انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

میرزاخانی: هنرجویان باید بیشتر درگیر فیلمنامه نویسی شوند

صبح روز گذشته مراسم تودیع و معارفه سرپرست دفتر سینمای جوان تهران در محل این دفتر برگزار شد.

به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، این مراسم که با حضور هاشم میرزاخانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل انجمن، حسین جوادی قائم مقام و سرپرست امور مناطق، صوفی و شفاه سرپرستان قدیم و جدید دفتر سینمای جوان تهران و جمعی از فیلمسازان، مدرسان و هنرجویان دفتر تهران برگزار شد.
میرزاخانی طی سخنانی با اشاره به اهمیت و جایگاه مراکز سینمای جوان در مسیرآموزش سینمای کشور، کشف استعدادهای جوان، شناسایی ظرفیت های تازه و اثرگذاری آن در رشد و اعتلای ساختار سینمای ملی عنوان کرد: لازم است دفاتر سینمای جوان به نگاه نقادی و تحلیل فیلم‌ها توجه ویژه یی نشان دهند و برنامه‌های آموزشی طوری طراحی شوند تا هنرجویان در زمینه‌های نقد فیلم توانمند شوند و تخصصی تر و فنی تر به فیلمسازی و سینما نگاه کنند.
وی ادامه داد: تقویت بنیان‌های فکری و نظری در زمینه روایت، قصه گویی، فیلمنامه نویسی و حقیقت گرایی یکی دیگر از محورهای مهم در آموزش دفاتر سینمای جوان باید قلمداد شود.
به گفته وی، فیلمنامه نویسی به مثابه کاشتن بذر خوب است که ثمر می‌دهند و به بار می‌نشینند.
وی اضافه کرد: هنرجویان باید بیشتر درگیر فیلمنامه نویسی شوند و فیلمنامه‌ها هسته فکری و مانیفست فیلم‌هاست که در نهایت منجر به اثری درخور تحسین می‌شود.
میرزاخانی تصریح کرد: نباید برای فیلمسازان ایرانی رفتن روی سن جشنواره های خارجی مهم باشد و تقویت و اعتلای فرهنگ ملی و دینی و سینمای بومی ما باید مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان اینکه سینمای جوان مهجور مانده است عنوان کرد: باید با برنامه ریزی و کلان نگری فضایی ایجاد کنیم تا جایگاه، توانمندی و پتانسیل‌های سینمای جوان در سطح کشور دیده شود.
مدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت: در سینمای جوان همه ما مانند یک خانواده هستیم .باید دست به دست هم بدهیم تا حرکت کنیم به طرف نقطه متعالی که همان عزت و اعتلای ایران اسلامی است حرکت کنیم.
در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات محمد صوفی سرپرست سابق دفتر سینمای جوان تهران، محمدرضا شفاه به عنوان سرپرست جدید دفتر سینمای جوان تهران معرفی شد.
محمدرضا شفاه فارغ التحصیل برنامه‌سازی تلویزیون از دانشکده صداوسیما و فوق لیسانس سینما از کشور فرانسه است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد