انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

افتتاح سینما شاهد بوشهر با حضور معاون امور سینمایی وزات ارشاد

معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:‌ باید به سمتی برویم و فیلم‌هایی بسازیم که شاهد حضور گسترده خانواده‌ها باشیم و آنان از فیلم‌های ایرانی استقبال بیشتری کنند.

جواد شمقدری عصر چهرشنبه 18 فروردین ماه در آیین اکران رسمی نخستین فیلم سینمایی در سینمای شهید آوینی بوشهر، اظهار داشت: کمبود سالن های سینما و استقبال کم مردم از فیلم‌‌های ایرانی موجب شده است تا ایران نتواند از رتبه 12 سینمای جهان ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه افزایش سالن های سینما و ساخت فیلم های مورد پسند خانواده‌ها از اهداف معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: نهضت سالن سازی سینما در دستور کار ماست؛ چرا که در حال حاضر با کمبود 400 سالن سینما در کشور مواجه هستیم.

شمقدری در خصوص فیلم طوفان شن یادآور شد: بنده به عنوان کارگردان فیلم سینمایی طوفان شن افتخار داشتم بخشی از این فیلم را در بوشهر فیلمبرداری کنم و این یک افتخار برای گروه ما بود و حتی دو تن از بازیگران بوشهری نیز در صحنه‌هایی از این فیلم حضور داشتند.

نصراله شفیعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز در این آیین گفت: سالن سینمای شهید آوینی بوشهر، 430 نفر ظرفیت دارد و از مدرن ترین امکانات سینمایی نیز بهره مند است.

وی افزود: این سالن سینما که در سال 83 یک اسکلت بود، توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد استان بوشهر خریداری شد و با همکاری سازمان مسکن و شهرسازی از محل اعتبارات ملی و استانی حدود 12 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شد.

شفیعی تصریح کرد: این سالن سینما در تملک اداره کل ارشاد است و اداره آن به انجمن سینمای جوان بوشهر واگذار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: این سالن علاوه بر اکران فیلم‌های روز سینمایی، ظرفیت اجرای برنامه‌های فرهنگی را نیز دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد