انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

فراخوان مسابقه عکاسی

مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی در راستای اهداف ترویجی خود و با هدف مستندسازی و شناسایی ارزش‌های نهفته در بناهای معماری معاصر به منظور احیای هویت ایرانی-اسلامی و زمینه سازی حفظ ابنیه ارزشمند در کشور با همکاری و همراهی دفتر معماری و طراحی شهری وزارت مسکن و شهرسازی، اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی نموده است و از کلیه علاقمندان دعوت می‌نماید در این مسابقه شرکت نمایند.

   "خانۀ معاصر ایرانی (فضای معماری و کیفیت زندگی)"

خانه، مکانی است که اولین و بنیادی‌ترین نهاد اجتماعی که همانا خانواده باشد در آن شکل می‌گیرد و تک تک افراد ساکن در آن تحت حمایت یکدیگر قرار می‌گیرند. برای خانه معنایی فراتر از یک بنا متصوریم؛ مأمنی که تقریباً همۀ ما آن را می‌شناسیم و با زیر و بم آن آشناییم چونان که تن و پیرهن، جسم و جان. چرا که از میان فضاهای پیرامون‌مان، نزدیک‌ترین فضای مرتبط با آدمی است که بطور روزمره از آن تأثیر می‌پذیرد و بر آن تأثیر می‌گذارد. خانه، جایی است که اولین تجربه‌های بی‌واسطه با فضا در انزوا و جمع در آن صورت می‌گیرد. خلوت با خود، همسر، فرزندان و دیگران همه و همه بی‌تعرضِ غیر در آن ممکن می‌گردد و نخستین مکانی است که احساس تعلق فضایی را در آن تجربه می‌کنیم.

مطلوب است عکس‌های ارسالی علاوه بر نمایش فضای معماری، واجد رویکرد انسان‌شناسانه بوده و زندگی جاری در خانه را نیز به تصویر کشد و تحقق زندگی در خانه ایرانی و تناسب بین فضای معماری و کیفیت زندگی از منظر شرکت‌کنندگان در عکس‌ها نمایش داده شود. چرا که در حقیقت معماری و زندگی دو عنصر جدایی ناپذیرند و خانه مکانی و ظرفی برای زندگی است.

دریافت فایل شرایط شرکت در مسابقه به فرمت ورد | دریافت فایل برچسب مسابقه | دریافت فرم شرکت در مسابقه به فرمت تصویری

شرایط شرکت در مسابقه:

1)     شرکت برای عموم علاقمندان آزاد است و شرکت‌کنندگان می‌بایست فرم شرکت در مسابقه را همراه آثار، ارسال و برچسب مسابقه را در قسمت پشتِ عکس (پائین سمت راست) بچسبانند.

2)     هر شرکتکننده می‌تواند حداکثر 10 قطعه عکس برای شرکت در مسابقه بفرستد.

3)     آثار به صورت تکعکسِ سیاه و سفید یا رنگی و همچنین بصورت آنالوگ یا دیجیتال پذیرفته می‌شوند.

4)     عکس‌های ارسالی باید به صورت چاپ شده و حداقل در عرض 30 سانتیمتر باشند.

5)     فایل عکس‌ها باید رویلوح فشردهبا ابعاد اصلی و فرمت jpg یاtiff  به دبیرخانه مسابقه فرستاده شوند.

6)     فایل عکس‌ها را با نام و نام خانوادگی به حروف انگلیسی از شماره ردیف 01 نامگذاری نموده و ارسال نمایید. (به طور مثال:   -    …      Elias zadeh 02Naser    -      Naser Elias zadeh 01)

7)     مطلوب است درون لوح فشرده یک فایل  wordذخیره گردد که حاوی اطلاعات ذیل باشد:

·        نام و نام خانوادگی، نام پدر، تحصیلات، نشانی دقیق پستی، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه وEmail.

·        کلیه اطلاعاتی که از فضای عکاسیشده دارید،(از قبیل نشانی، تاریخ ساخت، طراح اثر معماری، تاریخ عکاسی و مطالب دیگری که می‌تواند به درک بنا کمک کند.)

8)     عکس‌هایی که به صورت رول و لوله و یا به صورت پاسپارتو فرستاده شوند پذیرفته نخواهد شد.

9)     مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی شهرسازی و معماری پس از داوری، نسبت به تهیه آثار منتخب و توزیع آنها در قالب لوح فشرده و ... ، اختیار تام دارد.

10)            عکسهای برگزیده، در یک نمایشگاه، در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

11)            سایر نکات مهم:

·        برگزار کننده ضمن به کاربردن نهایت کوشش خود در حفظ و نگهداری عکسها، هیچگونه مسئولیتی در برابر آسیبهای ناشی از فرستادن نامطلوب را نمی‌پذیرد؛ لذا خواهشمند است در بسته‌بندی و فرستادن عکس‌ها نهایت دقت را به عمل آورید.

·        تصمیمگیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده به عهده برگزار کننده است.

·        تنها عکس‌هایی داوری خواهد شد که دخل و تصرف با ابزار گرافیکی (در حد کلاژ) بر روی آنها انجام نشده باشد.

·        عکسها در قالب لوح فشرده، منتشر و به کسانی که آثارشان به نمایشگاه راه یافته، اهدا خواهد شد.

·        آثار ارسال شده توسط شرکت‌کنندگان به منزله اعلاممالکیت معنوی آثار می‌باشد. در صورت اثبات خلاف این امر در هر مرحله‌ای، عواقب حقوقی و جزایی آن بر عهدۀ شرکت‌کننده است.

·        ارسال عکس به منزله قبول شرایط مسابقه از سوی ارسالکننده است.

 

هیأت داوران:

آقایان بهمن جلالی / سید محمد بهشتی / سعید عینی‌فر / شادمهر راستین / سیمون آیوازیان

 

جوایز مسابقه:

·        نفر اول: 5 سکه تمام بهار آزادی

·        نفر دوم: 3 سکه تمام بهار آزادی

·        نفر سوم: 2 سکه تمام بهار آزادی

·        به 5 نفر دیگر از برگزیدگان، لوح تقدیر به همراه یک سکه بهار آزادی همچنین یک مجموعه از کتب منتشره توسط مرکز به رسم یادبود، اهدا خواهد شد.

·        به صاحبان آثار راه یافته به نمایشگاه، یک نسخه از لوح فشرده آثار به همراه مبلغ 000/500 ریال به عنوان حق تألیف (به صورت نقدی) پرداختمی‌گردد.

 

نشانی دبیرخانه:

تهران، بلوار میرداماد، خیابان اطلسی، خیابان سیفیه، پلاک 38، واحد 1

تلفن: 22259590 / نمابر: 22925039                      

 

گاه‌شمار مسابقه:

تا پایان وقت اداری روز سهشنبه مورخ 01/12/88

افتتاحیه نمایشگاه و مراسم اهدای جوایز: مورخ 10/12/88

 

" تمدید مهلت ارسال آثار مسابقه عکاسی"

  

       مرکز مطالعاتی و تحقیقاتی شهرسازی و معماری وزارت مسکن و شهرسازی که برگزار کننده مسابقه عکاسی"خانه معاصر ایرانی (فضای معماری و کیفیت زندگی)" می‌باشد، با توجه به تماس و درخواست دانشجویان، هنرمندان و عکاسان محترم و نظر به حساسیت، اهمیت و دشواری پرداختن به موضوع خانه معاصر ایرانی (به ویژه مباحث کیفی و هویتی آن) که در پیوندی ناگسستنی با زندگی انسان درون آن می‌باشد، تصمیم گرفت مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این مسابقه را تمدید کند.

         به نظر می‌رسد فرصت روزهای پایانی سال و آغازین روزهای سال نو، بازه زمانی گرانبهایی خواهد بود تا هنرمندان و عکاسان نکته سنج با آسودگی خاطر به شکار و ثبت صحنه‌ها و لحظه‌های ناب در آن مقطع زمانی از سال بپردازند و از شرکت در مسابقه محروم نگردند. از این رو اعلام می‌گردد که مهلت ارسال آثار این مسابقه تا تاریخ 30/01/89 تمدید می‌گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد