انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

اسامی برگزیدگان جشنواره فیلم معلولان «آوا» اعلام شد

برگزیدگان نخستین جشنواره فیلم معلولان «آوا» شنبه شب با برگزاری مراسمی در تالار حرکت مشخص شدند

به گزارش سینمافردا ، عزت‌الله‌انتظامی، پوران درخشنده، عزیزالله حمیدنژاد، مهدی جعفری و حسین مسلمی نائینی، اعضای هیات داوری نخستین جشنواره فیلم کوتاه آوا را تشکیل می‌دادند که آرائ خودرا درباره برگزیدگان جشنواره اعلام کردند.
در این برنامه از تعدادی از بازیگران فیلم‌های این جشنواره به شرح زیر تقدیر شد: 1- شادروان مهدی حسن‌لو (بازیگر معلول فیلم بابر) 2- سینا فیضی (بازیگر معلول فیلم پسر زیبای من پاشا می‌شود) 3- عبدالخالق شاهرخی (شخصیت نابینای فیلم آخرین تابلو) 4- حسین نوری (شخصیت معلول فیلم فصل وصل) 5-شخصیت معلم فیلم دانش آموز اسماعیل 6-بازیگر معلول فیلم من بازیگرم .
 در بخش مسابقه ویژه معلولان از فیلمهای بومرنگ (داریوش غریب زاده) ،رستاخیز (پیمان ماندگار) و یک جرعه آب (احمد ارجمندی) تقدیر شد.
در بخش جایزه ویژه هیئت داوران، از فیلم‌های وقتی که نور می‌تابد ساخته شهریار پورسیدیان به دلیل نمایش صمیمیت و ایجاد رابطه انسانی و عاطفی زیبا میان اعضای یک خانواده معلول و به تصویر کشیدن روحیه سرشار از ایمان به زندگی در جمع آنها و فیلم جنایت در سکوت ساخته بهروز نورانی‌پور به دلیل توجه خاص فیلمساز به معلولین بی گناهی که قربانی جنگ شده‌اند، تقدیر شد.
در بخش بهترین فیلم انیمیشن، در این بخش هیئت داوران هیچ یک از آثار راه یافته را به عنوان بهترین فیلم انیمیشن انتخاب نکرد، اما به دلیل فضاسازی خلاقانه از تصورات و دنیای ذهنی یک نابینا و استفاده درست از صداها، با اهدای جایزه نقدی از فیلم پشت سر من ساخته آقای کیارش زندی تقدیر کرد.
در بخش بهترین فیلمنامه کوتاه داستانی ،جایزه اصلی به فیلم زندگیم خوبه (محمود کریمی) رسید و جایزه بهترین پژوهش مستند نیز یه فیلم روح زیبا (ماه منیر ندیم) تعلق گرفت. جایزه بهترین تهیه کننده جشنواره فیلم آوا به فیلم فقط کمی نور ساخته سید حامد نوبری رسید و جایزه اصلی بخش بهترین کارگردانی مستند را مهناز رکنی به خاطر فیلم آن مرد کیست دریافت کرد. جایزه اصلی بهترین کار‌گردانی داستانی نیز به فیلم بابر ساخته علی زمانی عصمتی رسید.
علی زمانی عصمتی پس از دریافت جایزه خود گفت: من 5 سال است که به خاطر اختلاف‌نظر و سلیقه با بعضی مدیران سینمایی هیچ فیلمی به جشنواره‌ها ندادم ولی با افتخار به جشنواره معلولان آمدم. من بارها در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی به روی سن آمده‌ام واین پرافتخارترین جایزه‌ای است که دریافت می‌کنم.
وی بااشاره به شادروان مهدی حسن‌لو بازیگر معلول فیلم بابر که در این جشنواره از او تقدیر شد، گفت: او فوق‌العاده بود و به نظرم توانایی‌هایی در معلولان جسمی و حرکتی وجوددارد که مارا شگفت زده می‌کند.
نخستین جشنواره فیلم «آوا» با موضوع معلول و معلولیت و مناسب‌سازی فضاهای شهری به همت انجمن علمی و آفرینش‌های هنری معلولان ایران برگزار ‌شد.
سازمان بهزیستی کشور ،شبکه اول سیما ،خانه هنرمندان ،خانه سینما ،معاونت سینمایی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ،بنیاد سینمایی فارابی ،خانه شهریاران جوان،بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای ،شرکت توان همگام ،انجمن علمی و فرهنگی آوای معلولان و شرکت هنر برتر فیروزه‌ای ،از حامیان اصلی برگزاری این جشنواره هستند.
این جشنواره 9 تا 12 آذرماه 89 همزمان با هفته جهانی معلولین در خانه هنرمندان برگزار شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد