انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

نمایش فیلم مستند «باد جن» در انجمن سینمای جوان برازجان

کانون فیلم برازجان وابسته به انجمن سینمای جوان، مستند « باد جن » به کارگردانی «ناصر تقوایی» کارگردان مطرح سینمای ایران روز یکشنبه ۹ تیرماه ساعت ۱۹ به نمایش در می آورد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوان از سری برنامه های نمایش فیلم این انجمن هفته آینده فیلم «باد جن» به کارگردانی ناصر تقوایی در محل سالن اجتماعات سینمای جوان به نمایش در خواهد آمد و پس از آن فیلم مذکور با حضور صاحبنظران و علاقمندان به هنر سینما مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

«باد جن» مستندی 22 دقیقه ای از تقوایی می باشد که به بررسی آیین بیرون راندن باد جن از بدن شخصی که جن در او حلول کرده  می پردازد، در این آیین که در بندر لنگه از بنادر خلیج فارس رواج دارد، بومیان مبتلا به باد جن، به کمک مداواگران سنتی با نواختن سه نوع دهل و کف زدن و آواز خواندن مداوا می شوند. طبق این آیین بر سر شخص مبتلا، پارچه ای سفید انداخته می شود و او با یک رقص خاص _ دو زانو نشستن و سر را به اطراف تکان دادن _ کوشش می کند تا جن از بدنش خارج شود.

بادجن محصول 1348 به کارگردانی ناصر تقوایی یکی از مهمترین و بحث‌انگیزترین مستندهای تاریخ سینمای ایران است. فیلم باد جن به مراسم دفع زار یا باد جن در بندر لنگه می‌پردازد. روایت شاعرانه و تاثیر گذار فیلم با صدای دورگه و لرزان احمد شاملو بیان شده است.


 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد