انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

امسال دوسالانه‌ها با حضور انجمن‌های تجسمی برگزار می شود !

غلامعلی طاهری مشاور مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی : امسال برای برگزاری دوسالانه‌های مختلف هنرهای تجسمی در حال رایزنی هستیم و تاکنون مجسمه‌سازی پیشرفت خوبی داشته است و سایر رشته‌ها نیز با حرکت آحاد هنرمندان به مرحله برگزاری خواهد رسید.


غلامعلی طاهری مشاور مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی گفت: از اواخر سال گذشته بحث برگزاری دوسالانه‌ها را داشتیم تا امسال با هماهنگی با انجمن‌های تجسمی زمینه مشارکت و حضور آحاد هنرمندان را داشته باشیم و حداقل چند 4 یا 5 رشته این دوسالانه‌ها برگزار شود. ما امسال می‌خواهیم با هماهنگی و حضور انجمن‌های مختلف تجسمی دوسالانه‌ها را داشته باشیم. در واقع این انجمن‌ها برگزار کننده باشند و مرکز هنرهاتی تجسمی حامی.

وی در ادامه با اشاره به حضور پررنگ انجمن‌ها در برگزاری دوسالانه‌های امسال، تشریح کرد: برگزاری دوسالانه‌های عکاسی و خوشنویسی که از پیش مشخص شده بود و در حال حاضر ششمین دوسالانه مجسمه‌سازی ایران را در دستور کار داریم که نسبت به رشته‌های نقاشی و گرافیک پیشرفت مناسبی داشته است و این دوسالانه از سوی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز و با همکاری دفتر تجسمی وزارت ارشاد اوایل نیمه دوم سال جاری برگزار خواهد شد.
طاهری با بیان اینکه تا کنون جلسات خوبی را داشته‌ایم، اظهار داشت: تا کنون بیش از 3 جلسه داشته‌ایم و توافقات اولیه صورت گرفته است. بعد از معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری، این اعضا سه نفر را به عنوان کاندیداهای دبیری دوسالانه به ریاست این شورا که بر عهده محمود شالویی است معرفی خواهند کرد و آقای شالویی از میان این سه نفر، دبیر را معرفی خواهد کرد.

غلامعلی طاهری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: من به عنوان یک نقاش بسیار دغدغه برگزاری دوسالانه‌های منظم نقاشی را دارم و آنهایی که مدعی فرهنگ و هنر هستند نباید اجازه بدهند که این زمان‌ها جابه‌جا بشوند اما خب شاید برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره تجسمی فجر یا جشنواره تجسمی جوان در سطح بین‌المللی و چندین و چند جشنواره دیگر که حجم اتفاقات در این زمینه را افزایش داده‌اند نیز دلیل دیگری برای این تغییرات و بی‌نظمی‌ها باشد. چراکه متولی و برگزار کننده یکی‌ست با همان توان قبلی.
این هنرمند نقاش همچنین با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: یک بخش این دوسالانه‌ها برگزارکنندگان هستند و یک سوی دیگر خود هنرمندان و اساتید رشته‌های مختلف هنری که خودشان برای برگزاری دوسالانه‌ها باید راغب باشند. حال وقتی که این دوسالانه‌ها برگزار شود، هنرمندان هم می‌توانند مطالبات خودشان را مطرح کنند.

وی همچنین افزود: باید به گونه‌ای این دوسالانه‌ها را برگزار کنیم که اگر در سال آینده خواستیم مروری بر برنامه‌های امسال داشته باشیم، دوسالانه‌ها مرجع اصلی منتقدان برای بررسی وضعیت هنرهای تجسمی کشور باشد.
طاهری با اشاره به سیاست تمرکززدایی وزارت ارشاد گفت: با توجه به سیاست تمرکز زدایی وزارت ارشاد قرار شد، ششمین دوسالانه مجسمه‌سازی ایران با مشارکت و دخالت بیشتر دیگر استان‌های کشور برگزار شود که اعضای هیئت مدیره انجمن نیز نسبت به اهمیت این موضوع تأکید داشتند. بنابراین امسال دوسالانه‌ای گسترده و فراگیر را با حضور همه هنرمندان مجسمه‌ساز کشورمان خواهیم داشت.
نظرات 1 + ارسال نظر
#انجمن سینمای جوانان مهدیشهر#سنگسر# شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1389 ساعت 17:55 http://www.filme88.blogfa.com

وبلاگ خوبی دارید .ما رو هم لینک کنید ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد