انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

نخستین جشنواره فیلم نامه و پویانمایی هشت پایان یافت

با تقدیر از برگزدیدگان؛
نخستین جشنواره فیلم نامه و پویانمایی هشت پایان یافت.

نخستین جشنواره فیلم نامه و پویانمایی هشت با تقدیر از نفرات برتر در بخش های مختلف به کار خود پایان داد.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی جشنواره، در این مراسم که شب گذشته با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی استان در سالن اجتماعات دانشگاه امام رضا (ع) برگزار شد، از نفرات برتر در بخش ها ور شته های مختلف جشنواره تقدیر شد.
دبیر نخستین جشنواره فیلم نامه و پویانمایی هشت در خصوص جزئیات برگزاری این برنامه گفت: اولین جلسه هماهنگی این جشنواره با موسسه فرهنگی هنری صبا صدا و سیما سال گذشته همزمان با میلاد امام رضا (ع) برگزار شد که بعد از آن نیز در جهت استفاده از ظرفیت ها و توانایی های دو موسسه همکاری فی ما بین بیشتر و نزدیکتر شد.
سید حسین عابدی تقارن اختتامیه این جشنواره را در 8/8/89 با شب زیارتی امام رضا (ع) مبارک دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه معارف رضوی و ترویج این فرهنگ والا باید ابزارهای مختلف هنری را به خدمت گرفت.
وی با اشاره به آمار امیدوار کننده آثار رسیده به نخستین دوره جشنواره افزود: در بخش پویانمایی 201 اثر و در بخش فیلم نامه 66 اثر از 21 استان کشور در سه بحش سیره وزندگی حضرت رضا (ع)، مشهد و زیارت و موضوعات دینی و معناگرا به دبیرخانه جشنواره رسید.
عابدی اظهار داشت: در بخش مشهد و زیارت 12 اثر، در بخش زندگی حضرت رضا (ع) 33 اثر و در بخش دینی و معناگرا 68 اثر به مرحله نهایی داوری راه یافت که پس از بازبینی، هئیت داوران 43 اثر را برای نمایش عمومی انتخاب کرده و به صورت فشرده در چهار نوبت طی دو روز برای علاقه مندان پخش شد.
وی برپایی نشست های تخصصی نقد و بررسی آثار و کارگاه های تخصصی در حوزه انیمیشن با حضور 90 نفر از علاقه مندان به این هنر را از دیگر برنامه های جانبی جشنواره عنوان کرد و گفت: با وجود آغاز خوبی که داشتیم نسبت به توسعه این حرکت در آینده امیدواریم.
مدیرعامل موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی برپایی این جشنواره را گام کوچکی در جهت اعتلای هنر پویانمایی و جرقه ای برای حرکت های بزرگتر در این مسیر عنوان کرد و گفت: معتقدیم کار برای کودک، یک کار زیربنایی و اصولی است و انیمیشن هم بهترین توانایی را برای تاثیرگذاری در انتقال پیام های ارزشی و انسانی به این قشر از جامعه دارد.
در پایان این مراسم، پس از قرائت بیانیه هئیت داوران در بخش های فیلم نامه و پویانمایی، نفرات برتر به تفکیک در هر بخش و رشته اعلام و با اهدای تندیس جشنواره، لوح افتخار و جایزه نقدی از آنان تقدیر شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد