انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

اعلام فراخوان چهارمین دوره مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی

فراخوان چهارمین دوره مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی از سوی دبیرخانه دائمی مسابقات فرهنگی و هنری سفره‌های ایرانی اسلامی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی لقمه، دبیر مسابقات فرهنگی و هنری سفره‌های ایرانی اسلامی از اعلام فراخوان چهارمین دوره مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی خبر داد و اعلام کرد: سایت لقمه به عنوان دبیرخانه دائمی مسابقات فرهنگی و هنری سفره‌های ایرانی اسلامی، با مشارکت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حمایت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در قالب چهارمین دوره مسابقه عکاسی سفره‌های حسینی، از عکاسان و انجمن‌های عکاسی و علاقه‌مندان دعوت می‌کند که با شرکت در این مسابقه، رسانه قدرتمند و نافذ عکاسی و هنر خود را در ثبت لحظات عاشقی و بازنمایی زیبایی‌های برگرفته از آموزه‌های دینی و جاری در فرهنگ مذهبی و ملی‌مان به کار گرفته و در تولید محتوایی بصری و گویا از این فرهنگ غنی، گام بلندی بردارند.

در محرم، مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین و یارانش(ع)، در هر گوشه‌ای از ایران و جهان حال و هوای خودش را دارد. این تفاوت فرهنگی از روش برگزاری مراسم عزاداری گرفته تا غذاها و نوشیدنی‌هایی که به صورت نذری و یا برای اطعام عزاداران طبخ و توزیع می‌شوند به خوبی به چشم می‌خورد.

در طول ماه‌های محرم و صفر بسیاری از علاقه‌مندان اهل بیت(ع) با اطعام عزاداران حسینی و توزیع نذورات به رونق این مراسم و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن کمک می‌کنند. در این راستا تنوع قومی و اقلیمی آداب، رسوم، سنن و رفتار مختلفی را در تهیه و توزیع و مصرف این نذورات پدید آورده که ثبت آنها به همراه نشانه‌های خاص این مراسم موضوع این مسابقه و نمایشگاه است.

بدیهی است نگاهی هنرمندانه، توام با دقت در انتخاب نشانه‌های بصری که اختصاص این تصاویر به این آئین را گواهی دهد و رعایت اصل زیبایی در عین حال نشان دادن بعد معنوی محافل مذکور، نکات مورد تاکید هیئت داوران خواهد بود.

مسابقه عکاسی سفره‌های حسینی در دو بخش تک و مجموعه عکس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از 19 آذرماه به دبیرخانه ارسال کنند و دریافت آثار تا اسفندماه سال جاری خواهد بود. مراحل انتخاب و داوری نهایی و اعلام نتایج حداکثر تا 10 اسفندماه انجام خواهد شد.

دبیر مسابقه محمد‌صالح حجت‌الاسلامی است و داوری آثار در چهارمین دوره مسابقات عکاسی از سفره‌های حسینی را محمدمهدی رحیمیان، عباس میرهاشمی و مسعود زنده‌روح کرمانی عهده‌دار خواهند بود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیکی loghme@gmail.com ایمیل و یا از طریق پست به نشانی تهران، خیابان شریعتی، نرسیده به سه راه طالقانی، خیابان بوشهر، پلاک 19، کدپستی1613939918 ارسال کنند و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند طی ساعات اداری با شماره تلفن‌های 09123208842- 09196459679- 09367832896- 77406144 (021) تماس حاصل کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد