انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

شرایط عمومی شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم کیش اعلام شد

شرایط شرکت فیلمسازان و سینماگران برای شرکت در جشنواره بین‌المللی فیلم کیش و ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد بین المللی اعلام شد.

 به گزارش سینمافردا ، این جشنواره با شعار " میراث مشترک آینده مشترک "طراحی و پی‌ریزی شده است.
نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم کیش، با هدف حمایت از آثار برتر و رویکرد به فرهنگ ملی و بومی، در بعد داخلی؛ و گسترش تعاملات و همگرایی منطقه ای و با استفاده از مؤلفه‌های مشترک مذهبی، فرهنگی، جغرافیایی به همت "مرکز امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی " و "وزارت فرهنگ وارشاداسلامی " در تاریخ 4 الی 8 اردیبهشت‌ ماه 1390در جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.
بخش مسابقه سینمای ایران: (خلیج فارس): کلیه فیلم‌های بلند سینمایی، سینمایی ویدئویی، کوتاه داستانی، مستند بلند و مستند کوتاه که از سال1385به بعد تولید شده‌اند می‌توانند در این بخش شرکت نمایند برنامه‌های این بخش شامل قسمت‌های زیر است.
فیلم‌های بلند سینمایی: فیلم‌های بلند سینمایی 35 میلیمتری که با موضوعات جشنواره منطبق باشند می‌توانند در این بخش شرکت نمایند.
فیلم‌های سینمایی ویدئویی: فیلم‌های سینمایی داستانی، در قالب ویدئویی (دی‌وی‌کم) که با موضوعات جشنواره همسو بوده و زمان آن‌ حداقل 75 دقیقه باشد می‌توانند در این بخش شرکت نمایند.
فیلم‌های کوتاه داستانی: (داستانی زنده و پویانمایی):فیلم‌های داستانی کوتاه در قالب‌های "35 م م " و " دی وی کم " که زمان آنها حداکثر 30 دقیقه باشد می‌توانند در این بخش شرکت نمایند.
فیلم‌های مستند: این بخش مشتمل بر 2 قسمت است:الف) مسابقه فیلم‌های مستند کوتاه: این بخش مخصوص کلیه فیلم‌های مستندی است که حداکثر زمان آنها 30 دقیقه باشد. ب) مسابقه فیلم‌های مستند بلند: این بخش مخصوص کلیه فیلم‌های مستندی است که زمان آنها از 30 دقیقه به بالا باشد.
دراین خبر مقررات عمومی شرکت در جشنواره به این ترتیب آمده است: هیچ محدودیتی در تعداد آثار ارسالی متقاضی شرکت در جشنواره وجود ندارد.
مسئولیت حقوقی آثار بر عهده امضاء کننده فرم درخواست شرکت در جشنواره است و لازم است نسخه اصلی فیلم‌های بلند ویدئویی، مستند و کوتاه داستانی صرفاً بر روی نسخه " DVcam " ارائه و به همراه آن یک نسخه کپیminiDV جهت بازبینی هیأت انتخاب نیز تحویل دبیر خانه شود.
سازندگان فیلم‌های بلند سینمایی متقاضی شرکت در جشنواره علاوه بر ارسال نسخه DVcam به عنوان نسخه اصلی فیلم لازم است یک نسخه کپی miniDV از اثر را جهت بازبینی هیأت انتخاب به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند.
مشخصات کامل فیلم و فیلمساز به طور کامل در فرم تقاضای شرکت و بر روی کاست فیلم درج شود.
به فیلم‌های برگزیده که بیش از یک کارگردان ،نویسنده و تهیه کننده داشته باشد فقط یک جایزه تعلق خواهد گرفت.
برای شرکت در جشنواره می بایستی فرم درخواست شرکت تکمیل و به همراه 3 قطعه عکس صحنه و 2 قطعه عکس پرسنلی با درج نام کارگردان به دبیر خانه ارسال یا تحویل شود.
کلیه آثار ارسالی در هر بخش توسط یک هیئت انتخاب مورد بازبینی قرار گرفته و فیلم‌های متناسب با موضوع جشنواره به هیئت داوران معرفی خواهد شد.
پس از راهیابی فیلم‌ها به جشنواره و گنجاندن در برنامه نمایش، امکان خارج کردن آنها از برنامه وجود ندارد.
به کلیه فیلم های راه یافته به بخش مسابقه گواهی شرکت اهدا خواهد شد.
ستاد برگزاری مجاز است حداکثر 5 دقیقه از آثار شرکت‌کننده در جشنواره را در برنامه‌های تلویزیونی به منظور تبلیغ و اطلاع‌رسانی به نمایش در آورد.
دبیر خانه جشنواره در قبال آسیب‌های احتمالی ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکت‌کنندگان هیچ مسئولیتی ندارد.
آثار ارسالی حداکثر تا 15 روز پس از پایان جشنواره تحویل و یا به نشانی صاحب اثر ارسال خواهد شد.
امضاء فرم درخواست شرکت در جشنواره به منزله پذیرش کامل مقررات وآیین نامه جشنواره است.
تصمیم‌گیری نهایی در مورد نکات پیش‌بینی نشده بر عهده ستاد برگزاری جشنواره خواهد بود.
روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم کیش خبر داد: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌بایستی فرم ثبت نام را به همراه اصل آثار خود، حداکثر تا پایان وقت اداری روز 16/11/89 به دبیرخانه جشنواره تحویل و یا ارسال نمایند.نشانی : تهران - خیابان شهید بهشتی - خیابان قائم مقام فراهانی – کوچه شهید میرزا حسنی _ پلاک 10 واحد 1 تلفن : 5-88728964 ایمیل :
info@Kishfilmfest.com "جایگاه تعالیم حیات بخش اسلام به عنوان مهمترین عامل وحدت و تعامل مردم کشورهای منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی "، " توجه به مزیت‌های معنوی و فرهنگی این منطقه به عنوان خواستگاه کهن‌ترین فرهنگ‌های جهانی به مثابه عامل مهم در روابط بین ملت‌ها و دولت‌ها "، "زمینه‌های تاریخی در روابط گسترده و کهن فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ملت‌های ایران، آسیای مرکزی و خاور‌میانه "، "اهمیت تمدن، فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران، آسیای مرکزی و خاورمیانه در تعاملات منطقه‌ای و جهانی "، " توجه و نمایش نقش ممتاز مناطق آزاد و تجاری در سرعت بخشیدن به تبادلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم منطقه "، " نقش جذابیت‌های توریستی ، اقتصادی، تجاری و فرهنگی ایران، آسیای مرکزی و خاورمیانه درجهان امروز "، " توجه به موضوعات و مفاهیمی که معرف جایگاه فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است "و "نقش خلیج فارس و دریای کاسپین (خزر) به عنوان بستری تاریخی، اقتصادی و فرهنگی در جهان " از موضوعات این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد