انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

میرزاخانی: درصددیم تا در سال چهار جشنواره منطقه‌ای برگزار کنیم

گزارش فارس از نشست خبری جشنواره سینمای جوان «تاک»؛
میرزاخانی: درصددیم تا در سال چهار جشنواره منطقه‌ای برگزار کنیم.


خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: درصددیم با تصویب هیئت مدیره و با توجه به سیاست هشت منطقه فرهنگی، جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان را به صورت تناوبی و ضربدری در چهار جشنواره برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، نشست خبری دهمین جشنواره منطقه‌ای «تاک» صبح امروز با حضور «هاشم میرزاخانی» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، «حجت‌الاسلام کرمی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و دبیر جشنواره و «یزدان عشیری» مدیر روابط عمومی انجمن در سالن نشست انجمن سینمای جوان برگزار شد.
یزدان عشیری در ابتدای نشست گفت: این جشنواره 21 تا 24 شهریورماه با پیام معاونت سینمایی وزارت ارشاد به میزبانی شهر ملایر آغاز به کار می‌کند.
هاشم میرزاخانی در این نشست گفت: سینمای جوان امسال دهمین دوره جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان را در سه بخش شامل 10 استان برگزار می‌کند.
وی در ادامه افزود: درصددیم با تصویب هیئت مدیره و با توجه به سیاست هشت منطقه فرهنگی، جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان را به صورت تناوبی و ضربدری در چهار جشنواره برگزار کنیم.
میرزاخانی ادامه داد: شور و نشاطی که در جشنواره‌ها ایجاد می‌شود یکنواخت نیست و یک تناوب تسلسل‌واری در این زمینه ایجاد شده و ما قصد داریم این جشنواره را به صورت چهارگانه برگزار کنیم.
وی در ادامه بیان داشت: همدلی و دوستی بین جوانان، ‌تبادل تجربه میان هنرمندان استان، ایجاد بستری برای کشف استعدادهای استان، ایجاد بستری برای اکران فیلم‌ها و بررسی نقاط ضعف و قوت آن‌ها، گسترش برنامه‌های آموزشی مشترک و برگزاری ورکشاپ‌ها و ارائه پتانسیل استان‌ها و تبادل با استان‌های کم‌برخوردار از ویژگی‌های جشنواره منطقه‌ای سینمایی جوان است.
حجت‌الاسلام کرمی گفت: همدان در سال‌های اخیر درخشش خوبی در تمام عرصه‌های فرهنگی داشته است. برگزاری جشنواره فیلم کودک، جشنواره تئاتر کودک و جشنواره منطقه سینمای جوان به دلیل این است که همدان در سال‌های اخیر توانسته هم به لحاظ نرم‌افزاری و هم به لحاظ سخت‌افزاری رشد داشته است.
وی اظهار داشت: ما امسال در 23 سالن سینما، امکان قابلیت نمایش فیلم 35 میلی‌متری را داریم که این امر در استان‌ها سابقه ندارد. افق پیش روی استان همدان افق درخشانی است. شاخصه جشنواره «تاک» این است که نگرش به این جشنواره تربیتی است؛ در واقع در این جشنواره تعدادی از جوانان پا به عرصه رقابت می‌گذارند و این امر رشد و تربیت جوانان را در پی دارد.
وی افزود: در جشنواره کودک امسال بعد از سه دوره برگزاری، برای اولین بار یک بخش رقابتی برای سینماگران جوان و با محوریت انجمن سینمای جوان طراحی کردیم.
حجت‌الاسلام کرمی ادامه داد: در بخش فیلم 348 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که از این تعداد 59 اثر بخش مسابقه راه پیدا کرد. 27 اثر داستانی، 16 اثر مستند، 8 اثر تجربی و 8 اثر پویانمایی این 59 اثر را شامل می‌شود. در بخش فیلمنامه هم 201 فیلمنامه به دبیرخانه رسید که از این تعداد 14 اثر به بخش مسابقه راه پیدا کرد. در بخش پوستر هم 76 اثر به دبیرخانه ارسال شد و 9 پوستر به بخش مسابقه راه پیدا کرد. 697 عکس هم به جشنواره رسید و از این تعداد 61 قطعه عکس به بخش مسابقه راه یافت.
وی در ادامه گفت: یکی از خصوصیات خوب جشنواره بخش جنبی و ورکشاپ‌های آن است. کارگاه تدوین دیجیتال و عکاسی نمونه‌ای از این کارگاه‌ها است.
هاشم میرزاخانی در ادامه نشست گفت: برای اکران فیلم‌های انجمن، بعد از ماه رمضان برنامه‌ای با عنوان سینمای جوان و با حضور 90 سینماگر جوان از شبکه 3 آغاز به کار می‌کند. تلویزیون قطعا نمی‌تواند تمام تولیدات انجمن را پوشش دهد، لذا در این باره تفاهم‌نامه‌ای با موزه سینما و یا فرهنگسرای نیاوران منعقد می‌کنیم و در یک روز از هفته سینماگران جوان استان خاصی را برای اکران فیلم‌ها دعوت می‌کنیم.
وی در ادامه بیان داشت: فیلم‌های برندگان بخش فیلم جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان به صورت مستقیم وارد بخش داوری جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌شود.
وی با بیان اینکه وظیفه ما آموزش است و باید به جوانان‌مان در کشور خودمان عزت بدهیم، گفت: ‌انجمن سینمای جوان ممانعتی برای حضور فیلمسازان در جشنواره‌ها ندارد. حوزه هنری، صدا و سیما و مرکز گسترش به همراه انجمن سینمای جوان در حوزه تولید فیلم کوتاه و مستند فعالیت می‌کنند. اعضای انجمن کسانی هستند که اولین مشق‌های‌شان را می‌نویسند و این افراد با کسانی که چندین بار املا نوشته‌اند تفاوت دارند. نباید به تعداد فیلم‌ها نگاه کرد و این فیلمسازان را با فیلمسازان مرکز گسترش و یا صدا و سیما مقایسه کرد.
به گزارش فارس، هیئتی متشکل از مسعود اطیابی، عباس رافعی، علی غفاری، مرتضی شعبانی و هوشنگ توکلی انتخاب و داوری بخش فیلم و تیرداد سخایی، جلیل عرفان‌منش و داوود امیریان انتخاب و داوری بخش فیلمنامه دهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان- ‌منطقه سه کشور «تاک» را بر عهده دارند.
هیئتی متشکل از فرزاد هاشمی، افشین شاهرودی و سعید منزه کار‌ انتخاب و داوری بخش عکس و پوستر دهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان‌ـ ‌منطقه سه کشور «تاک» را بر عهده دارند.
بر اساس این گزارش، این جشنواره با حضور فیلمسازان استان‌های اصفهان، بوشهر، تهران، چهار محال و بختیاری، خوزستان، فارس، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و همدان برگزار می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد