انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

در حاشیه جلسه هیئت دولت -9

حسینی: رئیس‌جمهور با تشکیل شورای عالی سینما به ریاست خود موافقت کرد

خبرگزاری فارس: وزیر ارشاد گفت: رئیس‌جمهور با تشکیل شورای عالی سینمایی با ریاست خود موافقت کرد که به‌زودی اعضای آن اعلام خواهند شد.


به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح فعالیت‌های بنیادی در دولت گفت: امروز با حضور شمقدری معاون سینمایی بحث فعالیت‌های سینمایی و اقدامات انجام شده در طول این 9 ماه دولت دهم و سیاستگذاری ها انجام شده و نیازهای سینمایی ایران برای انجام تحول اساسی و اقدامات مهم‌تر در دولت بیان شد.
وی افزود: اعضای دولت در این جلسه نظرات و حمایت‌های خود از فعالیت‌های این مدت معاونت مطرح کردند و در نهایت رئیس‌جمهور با تشکیل شورای عالی سینمایی با ریاست خود موافقت کرد که به زودی اعضای آن اعلام خواهند شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد و اسلامی با بیان اینکه در جلسه امروز هیئت دولت با موافقت رئیس جمهور بر حمایت از کلیه پیشنهادات معاونت سینمایی تاکید شد، اظهار داشت: این اقدام گام بزرگی در تاریخ سینمایی ایران است که مورد حمایت دولت مخصوصا رئیس جمهور است.
حسینی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برای سر و سامان به دستمزد‌های بازیگران سینما چه برنامه‌هایی دارید، خاطرنشان کرد: از تهیه‌کنندگان و اصناف می‌خواهیم که نه تنها در سقف دستمزد و بازیگران، بلکه کلا به نوع سرمایه‌گذاری و نحوه پرداخت دستمزدها در هر بخش‌ تعریف جدیدی ارائه شده و نظام‌مند شود.
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه یک سال از طرح جامع اطلاعاتی خبرنگاران گذشته است ولی هنوز اقدامی را از سوی وزارت ارشاد شاهد نبودیم، اظهار داشت: نظامی جامع رسانه‌ای آماده‌ است و منتظر طرح آن در دو دولت هستیم چرا که باید روال قانونی را طی کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص افزود: ان‌انشاءالله در 17 مرداد که روز خبرنگار است به مسائل روزنامه نگاران و خبرنگاران عملا پاسخ خواهیم داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد