انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

بخش‌های مختلف جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شد

بخش‌های مختلف مسابقه ملی و بین‌الملل بیست هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد.


به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، بخش مسابقه ملی بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شامل مسابقه ملی، پویانمایی، چشم‌انداز سرزمین زیبای ما، چراغ راه و بخش جنبی برگزار می‌شود.
مسابقه ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران کلیه آثار مستند، تجربی، پویانمایی و داستانی را با موضوع آزاد شامل می‌شود و بخش پویانمایی نیز آثاری را شامل می‌شود که در آن ثمرات ایمان و فرجام پرامید دینداران و رهروان راه فضیلت ترسیم شود و ضمن ایجاد فضای معنوی، به مفاهیم دینی بپردازند. چشم‌انداز سرزمین زیبای ما بخش دیگری از مسابقه سینمای ملی جشنواره فیلم کوتاه تهران است که شامل آثاری می‌شود که ضمن ارائه تصویری زیباشناسانه از ایران، ظرفیت‌های موجود در رنگین‌کمان فرهنگی، تمدنی، تاریخی و جغرافیایی اقصی نقاط کشور را ترسیم نمایند؛ بخش چراغ راه برگزیده فیلم‌هایی است که به موضوع «همت مضاعف و کار مضاعف» اهتمام داشتند و در راستای ترویج این رویکرد و دستاوردهای آن برای کشور و مردم ایران نقش ایفا نماید. علاوه بر این بخش چراغ راه آثاری که با موضوع حرکت به سوی اصلاح الگوی مصرف تولید شده باشند نیزٰ، شامل می‌شود.
به روال هر ساله در این جشنواره بخش جنبی که شامل بزرگداشت، مرور بر آثار، نمایش ویژه، نشست‌های نقد و بررسی، نشست‌های پرسش و پاسخ با اساتید و ورک شاپ‌های تخصصی برپا می‌شود.
این رویداد بزرگ سینمایی حوزه سینمای کوتاه امسال در بخش بین‌الملل نیز از شمول و گستردگی ویِِژه ای برخوردار است. بخش بین‌الملل این جشنواره شامل سه بخش مسابقه بین‌الملل، مسابقه آسیا (جلوه گاه شرق) و جهان اسلام می‌شود.
بخش مسابقه بین‌الملل آثار فیلم‌سازان خارجی در قالب‌های داستانی، مستند و پویانمایی و تجربی تولید شده از (1386) سال 2007 میلادی را شامل می‌شود که تاکنون نیز در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شرکت نداشتند.
همچنین بخش مسابقه آسیا (جلوه گاه شرق) به منظور تقویت روابط فرهنگی و معرفتی فرهنگ سینمایی کشورهای مختلف یکدیگر این بخش به فیلم‌های کوتاه شرکت کننده آسیا اختصاص دارد. بخش جهان اسلام به آثاری اختصاص دارد که با رویکردی هنری نسبت به اصول راستین اسلام و براساس مفاهیمی همانند عدالت، راستی و کمال نقش آیین‌ها در زندگی و اعتقادات معنوی در ایجاد ارتباط انسانی و همچنین آرزوی جهانی بهتر پرداخته باشند.
بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی سالجاری همزمان در 8 استان کشور به نشان هشت منطقه فرهنگی کشور از 28 آبان تا 3 آذر برگزار می‌شود. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد