضروریست نکات زیر را رعایت کنند:
الف ـ برگ‌های در خواست شرکت در جشنواره را تکمیل و همراه نسخه اولیه فیلم، عکس، پوستر، بروشور و ... به دفتر جشنواره تحویل دهند.
ب – آخرین زمان تکمیل و تحویل فرم تقاضای شرکت در جشنواره سی ام مهر ماه 1387 خواهد بود.
ج ـ آخرین زمان تحویل نسخه اصلی فیلم های پذیرفته شده سی آذر 1387 خواهد بود.
3. تصمیم در باره برنامه ریزی و تعیین تاریخ و ساعت نمایش فیلم ها با دبیرخانه جشنواره است.
4. پس از تحویل کپی فیلم‌ها به دفتر جشنواره، امکان خارج کردن آنها از برنامه وجود ندارد.
5. دبیرخانه جشنواره در صورت امکان آثار ارائه شده برای بخش مواد تبلیغی و اطلاع رسانی سینمای ایران را در قالب نمایشگاه، کاتالوگ، نشر الکترونیک و... عرضه خواهد کرد.
6. امضای برگ درخواست شرکت در جشنواره به منزله قبول کامل مقررات جشنواره و سایر ضوابط تولید و نمایش فیلم در ایران است.
7. عوامل تهیه و توزیع فیلم‌های حاضر در بخش‌های رقابتی جشنواره نمی‌توانند در هیات‌های داوری حضور داشته باشند.
8. هیچ جایزه‌ای در بخش‌های رقابتی جشنواره به طور هم ارزش میان دو یا چند اثر تقسیم نمی‌شود.
9. همه فیلم‌هایی که در بخش‌های رقابتی جشنواره به نمایش در می‌آیند، گواهی شرکت دریافت خواهند کرد.
10. نمایندگانی از سازمان جشنواره می‌توانند بدون حق رای در کلیه جلسات هیات‌های انتخاب و داوری سینمای ایران و سینمای جهان شرکت کنند.
11. تفسیر، رفع ابهام از مقررات و اخذ تصمیم نهائی درباره موضوعات پیش بینی نشده به عهده دبیر جشنواره است.

فراخوان نخستین جشنواره فیلم و عکس مراغه


نخستین جشنواره فیلم و عکس مراغه ۲۸ تا ۳۰ مهرماه در مراغه برگزار می‌شود.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این جشنواره توسط انجمن سینمای جوانان ایران - دفتر مراغه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه با هدف تبادل اندیشه‌ها و ارائه راه‌کارها و ایجاد رونق فرهنگی و امکان بروز خلاقیت‌های فرهنگی و آموزشی در زمینه تولید فیلم کوتاه و هنر عکاسی در بین جوانان فیلمساز و عکاسان منطقه جنوب آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.
این جشنواره در دو بخش «اصلی» با موضوع آزاد و «ویژه» با موضوع شهدا، ایثارگران و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
فیلمسازان و عکاسان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را حداکثر تا 30 شهریورماه به دبیرخانه جشنواره واقع در مراغه، میدان پاسداران، خیابان معلم، جنب کتابخانه عمومی، دفتر انجمن سینمای جوانان ایران ارسال کنند.