انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

ارتقای سینما نیازمند پشتیبانی فراتر از یک وزارتخانه است

در پی اعلام تشکیل شورای عالی سینما در گفت‌وگو با فارس؛
شمقدری: ارتقای سینما نیازمند پشتیبانی فراتر از یک وزارتخانه است. 

خبرگزاری فارس: در پی اعلام تشکیل قانونی شورای عالی سینما، جواد شمقدری در پاسخ به این سئوال که «می‌توان این شورا را در حد یک وزارتخانه دانست»، گفت: برای اینکه جایگاه حوزه سینما ارتقاء پیدا کند، نیازمند پشتیبانی و حمایتی فراتر از یک وزارتخانه است.


  

 

جواد شمقدری معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس با اشاره به حضور در جمع اعضای هیئت دولت و ارائه گزارش فعالیت 9 ماهه گذشته در خصوص مصوبه تشکیل شورای عالی سینما به ایراد سخن پرداخت.
وی گفت: آقای احمدی‌نژاد در این جلسه گفتند برای اینکه سینما بتواند جایگاه واقعی خودش را بدست بیاورد، یکی از ساز و کارهایش ارتقاء پیدا کردن آن است. برای این ارتقاء، در گام اول تشکیل شورای عالی سینما با حضور ریاست جمهور انجام می‌شود که این امر مقدمه‌ای است برای این که نیازهای حوزه سینما به صورت کلان بررسی شود.
وی در ادامه افزود: این ارتقاء در همه ابعاد شکل می‌گیرد که یکی از آن‌ها بحث بودجه است. ما یک سری طرح‌هایی ارائه دادیم که قرار شد به پشتوانه همین شورای عالی سینما، این طرح‌‌ها برای عملیاتی شدن مورد حمایت قرار بگیرد.

شمقدری در پاسخ به این سوال که «می‌توان این شورا را در حد یک وزارتخانه دانست»، افزود: الان منظور این نیست؛ چراکه این موضوع ساز و کاری برای خودش دارد ولی برای اینکه جایگاه حوزه سینما ارتقاء پیدا کند، پشتیبانی و حمایتی فراتر از یک وزارتخانه می‌طلبد.

معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه بیان داشت: قرار است آیین‌نامه شورای عالی سینما در کمیسیون فرهنگی دولت نهایی شود که امیدواریم این موضوع هفته آینده اتفاق بیفتد. ریاست این شورا برعهده رئیس جمهور است و نمایند‌ه‌های دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط با حوزه سینما مثل حوزه هنری و صدا و سیما و حضور چند فیلمساز خوش نام و با سابقه در این شورا قطعی خواهد بود.

وی در پایان در پاسخ به این سئوال فارس که «آیا معاون‌های سینمایی وزارت ارشاد گذشته و افراد صاحب‌نظر در دوره‌های گذشته هم می‌توانند در این شورا حضور داشته باشند»، گفت: احتمالا این شورا کمیسیون‌هایی داشته باشد. قطعا در این کمیسیون‌ها از تمام کسانی که تجربه دارند و صاحب‌نظر هستند، استفاده خواهیم کرد. طبیعی است که شورای عالی سینما از جمع محدودتری تشکیل خواهد شد. 
 

خبرگزاری فارس 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد