انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

معرفی فیلم‌نامه های راه یافته به جشنواره منطقه‌ای «تاک»

14 عنوان فیلمنامه کوتاه برای بخش مسابقه فیلمنامه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان خاوران انتخاب شدند.


به گزارش «پایگاه خبری فیلم کوتاه» به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، 14 عنوان فیلمنامه کوتاه از استانهای: همدان، کرمانشاه، اصفهان، اهواز، بوشهر، تهران، ملایر و قزوین از میان 201 عنوان فیلمنامه رسیده به دبیرخانه دهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان خاوران توسط هیاتی متشکل از تیرداد سخایی، جلیل عرفان منش و داوود امیریان برای رقابت در بخش مسابقه فیلمنامه این جشنواره انتخاب شدند.
اسامی 14 فیلمنامه راه‌یافته به بخش مسابقه این جشنواره به این ترتیب است: تولدی دیگر(حیدر خدا بنده لویی)، مامان،من وبا...(عمران حیرم)، از آفتاب تا مهتاب(بهروز یزدانی)، کاغذ گرانبها (رحیم کریم زاده)، ضربدر سفید(رحیم کریم زاده)، دوما(سجاد ایمانی)، خالد (رحیم الله علیزاده)، با من حرف بزن(علیرضا احمدی)، آش نذری(مریم سلیمانی)، چتر(اسماء حامدی فر)، چکمه قرمز(رحمان صفر زاده)، تجربه یک سفر کوتاه با ما در(مهدی امامی)، سه چرخه (سید فرهاد نجفی فرد)، نوروز(حسین تقوی راد).
از میان 967 قطعه عکس ارسال شده به دبیرخانه دهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان‌ـ‌منطقه سه تاک 61 قطعه عکس از 41 عکاس به بخش مسابقه راه یافتند. همچنین 9 قطعه پوستر از میان 75 قطعه پوستر رسیده به دبیرخانه این جشنواره برای رقابت در بخش مسابقه انتخاب شدند.
مسعود اطیابی، عباس رافعی، علی غفاری، مرتضی شعبانی و هوشنگ توکلی انتخاب و داوری بخش فیلم و تیرداد سخایی، جلیل عرفان منش و داوود امیریان انتخاب وداوری بخش فیلمنامه  و فرزاد هاشمی، افشین شاهرودی و سعید منزه انتخاب وداوری آثار بخش عکس و پوستر دهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان‌ـ ‌منطقه سه کشور (تاک) را بر عهده دارند.
لازم به یاد آوری است ارتقای سطح آگاهی، تجربه و بینش نسل جوان برای نیل به سینمای ملی با هدف بسط و تعمیم ارزش های والای دینی و هویتی، تحکیم خانواده، موضوعات اجتماعی و فرهنگی، امید، عدالت، فرهنگ شهادت و دفاع مقدس، دستاوردهای جدید علمی، ظرفیت های فرهنگی، تمدنی، تاریخی و جغرافیایی کشور با نگاه پرورش هنرمندان متعهد، خلاق و توانمند که موجب دستیابی به آثار فاخر فیلم کوتاه می شود و معرفی و ارزیابی بهترین تولیدات فیلم کوتاه یکساله در مناطق از اهداف برپایی این جشنواره است.
۲۴ عنوان جایزه برای برگزیدگان بخش های مختلف در جشنواره منطقه ای سینمای جوان تاک در نظر گرفته شده است و برگزیدگان جشنواره های منطقه ای سینمای جوان به طور مستقیم به بخش مسابقه  بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران راه پیدا می کنند.
گفتنی است دهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، منطقه سه تاک از 21 تا 24 شهریور با شرکت هنرمندان، فیلمساز، عکاس، فیلمنامه نویس و طراح پوستر استانهای: اصفهان، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویر احمد، کرمانشاه و همدان به میزبانی استان همدان و شهر ملایر برگزار خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد