انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

استقبال فیلمسازان کشور از چهارمین جشنواره فیلم کوثر

خبرگزاری فارس: چهارمین جشنواره فیلم کوثر که اواخر آبانماه در تهران برگزار می شود با استقبال خوب هنرمندان، فیلمسازان و مستندسازان کشور مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از معاونت امور رسانه‌های چهارمین جشنواره فیلم کوثر، این جشنواره که در شش بخش "فیلم‌های سینمایی "، "فیلم‌های سینمای ویدئویی "، "فیلم‌های کوتاه "، "فیلم‌های مستند "، "بخش فاطیما (تولید فیلم های 135 ثانیه ای) " و "نشست‌های تخصصی و تحلیلی " به اجرا درمی‌آید تا پانزدهم مهرماه جاری پذیرای آثار متقاضیان در حوزه های مختلف سینمایی، ویدئویی، کوتاه و مستند است.
برپایه این خبر، مطابق آمار ثبت شده تا بیست و پنجم شهریور ماه بالغ بر 150 عنوان فیلم فقط در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره شرکت کردند. این در حالی است که بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مراکز فعال در حوزه تولید فیلم‌های کوتاه و مستند پکیج‌های آماده برای دبیرخانه ارائه می شود. این در حالی است که در بخش فیلم های سینمایی و سینمایی ویدئویی نیز شاهد شرکت گسترده فیلمسازان و تهیه‌کنندگان سینمایی و تلویزیون هستیم.
معاونت امور رسانه‌های جشنواره همچنین اعلام کرد: علاوه بر بخشهای سینمایی، سینمایی ویدئویی، کوتاه و مستند، بخش "فاطیما " ویژه تولید فیلم‌های 135 ثانیه‌ای نیز، امسال در ساختار مسابقات جشنواره فیلم کو ثر طراحی و پیش بینی شده که این بخش با تبرک به نام اسوه زنان عالم حضرت زهرا (س) تحت عنوان فاطیما برگزار می‌شود.
این بخش در راستای تعامل و تبادل افکار و اندیشه‌های فیلمسازان و همچنین کشف استعدادهای جوان از سوی سیاستگزاران و متولیان جشنواره در نظر گرفته شده تا کنون با استقبال و شرکت انبوهی از فیلمسازان صاحب‌نام و جوان روبرو شده و طرح ها و آثار بسیاری جهت ساخت و شرکت در این بخش جشنواره ارائه داده‌اند.
براساس اعلام مسئول بخش "فاطیما " جشنواره فیلم کوثر، استقبال از این بخش در مقایسه با دوره سوم جشنواره کوثر، از نظر کمی و کیفی رشد قابل توجهی داشته است این در حالی است که مهلت ارسال آثار این بخش تا 28 مهرماه ادامه دارد و علاقمندان می توانند آثار خود را در سه فرمت "داستانی "، "مستند " و "پویانمایی " به دفتر جشنواره به نشانی تهران، خیابان بهار شمالی، نبش جواد کارگر_جنب بانک تجارت، پلاک 245، طبقه 5، واحد 16 ارسال نمایند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 77533543 تماس بگیرند.
چهارمین جشنواره فیلم کوثر با نظر به جایگاه و شأن والای زن در فرهنگ غنی دینی و ملی و به منظور تلاش برای بازشناسی و ارتقاء جایگاه و نقش زنان در سینمای ایران برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد