انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

نشست هنرمندان با امام جمعه بوشهر

ارم نیوز : یک کارگردان تئاتر و نمایش در بوشهر گفت: کم‌لطفی شماری از مسئولان موجب شده بین هنرمندان و مسئولان استان بوشهر شکاف ایجاد شود. فیلمساز و مستند‌ساز برجسته بوشهر گفت: هنرمندان استان بوشهر به ویژه عکاسان و فیلمسازان توقع دارند به آنها بها داده شده و به جا آورده شوند.

به گزارش ارم نیوز سیدحسین صافی صبح امروز در نشست صمیمانه امام جمعه بوشهر با هنرمندان و اصحاب رسانه اظهار داشت: هنرمندان استان بوشهر به ویژه عکاسان و فیلم‌سازان توقع دارند به آنها بها داده شده و به جا آورده شوند.
وی با تقدیر از ابتکار ترتیب نشست با امام جمعه افزود: آیا در راستای ارتقاء توانایی‌ها و پاسخگویی به مطالبات مردم تلاش کرده‌ایم؟
صافی ادامه داد: هم مسلک‌های ما در فیلم‌سازی کمتر با کتاب و کسب دانش‌ مانوس هستیم به ویژه عکاسان و فیلم‌سازان بیشتر با این درد آشنا هستند چرا که جاذبه هیپنوتیزم گونه تصویر مجال کسب دانش‌ را به ما نمی‌دهد.
وی افزود: توصیه من این است که به عنوان یک وظیفه حتمی در تقویت بنیه علمی و دانش تلاش مستمر داشته باشیم.
این هنرمند اظهارداشت: هزینه‌های میلیاردی فوتبال در استان بوشهر در مقایسه با کشور ناچیز است اما ما فیلم‌سازان گاهی اوقات برای تهیه باتری دوربین فیلم‌برداری نیز با مشکل مواجه هستیم.
وی ادامه داد: انجمن سینمای جوان هنوز مثل آغاز کار خود در سال 64، بودجه سالانه مشخصی ندارد.
صافی افزود: این انجمن که 36 حضور بین‌المللی در عکس و فیلم داشته هنوز نمی‌تواند درآغاز سال برنامه‌ریزی کند و علت آن هم نبودن بودجه لازم است.
وی گفت: با توجه به وجود هنرمندان برجسته عکاس و فیلم‌ساز در بوشهر، چرا باید بعضی مدیران سفارشات عکس و فیلم خود را از تهران بگیرند.
این هنرمند ادامه داد: داریوش غریب‌زاده هنرمند فیلم‌ساز بوشهری، 20بار فیلم‌هایش در دنیا مقام اول را کسب کرد، آیا کسی به غریب‌زاده و غریب‌زاده‌ها تبریک گفت؟
وی با ذکر نام شماری از هنرمندان سرشناس،‌عکاس و فیلم‌ساز بوشهری تصریح کرد: هنرمندان به ویژه عکاسان و فیلم‌سازان بوشهری توقع دارند به جا آورده شوند اما هنوز در این مرحله هستیم که هنرمند در آرزوی اینکه به جا آورده شود می‌سوزد.
فاصی افزود: هنرمندانی از بوشهر داریم که افتخاراتی به مراتب بیشتر از هنرمندان دیگر استان‌ها کسب کرده‌اند اما در بوشهر نامش را کسی نمی‌داند.
وی در پایان گفت: حسین روشنکار و مهتاب ابراهیم‌زاده زوج هنرمندی هستند که پس از تحصیل فیلم‌سازی در آلمان، پیشنهاداتی از آن کشور داشتند اما به خاطر وابستگی و علاقه به بوشهر مثل شمع برای دانشجویان سینما می‌سوزند.

علی قربانی صبح امروز در نشست صمیمانه امام جمعه بوشهر با هنرمندان و اصحاب رسانه اظهارداشت: یکی از عمده‌ترین مشکلات جامعه هنری استان بوشهر کمبود اعتبار است.
وی افزود: برای برگزاری جشنواره‌های مختلف، هنرمندان به منظور تامین اعتبار به هردری می‌زنند و بازهم با کمبود اعتبار مواجه می‌شوند.
قربانی ادامه داد: این از بی‌اعتباری یک جشنواره هنری است که دست‌اندرکاران آن برای تامین اعتبار به هرجا رو می‌زنند،‌لذا اگر بودجه‌ای در دستگاه‌های دولتی وجود دارد برای امور فرهنگی باید به صورت کلان اختصاص یابد.
وی اظهارداشت: در هنگام یک جشنواره چشمان هنرمندان به در است که یک مسئول از این جشنواره بازدید کند، چرا که این امر یک نوع تقویت معنوی برای هنرمندان است.
قربانی با بیان اینکه باید مشخص شود به چه نوع موسیقی باید رو بیاوریم گفت: کمبود فضا در نمایش به شدت در بوشهر احساس می‌شود.


*فضای مناسب برای اجرای موسیقی در بوشهر نداریم.
یک هنرمند عرصه موسیقی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: فضای مناسبی برای اجرای موسیقی توسط گروه‌های موسیقی بزرگ در بوشهر نداریم.
روشن‌روان افزود: نخستین برنامه موسیقی در بوشهر از سال 59 آغاز شد و در سال 63 نخستین ارکستر سنتی با نام مفتون کار خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: از همان سال در تمام جشنواره‌های موسیقی فجر و دفاع مقدس شرکت کردیم.
روشن‌روان گفت: در حال حاضر در زمینه موسیقی محلی، سنتی، آیینی، کلاسیک، آواها و نواها فعالیت داریم که هرکدام از این موسیقی‌ها در مناسبت‌‌های مختلف به کار گرفته شده‌اند.
وی اظهارداشت: موسیقی بوشهر در رساندن پیام‌های سنتی و آیینی نقش موثری در جامعه دارد و به همین خاطر جوانان زیادی به این رشته هنری علاقمند شدند البته کمبودهایی در سر راه آنان وجود دارد.
این هنرمندان افزود: باید برای موسیقی مذهبی با توجه به اهمیت آن تمهیداتی اندیشیده شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد