انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از انجمن سینمای جوان برازجان بازدید کرد

همزمان با گردهمایی زمستانه عکاسان و فیلمسازان سینمای جوان استان بوشهر و شروع نشستهای هفتگی موسیقی فیلم، عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، به همراه عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر از سینمای جوان برازجان بازدید و با هنرمندان دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار حمید علیزاده رئیس انجمن سینمای جوان دفتر برازجان ضمن خوش آمدگویی و تبریک مجدد انتخاب ایشان خلاصه ای از روند فعالیت ها و موفقیت های هنرمندان این انجمن در دو سال اخیر را ارائه داده و به بیان معضلات و تنگناهای آموزشی و تولیدی که در نبود توجه و اعتبارات بر انجمن متحمل شده پرداخت.  در این بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر توسعه فرهنگی و پارادایم های آن تصریح کرد: سعی جدی بر این است در کوتاه مدت با پیگیری اعتبارات و تخصیص های صورت گرفته شاهد راه اندازی مجدد تنها سینمای شهرستان دشتستان تا بهمن ماه سال جاری باشیم. همچنین خاطرنشان نمود برنامه هایی برای رونق حوزه سینمایی تدارک دیده شده است. بطور مثال برگزاری کلاس های آموزشی از خلال ظرفیت های تولیدات فیلم و سریال هایی که تا پایان سال جاری و سال آینده در استان صورت می گیرد نمونه ای از این برنامه ریزها می باشد. وی در خصوص اقدامات و عملکرد این اداره کل در راستای فعالیت های فرهنگی و هنری ابراز کرد: برنامه های متنوع و ارزشمندی را در همین راستا در استان بوشهر تدارک دیده شده که به مرور با دیدارهایی که از ادارات ارشاد شهرستان ها صورت می گیرد. وی همچنین در بخشی از سخنانش گفت: نیاز است هنرمندان به عنوان بازوهای این اداره کل حمایت و پشتیبانی شوند تا با پایداری در بحث مالی و حمایتی به نرخ بالایی در حوزه تولیدات هنری و سینمایی در استان برسیم.

در ادامه این دیدار مدیر انجمن سینمای جوان بوشهر ضمن اشاره به توانایی ها و پتانسیل های هنرمندان استان عنوان داشت: نیاز به گفتگوی رودرو با هنرمندان یکی از موارد مهمی است که با حس توجه مدیرکل محترم به راه افتادن جریان هنری کمک شایانی می نماید، همچنین پرداخت قدرالسهم اداره کل ارشاد در توافقنامه های فی مابین سازمان سینمایی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به انجمن سینمای جوان برازجان و پیگیری دیگر موافقتنامه های مبادله شده دفاتر بخش دیگری از مطالبات جدی انجمن سینمای جوان میباشد.

حمید علیزاده  نیز ضمن دعوت از ایشان برای شرکت در برنامه های هفته فیلم و عکس این انجمن، خواستار حمایت در برگزاری هرچه باشکوه تر  رویداد فرهنگی و هنری ومحقق شدن اکران همزمان فیلم های جشنواره بین المللی فیلم فجر برای اولین بار در سالن سینما جوان برازجان و سپردن تولیدات مستند، سینمایی و یا سریال بر اساس توافقنامه های سازمان سینمایی یا دیگر موارد به این انجمن شد.

 

در ادامه بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، وی با حضور در سالن سینما جوان برازجان از نزدیک با برخی از فعالیت های انجمن به ویژه در بحث برگزاری کارگاه ها آشنا و با بخشی از مشکلات تعمیراتی و تجهیزاتی بیان شده بصورت مملوس روبرو گردید.

در این بخش عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوانان استان بوشهر ضمن تشریح توانمندی های هنرمندان در عرصه های مختلف به اهمیت پایش صدا، فیلم و عکس در آخرین ماه های قرن چهاردهم هجری شمسی پرداخت و لزوم ثبت و ضبط و هم افزایی در این بخش را مورد تاکید و یادآوری قرار داده و خاطرنشان نمود ظرفیت های استدیو پرده سبز، استودیو صدا و دیگر امکانات انجمن سینمای جوان استان در این راستا مهیای استفاده و بهره مندی هنرمندان می باشد. عبدالرحیم افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در جمع هنرمندان حوزه سینما و موسیقی، ضمن قدردانی از فعالیت های سینمای جوان برازجان با بیان: نیازمندی به تغییر ساختار و چابک سازی هرچه بهتر ارشاد، اعلام داشت به کمک و همراهی هنرمندان به دنبال بازگشایی گره ها و تعامل سازنده هستیم. هنرمندان با زیبابینی و زاویه دید دقیق می تواند دردها را گفته؛ به نحوی که باعث درک و شناخت بهتر مخاطب گردد. وی ضمن خرسندی از حضور در این جمع، ابراز داشت نقش هنرمندان در مسئولیت های اجتماعی بسیار مهم بوده و هنرمندان می توانند آن را به نحوه احسن انجام و امانت دار فرهنگ و سنت های خطه خود باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد