انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

افتتاح سینمای شهید آوینی بوشهر

بمناسبت هفته دولت دومین سالن سینمای شهر بوشهر با حضور مهندس جعفری جلوه معاون امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح گردید.

در این مراسم که با حضور مهندس جعفری جلوه معاون امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی٬ هاشمی معاون سیاسی استانداری بوشهر٬ شفیعی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر٬ مهندس مقاتلی رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان بوشهر برگزار گردید ابتدا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: دشمن که دریافته است تا زمانی که جوانان در صحنه حضور دارند نمی‌تواند علیه نظام اقدامی کند، تمام تلاش خود را می‌کند با رواج فساد در بین این قشر آسیب‌پذیر به درون جامعه اسلامی نفوذ کند.

نصرالله شفیعی ادامه داد: دولت نهم در زمینه گسترش سینماها و افزایش تعداد سینما اقدامات بسیار مهمی را انجام داده و جوانان نیز از این اقدام دولت استقبال خوبی داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر  گفت: با توجه به سابقه استان بوشهر در عرصه های فرهنگی و هنری و برخورداری این استان از هنرمندانی توانمند در عرصه فیلم و عکس، در دولت نهم توجه خاصی به بخش فرهنگ در این استان شده است.
وی افزود: در عرصه ملی تحولات چشمگیری در رویکرد مردم به سینما ایجاد شده و در بخش توسعه فضاهای فیزیکی سینمایی نیز شاهد رشد بسیاری بوده ایم که انتظار می رود دولت دهم با ادامه این روند، زمینه بهره مندی از توانمندی و قابلیت های ارزشمند موجود در این بخش را فراهم کند.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب سینماها در پیش از انقلاب نیز اشاره نمود و گفت: انقلاب مردم را با سینما پیوند داد و امروز سینما در خدمت مردم، فرهنگ، تعالی و ارزش های انسانی است.

مهندس مقاتلی رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: عملیات این مجموعه در سال 83 توسط بخش خصوصی آغاز شد و یک سال بعد توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خریداری شد.
علی مقاتلی افزود: کارشناسی ها نشان داد که مجموعه از استانداردهای لازم برخوردار نیست اما باید تکمیل می شد، تلاش کردیم با تغییراتی مجموعه را به حداقل استانداردها نزدیک و آن را تکمیل کنیم.
وی اضافه کرد: برای تکمیل این سینما با یکهزار و 700 مترمربع زیربنا 9 میلیارد ریال هزینه شده است که تلاش می کنیم بزودی نواقص و کاستی های آن را با برررسی های کارشناسی شده مرتفع کنیم.
مقاتلی اظهار داشت: از آنجا که بیش از یک سوم جمعیت شهر بوشهر در کوی بهمنی ساکن هستند، ایجاد این سالن سینما بسیار ضروری بود.
وی بیان کرد: محله بهمنی از نظر فرهنگی محدودیت های زیادی دارد و ایجاد یک کتابخانه و فرهنگسرا در این محله ضروری و اجتناب ناپذیر است.
مقاتلی یادآور شد: این سازمان سالانه 120 پروژه عمرانی در استان بوشهر اجرا می کند که بخش عمده ای از این پروژه ها، فرهنگی هستند.
وی یادآورشد: اعتباراتی که در چهار سال اخیر تا به امروز در استان بوشهر به پروژه های فرهنگی اختصاص یافته 220 میلیارد ریال است که افزون بر 170 میلیارد ریال آن تا پایان سال 87 هزینه شده است و این امر بیان کننده توجه ویژه دولت نهم به بخش فرهنگ است.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار بوشهر نیز در این آیین گفت: دشمنان همواره از طریق تهاجم فرهنگی به مبارزه با ایران اسلامی برخاسته و همواره نیز مغلوب ایمان جوانان ما شده است.
حسین هاشمی افزود: باید با فعال کردن جوانان در تمام بخش‌های فرهنگی و هنری، این قشر را شاداب و سرزنده نگهداریم تا دشمن مانند همیشه شکستی سخت را تجربه کند.

محمدرضا جعفری جلوه معاون سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیگر سخنران  آیین افتتاح سینمای شهید آوینی بوشهر بود که اظهار داشت: توسعه انجمن سینمای جوانان ایران از مهم‌ترین اقدامات دولت نهم در سینما است و در این چهار سال اخیربالغ بر 60 دفتر سینمای جوان در کشور افتتاح شد و این دفاتر به طور متناسب در سراسر کشور ایجاد شد و این مسئله مبین دیدگاه دولت مبنی بر توزیع عدالت و فرصت در همه مناطق کشور است.
وی افزود: سینمای ملی یعنی فعالیت دفاتر پویای سینماگران جوان که فرصت آموزش، تجربه و تحقیق از فرهنگ و هویت خودشان را داشته باشند.
معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌خاطرنشان کرد: دفاتر سینمای جوان این امکان را برای جوانان فراهم کرده که با شناسایی هنر نمایش و ترکیب آن با پژوهش و آموزش، سینمای ملی را به رشد و شکوفایی نزدیک کنند.
جعفری جلوه تصریح کرد: در دولت نهم در حقیقت در تمام بخش‌های هنر و فرهنگ به رشد و بالندگی رسیدیم و این ایام در واقع، دوران برجسته شدن هنر و سینمای ملی بود.
وی همچنین گفت: دولت نهم تلاش ویژه‌ای کرد تا با توسعه فضاهای نمایشی مناسب، امکان بهره‌مندی مردم در همه نقاط کشور به طور همزمان از نمایش تولیدات سینمایی را فراهم کند.

این سینما با 430 نفر گنجایش ، هزار و 700 متر مربع زیربنا دارد و برای ساخت و تجهیز آن 900 میلیون تومان هزینه شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد