انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

رواج پدیده سهل انگاری و آسان گیری آفت سینمای کوتاه است

باکیده در گردهمایی فیلمسازان، مربیان و سرپرستان مراکز سینمای جوان عنوان کرد:
رواج پدیده سهل انگاری و آسان گیری آفت سینمای کوتاه است

دانش افزایی و معاصر سازی اطلاعات محتوایی و به روز کردن تجربه ها نیاز و لازمه فیلم کوتاه و سینمای جوان است و ما در این راستا، از هر فرصت و روزنه ای برای دستیابی به این اهداف بهره می گیریم.
ناصر باکیده، مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در جمع بیش از 80 فیلمساز، مدرس، مربی و سرپرست مراکز سینمای جوان از سراسر کشور با بیان این مطلب افزود: اهتمام به امر آموزش و پرورش و بالا بردن تجارب، ارتقای داشته های تخصصی، همسو و هم جهت کردن فعالیت های شخصی با فعالیت های جمعی و گروهی و رسیدن به نگاه های جدید دغدغه ما در انجمن سینمای جوانان ایران است. وی با اشاره به دو رخداد مهم در عرصه آموزش سینمایی در سال جاری عنوان کرد: انجمن سینمای جوان با توجه به خلأها و تنگناهای موجود و آسیب هایی که در نظام آموزشی فیلمسازی وجود دارد با بهره گیری از نیروهای مجرب و اساتید با تجربه بسترسازی و فضاسازی آموزشی را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود در سالجاری می داند و در همین راستا، گردهمایی فیلمسازان در خزر آّباد ساری و همدان پیش بینی شده است.
مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به آسیب های سینمای دیجیتال و رواج پدیده سهل انگاری و آسان گیری در فیلمسازی تاکید کرد: آفت جدی اکثر فیلم های کوتاه فقدان پشتوانه های مطالعاتی و پژوهشی، انتخاب نادرست موضوعات و سطحی نگری است.
وی با بیان اینکه "فیلم کوتاه در درجه اول نیازمند مخاطب است"، خاطر نشان ساخت: احترام برای مخاطب و توجه به اصل مخاطب پذیری، جامعه شناسی و مردم شناسی، فن شناسی و شناخت ظرفیت های تاریخی و فرهنگی جامعه در و مناطق مختلف کشور از نکاتی است که فیلمساز و سینماگر جوان باید به آنها توجه کند.باکیده گفت: باید توجه کنیم که چگو.نه ایده ها منجمد نشوند و باید با دقت نظر و مطالعه به سمت موضوعات و مضامین رفت.
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به تولید سالانه بیش از سه هزار عنوان فیلم کوتاه در سال از طریق بخش دولتی و خصوصی اظهار داشت: ساخت سه هزار فیلم کوتاه و فعال شدن بیش از 15 هزار نفر در عرصه تولید تحت عناوین مختلف بیشتر به ماراتن سخت و دشوار شبیه است و طبعاً تنها نخبگان جلو می افتند کسانی که با تعمق در تاریخ و فرهنگ، با نگاه به مخاطب، با درک ضرورت ها و ظرفیت های محتوایی معاصر به فیلمسازی می پردازند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد