انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

تصویب آیین نامه برای سینمای کوتاه و مستند یاری گر فیلمسازان خواهد


در پی آیین نامه جدید معاونت سینمایی

فرید فرخنده کیش:

مشاور مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: تاکنون هیچ سازمانی نتوانسته وظایف خود را به درستی در مقابل فیلم سازان انجام دهد و با تصویب چنین آیین نامه ای از سوی معاونت سینمایی، می توان فیلم سازان را در این راستا همراهی و کمک کرد.

فرخنده کیش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران با اشاره به تصویب آیین نامه معاونت سینمایی مبنی بر تشکیل شورای بررسی آثار کوتاه و مستند برای ارسال به جشنواره‌های جهانی، گفت: در این دوره برای اولین بار به چگونگی نشر فیلم های کوتاه و مستند در عرصه های بین المللی توجه شده به همین دلیل جای تقدیر و تشکر دارد زیرا سال ها این امر حرکتی غیر کارشناسانه را دنبال می کرد.


مشاور مدیرعامل مرکز گسترش به سیستم های دولتی اشاره کرد و افزود: سازمان های تولید، عرضه و پخش دولتی تاکنون نتوانسته اند وظایف خود را به درستی در مقابل فیلم سازها انجام دهند و با تصویب چنین آیین نامه ای از این پس می توان فیلم سازان را در این راستا همراهی و کمک کرد.

وی بیان کرد: بنده به عنوان فردی که سال ها در مرکز گسترش در سمت های مختلف فعالیت کرده، معتقدم هر مجموعه جدیدی به دنبال بیان نقطه نظرهای خود با توجه به باورهایش جهت رسیدن به سینمای مطلوب و مناسب است.

درک خط قرمزها برای جامعه سینمای ایران چندان سخت نیستفرخنده کیش ادامه داد: درک خط قرمزهای مباحث فرهنگی برای جامعه سینمای ایران چندان سخت نیست زیرا تاریخ نشان داده فیلم ها و فیلم سازهای بسیاری پایبند به سینمای انقلابی و اسلامی هستند و تنها با رعایت احترام و اعتماد سازی می توان آن ها را هدایت کرد.

مشاور مدیرعامل مرکز گسترش با بیان اینکه نباید ترمز سینمای کوتاه و مستند کشیده شود، تاکید کرد: اگر احترام و اعتماد متقابل در جریان تمامی کارها باشد فعالیت فیلم سازها در عرصه های داخلی و خارجی تحسین برانگیز خواهد شد.

وی معتقد است عرضه و پخش آثار کوتاه و مستند در سطح بین الملل نه با تعارض و تحصن بلکه با تامل و تعمق بیشتر، می تواند اتفاق های خوبی را به دنبال داشته باشد.

اهداف به صورت حمایتی دنبال شوند نه ممیزیبه گفته فرخنده کیش اگر احترام و اعتماد به فیلم و فیلم ساز مستقل، درونی شود و اهداف و برنامه ها به صورت حمایتی، نه ممیزی دنبال شوند بسیاری از دلخوری ها و مشکلات ایجاد شده حل خواهند شد.

وی توضیح داد: نگاه آسیب شناسانه به مسائل و تعدیل راه حل های منطقی سبب می شود تا دستورهای تدوین شده از سوی مدیران به عنوان یک پاداش برای فیلم سازها تلقی شود.

به گفته مشاور مدیرعامل مرکز گسترش، جایگزینی تشویق در مقابل تنبیه برای فیلم سازانی که معتقد به مبانی فرهنگی و مذهبی هستند می تواند نگاه و جواب مثبتی را به همراه داشته باشد.

فرخنده کیش با بیان اینکه مرکز گسترش مکان چندان مناسبی برای اجرای دستورات معاونت سینمای نیست، بیان کرد: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی قطار پر تحرکی است که نباید با انباشت وظایف سرعت آن را تحت الشعاع قرارداد زیرا مرکز وظیفه فرهنگ سازی و تولید دارد که پوشش مناسب آن به تنهایی کفایت می کند به همین دلیل بهتر است سازمان های مرتبط این نگاه نظارتی را دنبال کنند.

اثر فیلم ساز هر قدر ملی تر باشد توان بیشتری برای جهانی شدن داردوی با تاکید دوباره اظهار کرد: اگر به فیلم ساز اعتماد شود خواهد دانست هرقدر اثرش ملی تر باشد توان بیشتری برای جهانی شدن دارد هرچند سینماگران مستند خود به این امر آگاهی دارند.

مشاور مدیر عامل مرکز گسترش در پایان صحبت های خود، گفت: بهتر است در زمان اخذ تصمیم های خود هدف را فراموش نکرده و راه حل های پیشنهادی دیگری را نیز تجربه کنیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد