انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

انجمن سینمای جوان برازجان

وبلاگ آموزشی و اطلاع رسانی (اخبار و فراخوان مسابقات و جشنواره های فیلم و عکس)

فراخوان سوگواره عاشورایی «۷۲ راوی آسمان»

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری خراسان جنوبی، عاشورا در طول تاریخ بشریت پرشکوه‌ترین صحنه سرخ پاکبازی و دل باختگی عاشقانی است که در راه معشوق، جان بر طبق اخلاص می‌گذارند و در این راه خونین و پر مخاطره، از ایثار هر چه دارند، هیچ پروایی ندارند.

۷۲ پروانه سبک بال که عاشقانه به گرد شمع پر فروغ امام زمان خویش که غبطه همه شهیدان و شاهدان زمان‌ها و زمانه‌هاست، می‌گردند و در این راه پر خوف و خون و خطر از یک دیگر سبقت می‌جویند و سرانجام پرشکوه‌ترین حماسه تاریخ را می‌آفرینند و زمینه ظفر خون مظلوم بر شمشیر ظالم را فراهم می‌سازند.

و ما به توفیق خدا برای سومین بار حماسه شاهدان عاشورا را در لاله‌زار کربلا با اشک‌ها و ناله‌ها و شعر‌ها و مرثیه‌ها و رنگ‌ها و قلم‌ها و نوحه‌ها و نوا‌ها به سوگ می‌نشینیم تا سوگواره ۷۲ راوی آسمان را این بار به صورت ملی در دل‌ها و خاطره‌هامان زنده نگه داریم.

سوگواره ۷۲ راوی آسمان در رشته‌های تجسمی (پوستر، عکاسی)، تصویری (فیلم)، نمایش (نمایش رادیویی) و آفرینش‌های ادبی (شعر) از سوی حوزه هنری استان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

موضوعات سوگواره شامل کلیه موضوعات پیرامون حماسه عاشورا است و تمامی هنرمندان از سراسر کشور می‌توانند در این سوگواره شرکت کنند.

دبیرخانه سوگواره اعلام کرده است: نمایشگاه آثار منتخب بخش تجسمی در کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، سوریه، لبنان و عراق به نمایش در خواهد آمد. همچنین آثار منتخب بخش شعر، پوستر و عکس به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

آخرین مهلت ارسال آثار ۵ دی‌ماه است و اختتامیه سوگواره سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه و چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه برگزار می‌شود.

اخبار و اطلاعیه‌های سوگواره در پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه هنری خراسان جنوبی ارائه خواهد شد. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان با شماره‌های۴۴۴۶۹۳۰ - ۴۴۴۶۹۴۰ (۰۵۶۱) و نیز پیام کوتاه ۳۰۰۰۸۳۱۷ تماس حاصل کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد