انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

مراسم پایانی مسابقه فرهنگی و هنری دیلم

مدیر کل ارشاد بوشهر : هنر روح جامعه انسانی است  

  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت : هنر روح جامعه انسانی است و هرچه این روح درتلفیق با معنویت پویاتر باشد، جامعه بیش از پیش به رستگاری نزدیک می‌شود.

  نصرالله شفیعی در دومین جشنواره استانی نماز ، جوان و مسجد در شهرستان دیلم بوشهر به جایگاه هنر در ترویج فرهنگ دینی در جوامع انسانی پرداخت و افزود : شکی نیست که آثار زیبا اعم ازشعر، قصه، تصویر وخوشنویسی در جذب جوانان به تعالیم و ارزشهای دینی بسیار اثر گذار است.

  امام جمعه دیلم بوشهر و رییس ستاد جشنواره استانی، نماز، جوانان و مسجد هم گفت: ترویج فرهنگ نماز و تقویت مساجد به‌عنوان پایگاه های دینی جامعه را دربرابر کجروی‌های اجتماعی بیمه می‌کند.

حجت‌الاسلام محمد گنجی افزود: جوان نمازخوان مسجدی نه تنها خوداز کجروی‌های اجتماعی دوری می‌کند بلکه دوستان خود را به تقوا و دینداری توصیه می‌کند.

وی اظهار داشت :اگر جامعه مملو از چنین جوانانی باشد، دغدغه‌های فرهنگی کاهش می‌یابد و ارزش‌های اسلامی در جامعه غالب می‌شود.

  حجت‌الاسلام گنجی گفت: برای بوجود آوردن چنین فضایی باید هزینه کرد واز هر حرکتی اعم از برگزاری جشنواره‌های دینی و پربارکردن برنامه‌های کانون مساجد که می‌تواند در ترویج فرهنگ نماز و جذب جوانان به مساجد موثر باشد، بهره برد.

   فرماندار دیلم نیز گفت: بزرگان دین مکرر بر آثار نماز در زندگی انسان تاکید کرده‌اند و سلامت جامعه را در سایه برپایی این فریضه الهی دانسته‌اند.

عبدالله ستارپناهی افزود: برگزاری آیین هایی نظیر جشنواره جوان و مسجد نیاز به برنامه‌ریزی گسترده دارد تا همه جوانان از مضامین آن آگاه شوند و با حضور در این آیین ها بیش از پیش با فرهنگ نماز آشنا شوند.

دبیر جشنواره نماز، جوانان و مسجد استان بوشهر گفت:آثار  جمعی از هنرمندان و اندیشمندان این استان که در سه قالب شعر، عکس و پژوهش به جشنواره ارسال شده بود، برتر شناخته شد.

عبدالصمد دشتی رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم  گفت:در این جشنواره که تا پاسی از شب گذشته درمجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) شهرستان دیلم ادامه داشت اندیشمندان و هنرمندان استان بوشهر آثار خود را ارایه کردند.

وی افزود: در این جشنواره که با حضور گسترده مردم و مسوولان استانی و محلی برگزار شد، مهمانانی از شهرستانهای استان خوزستان نیز شرکت داشتند.

یک عضو شورای امور مساجد کشور نیز دراین جشنواره گفت: حضور جوانان در مساجد موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و این پایگاه‌های دینی همواره در همه ابعاد جامعه فعال بوده‌اند.

حجت‌الاسلام تقی قرائتی افزود: مسجد محور همبستگی مسلمانان است و در این مکان مقدس مردم علاوه بر اینکه با خدای خود انس می‌گیرند از اوضاع و احوال یکدیگر و جامعه نیز با خبر می‌شوند.

وی یادآورشد: رزمندگانی که در هشت سال دوران دفاع مقدس از دین و میهن دفاع کردند از مساجد به جبهه‌ها اعزام شدند و این نشانه تاثیر نماز ومسجد در زندگی انسان است.

 

 

 

 

در بخش پایانی جشنواره نمایندگان هیئت داوران در سه بخش شعر ، عکس و کتابخوانی به قرائت بیانیه پرداختند و به شرح ذیل نفرات برتر را معرفی نمودند :

نفرات برتر دومین جشنواره استانی شعر نیایش :

1- سمیه رسولی از ارهرم

2- زهرا بیابانی از دیر

3- روح الله خدامی از دیلم

نفرات برتر اولین دوره مسابقه کتابخوانی راز و نیاز

1- کاظم خلفی از گناوه

2- طاهره خیرخواه از دشتستان

3- محسن قلندری از دشتی

نفرات تقدیری دومین جشنواره عکس قابی از نور چشم

1- معصومه گله گیری

2- جهاد نادریان از انجمن سینمای جوان برازجان

3- هنگامه حقیقت از دیلم

4- مهدی فاضل از انجمن سینمای جوان برازجان

5- زیبا غفارزاده از انجمن سینمای جوان بوشهر

نفرات برتر دومین جشنواره عکس قابی از نور چشم

1- زینب عربی از انجمن سینمای جوان بوشهر

2- سید محمد فاطمی از انجمن سینمای جوان بوشهر

3- فاطمه مندنی از انجمن سینمای جوان برازجان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد